וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן במסר לממשלת ישראל: "נורמליזיציה - רק עם אופק מדיני לפלסטינים"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 19:41

"ביידן חושב שהדרך הכי טובה היא שתי מדינות שבמסגרתן יובטח ביטחון ישראל", אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, והבהיר: "זה הנתיב היחיד שיכול לעבוד - אם כולם יקבלו החלטות אמיצות". על הלחימה אמר: "יש עדיין סכנה שהמשבר בעזה יהפוך לעימות אזורי"

נתניהו נפגש עם היועץ של ארצות הברית לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן/לע"מ

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, נאם הערב (שלישי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס והתייחס ליום שאחרי המלחמה בעזה: "אנחנו חושבים איך העתיד צריך להיראות אחרי המלחמה - אזור שבו יש לישראל ביטחון ולפלסטינים יש מדינה משלהם", אמר והבהיר: "ברגע הזה קשה לדמיין את זה אבל זה הנתיב היחיד שיכול לעבוד. לא בעוד שנים אלא בטווח הקרוב אם כולם יקבלו החלטות אמיצות ויבחרו בנתיב הזה".

לדבריו, "ארה"ב רוצה לראות נורמליזציה קשורה לאופק מדיני לפלסטינים ולממשלה הישראלית יש דעות ברורות לגבי הנושא הזה". אולם לבסוף לטענת סאליבן, "ממשלת ישראל תצטרך לבחור כיצד להבטיח את ביטחון המדינה. הנשיא ביידן חושב שהדרך הכי טובה לעשות זאת היא שתי מדינות שבמסגרתן יובטח ביטחון ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ
עוצבת הקומנדו בחאן יונס: הלוחמים פשטו על משרדיהם של מפקדים בכירים בחמאס. 16 בינואר 2024. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

לטענת סאליבן, "לפני ה-7 באוקטובר חשבנו שהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים לא יצליח ולכן ניסינו לבנות חבילה עם סעודיה שיהיה בה חלק לפלסטינים - חמאס רצה להרוס את זה".

היועץ לביטחון לאומי התייחס גם ללחימה בעזה: "יש עדיין סכנה שהמשבר בעזה יהפוך לעימות אזורי. אבל אנחנו רואים נתיב לשינוי במערכה בעזה, הורדת מתיחויות בגבול עם לבנון והורדת סכנת הסלמה באזור. אנחנו עובדים על זה עם שותפים באזור".

"ישראל אחראית לנהל את המערכה בדרך שעולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ומבחינה בין אנשי חמאס לאזרחים", אמר סאליבן והוסיף: "ארה"ב תמשיך לעבוד עם שאר העולם כדי להביא לשחרור החטופים ולהכנסת סיוע לתושבי עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully