וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהושבת מפגיעת רקטה: 80 מתמודדי נפש שבו לעבודתם ב"מרכז שיקום תעסוקתי "מפרשים"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 15:43

כ-80 מתמודדי נפש שבו לעבודתם ב"מרכז שיקום תעסוקתי "מפרשים", שהושבת בשל פגיעת רקטה ב-07.10. צחי אבו, בעלי קבוצת אבו יחיאל תרם מבנה שהוביל להשבתם לפעילות וזכה לתעודת הוקרה

במשך יותר מ-90 ימים, המפעל המוגן "מפרשים" של האגודה לבריאות הציבור באשדוד היה מושבת מפעילות, וזאת בעקבות רקטה שפגעה במקום המעניק שירות תעסוקתי לכ-80 מתמודדי נפש, במהלך המטח הכבד בבוקר שבת ה-07.10. הנזק הכבד שנגרם למקום, פגע באופן מידי וישיר במתמודדי הנפש הזקוקים לשגרת יום יום שנלקחה מהם, והמקום שמהווה בית ומקום עבודה בו הם מוצאים שלווה ונחת, הושבת.
מאז הושבת המקום, באגודה לבריאות הציבור עמלו על מציאת חלופה, הן כדי לתת מענה למתמודדים והן כדי לספק הזמנות עבודה מצד לקוחות, שכן המפעל האשדודי מפעיל מתפרה, סטודיו קרמיקה ומח' אירוז והרכבה. מי שהרים את הכפפה היה היזם האשדודי צחי אבו שתרם קומה שלמה באחד מנכסיו וזה ישמש את "מפרשים" באופן זמני.
"עבור מתמודדי הנפש, ההתמודדות עם האזעקות והפחד בשילוב חוסר בתעסוקה, הייתה התמודדות מאתגרת אשר הצריכה מאיתנו תמיכה רבה, שכללה בין השאר גם ביקורי בית ועידוד יומיומי". אומר יהודה פליישר מנהל מרכז שיקום תעסוקתי "מפרשים" של האגודה לבריאות הציבור ומוסיף:
"במהלך התקופה הארוכה, התארגנו הן מבחינת הזמנות עבודה והן מבחינת חללי עבודה חלופיים ותוך כשבועיים מפרוץ הלחימה עברנו לעבוד ברמה יומיומית בשלושה הוסטלים בעיר אשדוד, כאשר חלק מאנשינו שוהים בהם. לצערי, זה נתן מענה חלקי ומצומצם לאנשינו, מכיוון שמרביתם לא מתגוררים בהוסטלים. לכן, הקפדנו לשמור על קשר טלפוני רציף ויומיומי עם כלל האנשים במסגרת.
אני רוצה לומר תודה גדולה לאיש העסקים היקר צחי אבו שמיד לאחר ששמע את הצורך המידי, התגייס למען המטרה הנעלה, ותרם קומה שלמה למען מתמודדי הנפש הפועלים במפרשים."
השבוע, נכנסו כ-80 עובדי מפרשים למשכנם החדש והזמני. מדובר על קומה שלמה המכילה חלל פתוח גדול מאוד עם שני מרחבים מוגנים. המקום מספק את צרכיהם של מתמודדי הנפש, והמתמודדים שבו לעבוד במלוא הכח ועם חיוך גדול לצד חבריהם ויחד הם עוברים תהליכים של בנית הרגלי עבודה, פיתוח מיומנויות עבודה וכישורי חיים, חיזוק מיומנויות בין אישיות וחיזוק תחושת מסוגלות. הפעילות המוצעת כוללת התנסות במגוון סוגי עבודות והשתתפות בקבוצות כגון: גינון, אימון קוגניטיבי, בישול, קניה וצרכנות ותקשורת.

היום, (ג', 16.01), נערך טקס בו לקחו חלק מנכ"לית האגודה לבריאות הציבור, עו"ד יסמין נחום, מנהל מפרשים, יהודה פליישר וצחי אבו
מנכ"ל ובעלים קבוצת אבו יחיאל שכאמור תרם את המקום וזכה לתעודת הערכה מצד עו"ד נחום, בה נכתב: "בשם האגודה לבריאות הציבור ברצוני להודות לך על תרומתך הנדיבה ועל הנכונות להירתם בימים קשים אלה ולסייע לנו, לקום ולהתאושש מהפגיעה הישירה שספג מפעל מוגן "מפרשים". תודה על האפשרות שהענקת לנו, להעתיק את פעילות המפעל למבנה בבעלותך.
אנו שמחים על הקשר שנוצר עם קבוצת אבו יחיאל, ואיתך באופן אישי, ונשמח להעמיק את הקשר גם בעתיד."
 
עו"ד יסמין נחום, מנכ"לית האגודה לבריאות הציבור המפעילה את מפרשים:
"חזרתו לפעילות של המרכז לשיקום תעסוקתי "מפרשים" הוא רגע מרגש וחשוב עבור כל אחד מ-80 מתמודדי הנפש המועסקים בו. מפרשים, כמו כלל המפעלים המוגנים של האגודה, הוא מקור גאווה לנו כעמותה ולחברה הישראלית כולה. פעילות המפעלים והצלחתם מושגת בזכות עמל רב, השקעה, התמדה והרבה רוך, תשומת לב וצוות של שחקני נשמה. ברצוני להודות למר צחי אבו שבזכות נכונותו לסייע, מפרשים שב בימים אלו לפעילות מלאה ובכך שב החיוך לפניהם של מתמודדי הנפש ושלנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully