וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה של 300% בנשים הניגשות למכרזי ניהול בתעשייה האווירית

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 11:04

לאור הצלחת המחזור הראשון, נפתח המחזור השני של התכנית להכשרת נשים לתפקידים בכירים בתעשיות הביטחוניות - בהובלת התעשייה האווירית וסופרסונס

בשנת 2023 נרשמה עלייה דרמטית של כמעט פי 3 במספר הנשים שניגשו למכרזים לתפקידי ניהול בכיר בתעשייה האווירית, כש-37% ממגישי המועמדות היו נשים לעומת 10% בלבד בשנה הקודמת. כמו כן, כ-20% מתפקידי הניהול הבכיר אוישו על ידי נשים, לעומת 18% בשנה שלפניה.
 
המחזור הראשון של ביה"ס שמטרתו לקדם נשים לתפקידי ניהול בכירים, הסתיים בהצלחה עם כ-20% מהמשתתפות, שהתקדמו לדרג מקצועי או ניהולי בכיר יותר, עוד במהלך התכנית וסמוך לסיומה, וכ-45% נוספות מהבוגרות אשר כבר בתהליך של הגשת מועמדות למכרזי ניהול בכיר.
 
עדי הרשטט, סמנכ"לית העצמ"ה בתעשייה האווירית: "בשנה החולפת אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הנשים שהגישו מועמדות למכרזים לתפקידי ניהול בכיר, עלייה שהיא תוצאה של עיסוק אקטיבי בקידום נשים בחברה ובין היתר הודות לבית הספר למנכ"ליות בתעשיות הביטחוניות שפתחנו השבוע את המחזור השני שלו, לאור הביקוש והצלחת המחזור הראשון. אנו צופים כי אותה עלייה במספר הניגשות למכרזי ניהול בכיר והמשך הפעילות הייעודית לקידום נשים בחברה בגיבוי מלא של ההנהלה, יתורגמו לעלייה משמעותית גם במספר הנשים שיתקדמו לתפקידי ניהול בכיר בחברה, כבר בעתיד הקרוב".

במחזור השני של בית הספר למנכ"ליות משתתפות 29 בעלות תפקידים בתעשייה האווירית, הנמצאות בתפקידים משפיעים ומיועדות לתפקידי ניהול בכיר. התכנית מתמקדת בתחומים הרלוונטיים לעולמות הביטחוניים ולתחום הניהולי בפרט, כמו ניהול מו"מ בסביבה רב-תרבותית, חדשנות כערך אסטרטגי ועוד, וכן נערכים מפגשי היכרות עם נשים בכירות מגופים בטחוניים בישראל, מפגשים ייעודיים לניהול קריירה הכוללים התמודדות על מכרזים פנימיים, יצירת נטוורקינג, ניתוח דוחות כספיים ועוד.

התכנית בתעשייה האווירית נמדדת ביעדים ברורים לקידום נשים מנהלות בחברה. במהלך התכנית הנשים בונות ציר אישי לפיתוח מקצועי ומקבלות את הכלים להתמודדות עם חסמים העומדים בפני נשים המעוניינות להתקדם לתפקידי ניהול בכיר. במהלך המפגשים נוצרת קהילה שמהווה עוגן עבור המשתתפות, כר פורה להעברת ידע ושיתופי פעולה ומקור של תמיכה וכוח המשמשים אותן בהמשך מסלול הקריירה שלהן.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "כחברה הביטחונית הגדולה והמובילה בישראל, התעשייה האווירית רואה חשיבות בהובלת שינוי לקידום ערכי השוויון המגדרי. העלייה המרשימה במספר הנשים שניגשו למכרזי ניהול בכיר ושל המקודמות לתפקידים ניהוליים וטכנולוגיים בכירים, הינה הודות ליישום החלטת חברי הדירקטוריון ולעיסוק המתמיד בקידום השוויון המגדרי. בתקופת מלחמה בה כלל עובדי החברה, גברים ונשים כאחד, מגויסים הן ללחימה והן לפעילות היומיומית לטובת צה"ל ומערכת הביטחון, אנו גאים בתרומתן של עובדות התעשייה האווירית הן להגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות והן להצלחה העסקית בתקופה הרווחית ביותר בתולדותינו, הנובעת מפעילות מאומצת בארץ ובחו"ל".

מייסדת ונשיאת סופרסונס, חנה רדו: "במיוחד בזמנים אלו אנו נוכחות לדעת כמה הנשים בחזית החברה הישראלית הן חשובות ומשמעותיות; הנשים שנלחמות בגבורה, הנשים שהיו הראשונות לזהות והנשים שמנהלות את העורף. לשמחתנו, שותפינו מבינים את החשיבות בשילוב נשים בתפקידים בכירים במשק, במיוחד בעת זו. בזכות השותפות עם התעשייה האווירית נצליח לקדם נשים רבות לתפקידי ניהול גם בתחום הביטחוני, נדאג לנוכחות נשית של ביטחוניסטיות בזירה הציבורית ונביא את המדינה להישגים טובים יותר".

התעשייה האווירית חרטה על דגלה את ערכי הגיוון התעסוקתי והשוויון בין המינים ופועלת כל העת כדי לקיימם, תוך מימושם בפועל הן בהנהלת החברה, והן במיזמים של אחריות חברתית וקהילתית לחינוך טכנולוגי וקידום נשים במקצועות טכנולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully