וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תרומת ענק: הטכניון הקים מרכז לחקר מחלת הסרטן

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 14:38

תרומת ענק לטכניון לחקר הסרטן ובריאות האדם תשפר את חייהם של מיליונים בישראל ובעולם כולו - הטכניון הכריז היום (שלישי) כי שתי קרנות בעלות שם חברו ביוזמה משותפת להקמתם של הבניין לבריאות האדם על שם ד. דן ובטי קאהן ושל מרכז ברוך ורות רפפורט לחקר מחלת הסרטן שיפעל בו.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "הקמתו של הבניין וייסודו של המרכז לחקר הסרטן מהווים אירוע היסטורי, לא פחות מכך. אנו מציינים היום את אחת התרומות הגדולות בתולדות הטכניון, שהתאפשרה בזכות שותפות ייחודית בין שתי קרנות פילנתרופיות החולקות מסורת רבת שנים של תמיכה נדיבה בטכניון: קרן ד. דן ובטי קאהן וקרן ברוך ורות רפפורט. אין מילים בפי לתאר את תודתנו לשתי הקרנות האלה ולכל מי שפעל ללא לאות להגשמת החלום הזה," המשיך פרופ' סיון. "יעדי התרומה, המשתקפים בשמותיהם של הבניין ושל מרכז המחקר, הם חקר הסרטן ובריאות האדם מתוך גישה רב-תחומית והסתמכות על כלל יכולותיו של הטכניון ועל קשריו ההדוקים עם בתי חולים ובראשם הקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם. סמלית בעיניי העובדה שתרומות אלו מגיעות בשנת יובל החמישים לפקולטה לרפואה בטכניון ובד בבד עם שנת המאה לטכניון. נדיבותם וחזונם של התורמים המשתקפים ביוזמה זו, יובילו את הטכניון לפסגות חדשות. אל המאה השנייה בתולדות הטכניון ניכנס כשביכולתנו לשפר את חייהם של מיליונים בישראל ובעולם כולו."

חתן פרס נובל בכימיה פרופ' מחקר אהרן צ'חנובר, שיזם והוביל את הקמת המרכז : "התחלתי לחלום על המרכז הזה עם יציאתה לשוק של התרופה הראשונה לסרטן המבוססת על תגלית מערכת האוביקוויטין שפרופ' הרשקו ואני גילינו, כשאתה מתחיל מחקר בסיסי אינך יודע לאן הוא יוליך אותך. אנו, החוקרים, מחויבים להפוך את המרכז הזה למרכז מחקר בעל שם עולמי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully