וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים בתקופת מלחמת חרבות ברזל

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 13:27

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לסטודנטים המשרתים במילואים (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023 של ח"כ מיכאל ביטון, ח"כ יוסף טייב, ח"כ אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 23 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.

מוצע לקבוע, בהוראת שעה, סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות המילואים בתקופת המלחמה. על המוסדות להעמיד לבחירת סטודנט שנעדר משליש מהשיעורים בקורס, לפחות, בשל מילואים, פתרונות אקדמיים, שיוסדרו בכללים שתקבע המל"ג, ובכפוף לחריגים, כגון: דחיית הקורס והשתתפות בו במגוון דרכים ללא תשלום נוסף, המרת הציון בקורס לציון עובר, היבחנות בעל-פה או המרת בחינה לעבודה.

בנוסף, מוצע לחייב את המוסדות לסייע בהשלמת חומר הלימוד ע"י הדרכה, שיעורי עזר, חומרי עזר, ומימונם במקרה הצורך. עוד מוצע לקבוע זכאות של סטודנטים כאמור למלגה בסכומים אחידים ולפי אמות מידה שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם המל"ג, בהתחשב בתקופת השירות ובסיוע הכספי שקיבל ממקורות אחרים; לבסוף, מוצע להסמיך את המל"ג להפחית תקצוב למוסד מתוקצב שמפר את חובותיו על פי החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' מוערך כי נקראו לשירות מילואים ברצועת עזה, בגבול לבנון ובאיו"ש כ-80 אלף חיילים וחיילות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, במכללות ובמוסדות נוספים. אותם סטודנטים, שנאלצו לעצור את לימודיהם כדי להגן על המדינה ואינם יודעים מתי ישובו, דואגים כי הדבר יפגע בעתידם האקדמי והמקצועי.

מטרת הצעת החוק היא לדרוש מהמוסדות האקדמיים בישראל שחל עליהם חוק זכויות הסטודנט לספק מענים שוויוניים לכלל הסטודנטים ולהבטיח שחיילות וחיילים אשר יצאו להילחם למען המדינה ולהגן עליה - לא ייפגעו מבחינה אקדמית, וכי המדינה תסייע ותעניק להם את מרב האמצעים לצליחת שנת הלימודים".

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully