וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: אדם עם מוגבלות במשמר הכנסת

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 13:00

בטקס שהתקיים במשכן הצטרף רשמית רס"ל אברהם חיים פרידמן (אברומי), אדם על הרצף האוטיסטי, למשמר הכנסת במסגרת יחידת הכלבנים. "אני מרגיש בנוח בעבודה עם הכלבים", סיפר אברומי שכבר מסמן את היעד הבא: "להיות על מדי א' במסדר כבוד בביקור של נשיא ארה"ב"

בטקס מרגש שהתקיים היום (שני) במשכן הכנסת הצטרף חבר חדש למשמר הכנסת. מה שהיה מיוחד הוא שבפעם הראשונה אי פעם מצטרף אדם עם מוגבלות למשמר הכנסת. כשהוא מוקף בחבריו ליחידה ולמשמר, בני משפחה ואת כתפו מעטרת דרגת הרס"ל גויס אברהם חיים פרידמן (אברומי) אדם על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, אל יחידת הכלבנים במשמר הכנסת, אחרי שסיים את הסמכתו כמטפל בעלי חיים.

אברומי הגיע לכנסת לפני כשנתיים והועסק במשרת סטודנט כמטפל בכלביית משמר הכנסת לאחר שסיים התנדבות בת שנה ביחידת הכלבים הצה"לית עוקץ. את האהבה העזה לכלבים פיתח בנעוריו כשהתנדב בכלבייה במסגרת בית ספרית.

רגע לפני הטקס העיד מפקדו רפ"ק יאיר בשארי, שלאורך כל הדרך הוכיח אברומי את עצמו במסירות רבה למשימה ועל כן הוא נשלח לקורס מקצועי במכללה הלאומית לשוטרים שסופו בטקס היום. "החיים הם רצף של מסעות, לפעמים יש צעדים קטנים ולפעמים גדולים, במסע האחרון צעדת צעד אחרי צעד. ועכשיו - לא עוצרים. ממשיכים למסע הבא", אמר בשארי לאברומי.

רס"ל אברהם חיים פרידמן (אברומי) הצטרף למשמר הכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אברומי מקבל את הדרגות יחד עם אנשי המשמר ומשפחתו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בטקס נאם גם קצין הכנסת, ניצב יובל חן, שאמר: "ההכרה של משמר הכנסת בחשיבות הגיוון פתחה בפני אברומי את הדלת אבל המהלך של קליטתו היא תוצאה ישירה של הישגיו ואישיותו של אברומי וזה לזכותו. אתה עוד תפתיע את כולנו בהישגים שתגיע אליהם. אתה עשית לנו טוב ואנחנו רק עשינו בחזרה - כדי שתהיה איתנו".

אברומי סיפר על שגרת יומו בכלבייה, שכוללת מקלחת בוקר לכלבים וטיפול בהם, תחזוקת המתקן שלהם ועד לאילוף ההולכים על ארבע בכל הקשור לציות לפקודות: "אני מרגיש בנוח בעבודה עם הכלבים. בנוסף, יש להם שמחה ואושר וזה מדבק את כל מי שנמצא סביבם", הוא סיפר.

גם משפחתו שיתפה ב"אובססיה" של אברומי לכנסת. "הוא תמיד התעניין בבית המחוקקים והכיר את שמות כל חברי הכנסת, גם מכנסות קודמות", תיארו האחים שלו. "מהרגע שהוא הגיע למשכן היה ברור שזה המקום הנכון עבורו. בכל יום הוא חוזר מהעבודה שמח וגאה". אמו חנה הוסיפה: "בני אומר שהוא כלב השמירה של הדמוקרטיה. זה לא סתם משחק מילים. זהו אות כבוד, שהחוליות החלשות מוצאות את מקומן בכנסת".

רס"ל אברהם חיים פרידמן (אברומי) הצטרף למשמר הכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אברומי עם כלבו ביחידת הכלבנים במשמר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

האב אביעד סיפר כי לאחר שבנו אובחן עם אוטיזם, היו רופאים שניבאו שחורות עד כדי כך שאולי לא ידבר, לא יקרא, לא ייצור מגע פיזי ולא יהיה חלק ממסגרת נורמטיבית. "בגיל 5 נכנס אברומי לגן תקשורת והודות למאמצים הבלתי פוסקים והטיפול ההדוק של המשפחה התקדם ועשה את הבלתי ייאמן, היום הכנסת היא משפחתו השנייה".

ומהו חלומו של אברומי? "אני רוצה להיות על מדי א' במסדר כבוד של משמר הכנסת בפני נשיא ארצות הברית כשיבקר בכנסת", הוא ביקש. "אני רוצה להצליח למען המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully