וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט פנה לנתניהו וגנץ: "זו עת לאחדות ולפשרות בינינו"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 21:32

שר הביטחון במסר חריג לראש הממשלה ולשר החבר בקבינט המלחמה: "המרוויח היחיד מהמחלוקת הוא חמאס. חובתנו לשכפל את אחדות הלוחמים בשדה הקרב לאחדות בהנהגת המדינה". על החזרת החטופים: "בלי לחץ צבאי, ייחרץ גורלם לשנים ארוכות בשבי חמאס"

בווידאו: גלנט: "אם תפסק האש גורל החטופים יחרץ" 15.01.24/קונטקט

הצהרה פומבית שצה"ל לא בתמרון בצפון הרצועה, ביקורת על נתניהו בגין היעדר תוכנית מדינית ליום שאחרי המלחמה ופנייה לנתניהו לגנץ בדרישה לאחדות ולפשרה בתקופה מתוחה זו - אלו המסרים העיקריים שהשמיע שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים שקיים הערב (שני).

"אני רוצה לדבר על שני נושאים", פתח גלנט, "זירת המלחמה, והתנאים ההכרחיים לניצחון. עברנו מהגנה להתקפה, מלחימה בשטחנו ללחימה בעומק שטחו של האויב ברצועת עזה. המשכנו במאמצים אדירים לשחרור חטופינו, הצלחנן להביא 110 מהם. נביא גם את השאר". השר הדגיש כי בכוונת ישראל לפגוע בכל מי שהשתתף בטבח 7 באוקטובר, ואמר כי "במלחמה שנפתחה נגדנו חייבים לנצח ללא פשרות. אין דרך אלא להכריע את האויב. נרדוף ונשיג את כל מי שפגע בילדינו ואנס את נשותינו - בעזה, ביו"ש, בלבנון ובכל מקום".

לדברי שר הביטחון, הן אויבי ישראל והן ידידיה "מתבוננים על תוצאות המלחמה ברצועת עזה ובוחנים אותנו. עתידה של מדינת ישראל תלוי בתוצאותיה. האויב האכזר שמולנו מבין רק כוח. רק לחץ צבאי יביא להשגת מטרות המלחמה חיסול חמאס והשבת החטופים. אם תיפסק האש, ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות בשבי חמאס".

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
"עתיד המדינה תלוי בתוצאות המלחמה". גלנט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

לפני שלושה חודשים, סיפר שר הביטחון, הציג בפני הקבינט את תוכנית המלחמה ברצועה לצד הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר. "ציינו את שלבי הביצוע, והבהרנו כי שלב התמרון האינטנסיבי ברצועת עזה ימשך כ-3 חודשים. בצפון הרצועה הגענו למצב הזה, ובדרום הרצועה נגיע אליו בהקדם. זהו מהלך רציף חוצה שלבים, שבמהלכו אנו קוטעים את הצירים בין חאן יונס לרפיח. בכל יום שעובר, עיר הטרור שבנה סינוואר בדרום הרצועה קורסת למנהרות שחפרה לעצמה". גלנט הדגיש כי "בתום המלחמה לא יהיה איום צבאי מרצועת עזה. חמאס לא ישלוט בעזה, ולצה"ל יהיה חופש פעולה צבאי מלא. זה יכול לקחת תקופה ארוכה, אבל יסתיים רק במצב אחד - ניצחון מוחלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
"רק לחץ צבאי יביא להשגת המטרות". כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

במהלך מסיבת העיתונאים קרא גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר בני גנץ לחתור להסכמות ביניהם ולא לתת למחלוקות לפגוע בניהול הלחימה. "זו עת לאחדות ושותפות, זו עת לפשרות בינינו, על מנת להשיג את מטרות המלחמה", אמר שר הביטחון והוסיף: "ממשלת החירום היא תנאי לניצחון במלחמה. ללא ממשלת אחדות, יהפוך כל הישג או כל מחיר ל'שלנו' ו'שלכם'. המרוויח היחיד מהמצב הזה יהיה חמאס. חובתנו לשכפל את אחדות הלוחמים בשדה הקרב לאחדות לאומית ואזרחית בהנהגת המדינה".


במהלך דבריו, מתח גלנט ביקורת מרומזת על נתניהו בגין היעדר מחשבה על התנהלות החיים ברצועה בימים שאחרי המלחמה. "סופה של המערכה הצבאית חייב להיות מעוגן במעשה מדיני. המחשבה המדינית היא המובילה את המעשה הצבאי. חוסר החלטה מדינית עלול לפגוע בהתקדמות הפעולה הצבאית. הנחתי בפני הקבינט תוכנית. חובתנו לדון בתוכנית הזו לצד חלופות נוספות, גם בקבינט וגם בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully