וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת הטיח בנתניהו וגלנט: "לא למדתם כלום מהשבת השחורה, אתם תקועים בקונספציה"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 21:27

שר הכלכלה ביקש להעלות את סוגיית הפועלים הפלסטינים במהלך ישיבת הממשלה, וסורב. "כבר חודש לא כונס הקבינט הכלכלי", התרעם, "תפקידה של ממשלת ישראל הוא לא להיות סדרנית העבודה של הפלסטינים. אנחנו צריכים ידיים עובדות של פועלים ממדינות שלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

שר הכלכלה, ניר ברקת, פנה היום (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה וביקש להעלות את סוגיית הפועלים הפלסטינים. כשנתניהו השיב שזה לא הזמן להעלות סוגיה זו, ברקת הטיח בו ובשר הביטחון, יואב גלנט: "אתם עדיין בקונספציה, תקועים ב-6 באוקטובר".

"אתם עדיין בקונספציה שחלוקת כסף לפלסטינים תקנה לנו שקט מהטרור", הפציר השר ברקת, והוסיף: "צר לי לומר, לא למדתם כלום". בשלב זה, התערב מזכיר הממשלה פוקס שאמר: "נקיים על זה דיון נפרד בקבינט".

ברקת התרעם שכבר חודש לא כונס הקבינט הכלכלי, ואמר: "תפקידה של ממשלת ישראל הוא לא להיות סדרנית העבודה של הפלסטינים. אנחנו צריכים ידיים עובדות של פועלים ממדינות שלום. כאילו לא למדתם כלום מהשבת השחורה. זה לא ייאמן".

ניר ברקת,  דיון ועדת הכלכלה, 6 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה לא ייאמן". שר הכלכלה ברקת/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, פורסם כי בלחץ השב"כ, נבחנת בממשלה תוכנית להכנסת פועלים פלסטינים בגילי 45 ויותר שעברו תחקיר ובעלי ותק כניסה לישראל כפיילוט. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אמש כי נבחן הפיילוט.

כמו כן, ראש רשות אוכלוסין בוחן במקביל את הצעת יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, שנחשפה בוואלה, לתיק אישי לכל פועל שיורשה להגיע לישראל. הכוונה לאפשר הגעתם של הפועלים הפלסטינים המבוגרים בעלי ותק בישראל ללא שום עבר בטחוני, ושעובדים כבר שנים בישראל.

90 אלף פועלים מיו"ש עובדים בישראל, ורבים מהם אינם מעוניינים בהסלמה. מצבם הכלכלי מאפשר להם לחיות ברמה גבוהה ולקחת התחייבויות מהבנקים בגדה שנקלעו לקשיים בעקבות האבטלה שנכפתה עליהם. המשך המצב עשוי להביא אותם להקצנה והם מכירים את ישראל ונקודות החולשה היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully