וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של רון שרמן מאשימה את צה"ל: "בני הורעל"; דו"צ: "לא ניתן לקבוע סיבת מוות"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 16:09

נציגי צה"ל עדכנו את המשפחות של החטופים החיילים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר בממצאים אודות נסיבות מותם בשבי חמאס: "בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות". אמו של שרמן האשימה את צה"ל: "הפציצו את המנהרות בגזים רעילים"

בווידאו: צהל פירק את התשתית התת קרקעית של המפקדה הצפונית של חמאס בעזה ממנה חולצו גופות חטופים 24.12.23/דו"צ

נציגי צה"ל הגיעו אמש (שלישי) למשפחותיהם של החטופים החיילים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר, ועדכנו אותם בממצאים אודות נסיבות מותם בשבי חמאס. נציגי צה"ל הציגו למשפחות את עיקרי הדוח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות.

לכל העדכונים על המלחמה

לפי הודעת צה"ל, גופתיהם חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה"ל בג'באליה ביום 14 בדצמבר 2023, יחד עם גופתו של אליה טולדנו. כמו כן, יומיים לפני כן חולצו מאותו מרחב גופותיהם של עדן זכריה ורס"ב זיו דדו זיכרונם לברכה שנרצחו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר. בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע'רנדור. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה"ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על המצאותם שם.

מהדו"ח הפתולוגי עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים שיוריים של תקיפת צה"ל או פעולה של חמאס. נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגיה, אשר ייתכן וילמדו פרטים נוספים בהמשך. כאמור, בשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות.

אימו של רון שרמן, מאיה, פרסמה אתמול פוסט בו האשימה את צה"ל בכך שרצח את בנה. "תוצאות התחקיר: רון אכן נרצח", כתבה. "לא על ידי החמאס. תחשבו יותר לכיוון אושוויץ והמקלחות אבל בלי נאצים ובלי חמאס כגורם. לא ירי בשוגג, לא דוצ, רצח בכוונה תחילה, הפצצות עם גזים רעילים".

רון שרמן, שנרצח בשבי חמאס. דובר צה"ל
רון שרמן/דובר צה"ל

לטענתה, צה"ל מילא את המנהרה בה הוחזק בגז, ובנה הורעל למוות. "רון נחטף בגלל רשלנות פושעת של כל בכירי הצבא והממשלה המחורבנת שנתנו הוראה לחסל אותו כדי לסגור חשבון עם איזה מחבל מג'בליה". שרמן התכוונה למפקד החטיבה הצפונית של חמאס אחמד רנדור, שחוסל כמה שבועות לפני שאותרה גופת בנה, לא רחוק ממקום החיסול.

האם טענה כי "מצאו שיש לו גם כמה אצבעות מרוסקות, ככל הנראה עקב ניסיונות נואשים שלו לצאת מקבר הרעל שצה"ל טמן לו כשניסה לנשום אויר, אבל נשם רק רעל צה"לי. הכל בהוראת צבא ההגנה לישראל שכל כך סמכת עליו והערכת אותו וקבינט הממשלה. אין עתיד למדינה הזאת אם זה מה שעוללו לך אחרי שהפקירו אותך בשבת ההיא. מה היתה ההחלטה אם הבן של ביבי היה שם במנהרה של המחבל, או הנכד של גלנט?? או הבן של הרצי הלוי? האם גם אותם היו מרעילים בפצצות עם גז??".

לפני כחודש חולצו מהרצועה גופותיהם של החטופים רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן. גופותיהם של השניים, שנחטפו לרצועה באירועי הטרור של 7 באוקטובר, חולצו בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין והוחזרו לשטח ישראל. ניק, בן 19 מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת"ק עזה, ורון, בן 19 מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש"ק תיאום וקישור במת"ק עזה. השניים שירתו במנהלת התיאום והקישור של אוגדת עזה ונחטפו מבסיסם.

לאחר כמה ימים חמאס פרסם סרטון בו מופיעים השניים, כשהם בחיים בשבי. בסרטון הם מתועדים ככל הנראה בתוך מנהרה. כמו כן, מופיע כיתוב לפיו הם נהרגו כתוצאה מהפצצות צה"ל ברצועת עזה. צה"ל טען מנגד כי השניים נרצחו על ידי מחבלי חמאס בזמן שהוחזקו בשבי.

ניק בייזר שנרצח בשבי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניק בייזר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ומפקד החטיבה הצפונית אחמד רנדור. טלגרם, צילום מסך
אחמד רנדור לצד יחיא סינוואר/צילום מסך, טלגרם

מפקד החטיבה הצפונית של חמאס אחמד רנדור חוסל בחודש נובמבר. רנדור היה מקורב למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, והוא איש חמאס הבכיר ביותר שנהרג בשטח הרצועה מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. ישראל הבטיחה לחסל את חמאס ואת מנהיגיו, בעזה ומחוצה לה, בעקבות הטבח ביותר מ-1,200 ישראלים.

רנדור, שהיה גם חבר במועצה הצבאית של חמאס, היה ממובילי התכנון והביצוע של מתקפת הפתע הרצחנית ביישובי הנגב המערבי. לפי צה"ל ושב"כ, הוא היה אחראי על כל פעולות הטרור של חמאס בצפון הרצועה, כולל פיגועי ירי, הנחות מטעים, שיגורי רקטות, וכן על עידוד פיגועים ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully