וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת שופטים תתכנס לדון על שופטים חדשים לעליון - בלי לבחור אותם

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 11:18

הוועדה לבחירת שופטים תתכנס היום כדי לדון על בחירת שופטים לבית המשפט העליון בלי שאף שופט ייבחר. בנוסף, הוועדה צפויה לאשר היום את מינוי השופטים העמיתים לאחר ההסתייגויות שהשרה אורית סטרוק העלתה לגבי חלק מהם

בווידאו: כינוס הועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

הועדה לבחירת שופטים צפויה להתכנס היום (שלישי) בשעה 11:00 במשרד המשפטים בירושלים, הדיון צפוי להתמקד במחלוקת בין חברי הועדה השונים לגבי מינוי שופטים לבית המשפט העליון. לאחר פרישתם של הנשיאה אסתר חיות ושל השופטת אסתר ברון בבית המשפט העליון חסרים שני שופטים. כמו-כן לא מונה נשיא מכהן לבית המשפט העליון והשופט עוזי פוגלמן משמש בתפקיד ממלא מקום נשיא בית המשפט.

הרכב הועדה מונה תשעה חברים, נציגי הממשלה: שר המשפטים, יריב לוין, יושב ראש הוועדה לבחירת שופטים ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק. נציגי הכנסת: ח"כ קארין אלהרר מהאופוזיציה, וח"כ יצחק קרויזר. נציגי לשכת עו"ד: אילנה סקר ומוחמד נעאמנה נציגי הרשות השופטת: השופט עוזי פוגלמן, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון,השופט יצחק עמית והשופטת דפנה ברק ארז.

ישיבת הועדה לבחירת שופטים. מיכאל דימנשטיין, דוברות הכנסת
ישיבת הועדה לבחירת שופטים/דוברות הכנסת, מיכאל דימנשטיין

ישנה מחלוקת בתוך ההרכב הנוכחי של הועדה בשאלה האם למנות כעת שופטים לבית המשפט העליון, בעוד ששר המשפטים יריב לוין לא מעוניין למנות שופטים לבית המשפט העליון ובדעה זו גם אוחזים השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר, שאר חברי הועדה הכוללים את שופטי העליון מבקשים למנות כבר עכשיו שופטים לבית המשפט העליון. בשל חוסר ההסכמה לא צפויות לצאת בשורות מירושלים היום ולכן לא גם היום לא הועדה לא צפויה למנות שופטים לעליון.

עם זאת, הועדה צפויה לדון היום בהסתייגויות של השרה סטרוק לגבי מינוי השופטים העמיתים - שופטים שפרשו ומונו בחזרה לזמן קצוב כדי להקל על העומס במערכת המשפט. סטרוק הסבירה כי היא הגישה הסתייגויות למינוי כמחצית מהשופטים העמיתים: 6 מתוך 13, זאת לאחר עיון בתלונות שהוגשו נגד אותם שופטים ונמצאו מוצדקות על ידי נציב תלונות הציבור על שופטים.

השרה ציינה בהסתייגויותיה כי המינוי המוצע בכל אחד מששת המקרים אינו ראוי. "התלונות המוצדקות מצביעות על התנהלות שיש בה משום זלזול באנשים המידיינים בפני, ואשר מצפים למשפט צדק", הסבירה סטרוק. "מינויו של שופט שנפלו פגמים כאלה בהתנהלותו, לתפקיד של שופט עמית למשך ארבע שנים נוספות הוא בעיני צעד בעייתי מאד, הן בהיבטי השירות שהציבור רשאי לקבל משופט, והן בהיבטי אמון הציבור במערכת המשפט".

השרה אורית סטרוק התחפשה לאסתר חיות. ניר חסון, תמונות גולשים
מסתייגת למינוי 6 מתוך 13 השופטים העמיתים. השרה סטרוק מחופשת לאסתר חיות/תמונות גולשים, ניר חסון

על אף שהועדה לא צפויה למנות שופטים היום, עיון ברשימת שמות המועמדים לשפיטה שהועדה פרסמה מעלה כי הועדה צפויה למנות בחודש פברואר לבית המשפט המחוזי בנצרת שלושה שופטים, למחוזי בחיפה שישה שופטים, למחוזי בירושלים שישה שופטים ולמחוזי באר-שבע שלושה שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully