וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני שהייתה אמורה להתכנס: לוין שוב דחה את כינוס הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 21:32

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
שוב דוחה את כינוס הוועדה. לוין/צילום מסך, ללא

שר המשפטים יריב לוין דחה היום (רביעי) שוב את כינוס הוועדה לבחירת שופטים, שהיתה אמורה להתכנס מחר, והעביר את המועד ליום שלישי בשבוע הבא. בישיבה הקרובה הנושא שהונח על שולחן הוועדה הוא דיון בנושא מינוי שופטים ונשיא לבית המשפט העליון, אך הוסכם מראש שלא בוחרים נשיא ושופטים לבית המשפט העליון. כרגע חסרים לבית המשפט העליון שני שופטים. לוואלה! נודע כי בימים האחרונים הוצע לשר לוין למנות לשופט עליון את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בני שגיא, שנחשב לשמרן בפסיקותיו. לוין לא השיב בחיוב ולא בשלילה.

בפעם האחרונה ששר המשפטים יריב לוין התייחס לוועדה, הוא הבטיח לבג"ץ בתחילת נובמבר כי יכנס אותה "תוך 15 יום". זאת, אחרי שנמנע מלעשות זאת למרות המחסור בשופטים ופרישת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וברקע המהפכה המשפטית שקידם. הצהרתו הגיעה לאחר מאבק ציבורי נוקב בן עשרה חודשים. בנובמבר הוא זימן את חברי הוועדה בזמן שהוא והיועמ"שית גלי בהרב מיארה משתתפים בדיון חסוי של וועדת החוקה בכנסת על העמדתם לדין של מחבלי הנוחבה, שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully