וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההיי טק נמצא בסכנה גדולה, הממשלה לא עושה מספיק"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 10:52

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום תעשיית ההייטק, בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, התכנסה היום לישיבה שעסקה בהשפעת המלחמה על תעשיית ההייטק בישראל, תוך בחינת השלכות על הכלכלה ומתווה לתוכנית חירום.

יו"ר איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים מריאן כהן אמר כי: "בקרנות הון סיכון מדברים על כך ששנת 2024 תהיה מרחץ דמים בנושא גיוסים וסטארטאפים, אנחנו צריכים לדאוג לוודאות עסקית ויציבות במשק. הקטר הזה זקוק לתחזוקה, זקוק להכוונה וזקוק לתשתית".

האתגר שעומד בפנינו הוא לתת מענה לכל שלבי החברות - החל מהסטרטאפים הצעירים, דרך חברות בינוניות, ועד לחברות הגדולות והמבוססות", הוסיפה בדיון מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההייטק הישראלי. "כולם נפגעו מהמצב הכלכלי הנוכחי וחובה עלינו לסייע להם. יש סטארטאפים רבים שהצוות שלהם גויס והם הקפיאו את הפעילות שלהם ל-3 חודשים. הם יצטרכו לבדוק בסוף המלחמה אם החברה לא איבדה את היתרון היחסי שלה ובכלל רלוונטית".

שוורץ אמרה גם כי למסלול הסיוע של רשות החדשנות אושרו רק 100 בקשות מתוך 400 שהוגשו, מה שמותיר 300 חברות בסכנת סגירה אם לא ימצא מימון נוסף והסבירה: "אנחנו על סף קטסטרופה. השוק זז במהירות ואנחנו צריכים להבטיח ודאות עסקית ויציבות כלכלית לכל החברות שזקוקות לכך. צריך לשנות את הגישה לגמרי ולדאוג לתעשיית ההיי-טק הישראלית שנמצאת בסכנה גדולה."

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully