וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון על הוצאת כוחות מהרצועה: "טעות, החלטה לא נכונה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 10:03

חה"כ מהליכוד הביע ביקורת ב-103FM על התנהלות הממשלה: "לצערי הרב צה"ל בהנחיית הדרג המדיני החליט לשנות את שיטת הפעולה ולהפסיק לפעול בעוצמה". על סגנונו הבוטה של חברו למפלגה אמסלם: אני מקווה שאחרי 7 באוקטובר נשנה את הדרך שאנחנו מתווכחים, לפחות בואו נתאפק"

בווידאו: נפילות בנתיבות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר הבוקר (רביעי) כי הוצאת כוחות צה"ל מרצועת עזה היא "טעות". בריאיון ב-103FM לענת דוידוב ואודי סגל, הביע דנון את דעתו על התנהלות הממשלה ותפקודה במערכה שבעיצומה, ובפרט בסוגיית שחרור החטופים.

"המתווכים עובדים, גם קטאר, גם מצרים. האמריקנים יותר אופטימיים", הסביר ח"כ דנון בעקבות הפרסום על מגעים מתקדמים בנוגע לעסקת חטופים נוספת. "הם שולחים איתותים על התקרבות של עסקה, אבל עדיין אני לא מכיר עסקה מגובשת שצריכים לקבל החלטה עליה. בהחלט אני חושב שאנחנו מחויבים לעמוד במטרות האלו והצלחנו לעמוד בהן בצורה חלקית, וזה לא מספק. כרגע כשאנחנו רואים שלצערי הרב צה"ל יוצא מרצועת עזה, המאמץ הצבאי הנחוש שאני מאמין בו משנה כיוון לצערי. זה הזמן גם לעשות חשבון נפש לגבי מה עושים כרגע ואיך עושים את זה. אחד הדברים שצריכים לשקול, בנושא הסיוע ההומניטרי לדוגמה - אני הצעתי לייצר אזורים שבהם האוכלוסייה תקבל סיוע הומניטרי, אבל לא באופן אוטומטי להעביר סיוע הומניטרי לחמאס".

דני דנון בראיון לסופ"ש שלו. אולפן וואלה.. ראובן קסטרו
"הצלחנו לעמוד במטרות בצורה חלקית - זה לא מספק". דנון/ראובן קסטרו

לגבי המעבר בשלבי הלחימה והוצאת חלק מהכוחות מתוך רצועת עזה, הכריז ח"כ דנון כי "הורדת הרגל מהדוושה היא טעות, וצה"ל לצערי הרב בהנחיה של הדרג המדיני החליט לשנות את שיטת הפעולה, להפסיק לפעול בעוצמה ולהתחיל תהליך של יציאה. זו טעות, זה לא מוביל לשחרור חטופים, או לחיסול חמאס. זו ההחלטה שהתקבלה, ולדעתי ההחלטה הזו לא נכונה. היינו צריכים להמשיך באותה עוצמה שבה התחלנו את המלחמה, היינו במקום אחר היום. למה זה קרה? היה פה לחץ אמריקני, החלטה של ההנהגה להיענות ללחץ הזה. זו הייתה טעות, היינו צריכים לומר לאמריקנים 'לא נוכל לשחרר את החטופים ולחסל את חמאס אם לא נמשיך בקצב'".

בנושא ההשפעה של גנץ ואיזנקוט על תהליך קבלת ההחלטות, אמר ח"כ דנון כי "זה חשוב שהם נמצאים בקבינט המלחמה. אנחנו צריכים את האחדות הזו, זה חשוב גם במהות וגם בנראות. אבל בסופו של דבר, רוצים לראות תוצאות. מדינת ישראל מצפה לראות תוצאות מההנהגה, וזה כולל גם אותם, הם אחראים לניצחונות וגם לכישלונות. כרגע התחושה שהשינוי מגמה ויציאת כוחות צה"ל כשהחטופים עדיין שם וחמאס בעל יכולות משמעותיות ביותר - מאוד בעייתית. הדרג המדיני צריך להחליט - או שהוא משנה את דרך הפעולה שלו או את מטרות המבצע, כי כרגע אין הלימה בין הדברים".

חבר הכנסת המשיך והודה כי הוא אינו חושב שהפעולות המתבצעות בשטח תואמות למטרות שהוצבו בתחילת המלחמה. "הפעולה לא הולמת את המטרות, וכרגע אנחנו צריכים לומר לציבור את האמת - טעות תהיה לשנות את המטרות. לא נוכל להפקיר את החטופים ולהשאיר את חמאס לאורך זמן. זו תהיה טעות קשה. אבל אי אפשר לצפות שאתה מוציא את כוחות צה"ל, מעביר סיוע הומניטרי על עיוור לחמאס, ולצפות לתוצאה שהחמאס ימוטט והחטופים ישוחררו, זה לא עובד יחד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אנחנו בשעת מלחמה - גם משמאל וגם מימין יש אנשים ששוכחים את זה"

בסיום השיחה התייחס דנון להתבטאות של השר דודי אמסלם ולסגנון שנקט. "אני חושב שאנחנו צריכים להפנים שאנחנו בשעת מלחמה. האחדות חשובה, ואחדות צריך להפגין. אני מקווה שאחרי 7 באוקטובר נשנה את הדרך שאנחנו מתווכחים, אבל אם זה לא יקרה, לפחות בואו נתאפק. אני בוחר את מילותיי בקפידה, בשעה הזו צריך להקפיד לא רק על התוכן אלא גם על הסגנון. כולנו עם תחושה קשה, קמים בבוקר, שומעים את השמות של ההרוגים. אני אומר בצורה מאוד ברורה שלא צריך לדבר בסגנון הזה, בתוכן הזה. אנחנו בשעת מלחמה, וגם משמאל וגם מימין יש אנשים ששוכחים מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully