וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תוכניות להאצה ולחיזוק ההייטק הישראלי

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 17:28

משרד האוצר, משרד המדע ורשות החדשנות הוציאו היום (שני) הודעה משותפת בעניין אישור תוכניות להאצה ולחיזוק ההייטק הישראלי. בין התכניות שתשיק הרשות: השקת קרן הזנק חדשה שתשקיע, לצד משקיעים מהשוק הפרטי, מעל חצי מיליארד שקל בשנה תוך התמקדות בסטארטאפים עם זמינות הון פרטי נמוכה.

התוכנית השנייה היא השקת קרן לעידוד השקעות של גופים מוסדיים ישראליים בקרנות הון סיכון ישראליות בכ-4 מיליארד שקל של השקעות משותפות ל 5 שנים. השלישית היא קול קורא להקמת חממות חדשות - חממות אלו יהיו גופי השקעה חדשים שיכללו גם משקיעים בינלאומיים, אשר יעניקו גיבוי פיננסי ומסגרת תומכת להנבטת סטרטאפים בתחומי הדיפטק.

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: "ההייטק הישראלי הוא הקטר של המשק ומוביל את הכלכלה הישראלית ואנחנו נותנים לו בדיוק את הבוסט שהוא צריך בתקופה הזו". שר החדשנות מדע וטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "ההחלטה היא בשורה ענקית להייטק הישראלי! בתחילת המלחמה הבטחנו שהשקעות חדשות בתמיכה ממשלתית תגדלנה כדי להתניע את קטר הצמיחה של המשק הישראלי. הבטחנו - ואנחנו מקיימים".

אופיר אקוניס בראיון לסופ"ש שלו. 2 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
אופיר אקוניס/ראובן קסטרו

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "אם ההייטק צומח המדינה צומחת ואם ההייטק יצטמצם גם הכלכלה הישראלית כולה תלך בעקבותיו. ההחלטה שהתקבלה הבוקר לצאת לתכנית הבוסט הזאת היא בגדר החלטה אסטרטגית אשר תישא פרי גם עשור קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully