וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: קטי פרי העדיפה סביבה אנשים צייתנים וחלשים

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 16:48

השר בן גביר אמר לשרים בישיבת הממשלה לפני ההצבעה על מינויו של ניצב קובי יעקובי למ"מ נציב שב"ס: חברי השרים, אני מבקש מכם היום למנות את ניצב יעקב (קובי) יעקובי לתפקיד ממלא מקום נציב בתי הסוהר.

לפני שאומר כמה מילים על ניצב יעקובי עצמו, חשוב להדגיש את הנסיבות הייחודיות, ולמעשה - האנומליות, המאפיינות את הרכב הקצונה הבכירה בשירות בתי הסוהר נכון להיום.

ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים מבית סוהר גלבוע, ועדת גלבוע, תיארה מצב חסר תקדים, במסגרתו, עם כניסתה של נציבת שב"ס הנוכחית לתפקידה, פרשו חמישה גונדרים - חמישה חברים בכירים של סגל הפיקוד הכללי של שב"ס, המונה כולו שישה גונדרים בלבד.
כך קבעה הוועדה: "היקף התחלופה של צמרת הארגון כולו היה יוצא דופן... מאגר עצום של ידע מקצועי ושל זיכרון ארגוני אבד באחת".
בפני ועדת גלבוע הובאו עדויות כי המהלך הזה, שכונה "גילוח הגונדרים", נעשה משום שהנציבה עצמה העדיפה סביבה אנשים צייתנים וחלשים, ובהתאם לכך מינתה את סגל הפיקוד הנוכחי. ואם לא די בכך - תחת הקצונה הבכירה שפרשה מונו, על ידי הנציבה, קצינים אחרים, אשר הוועדה קבעה בעניינם כי הם "בעלי ותק קצר מאוד בדרגת תת גונדר".

המדובר, אפוא, במצב דברים בו הקצונה הבכירה של שב"ס נתפסת, מצד אחד, כצייתנית וחלשה, ומאידך, היא חסרת ותק פיקודי ו/או מקצועי.
בנוסף לכך, מצאה ועדת גלבוע ליקויים באופן מילוי תפקידם של מספר 2, בספ"כ הארגון, ושל מספר 3.

לאור האמירות החריפות והקשות בדוח ועדת גלבוע, ולנוכח פרשות נוספות, כמו הפרשה החמורה שנחשפה לאחרונה במסגרתה קיים מחבל בכלא רמון יחסים אינטימיים עם סוהרות-חיילות, המוכיחה אף היא כי הארגון לא הפיק לקחים כנדרש מפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, לא נמצא בקצונה הבכירה של שב"ס, נכון להיום, קצין חזק ומנוסה, ללא רבב, המסוגל להנהיג ולהוביל את הארגון.

בחינת מינויו של ניצב ממשטרת ישראל, גוף מקביל לשב"ס, הוא עניין מתבקש מאליו. למעשה, רובם המכריע של נציבי שב"ס לאורך שנות המדינה מונו ממשטרת ישראל, הגם שלא הכירו לעומק את הארגון, ורק שתיים, מתוך כלל נציבי שב"ס לאורך השנים, מונו מתוך שב"ס (קטי פרי ועופרה קלינגר).

ניצב קובי יעקובי, לאורך תפקידי מטה ופיקוד רבים, הכיר ועסק בנושאי ליבה של שירות בתי הסוהר: בתפקידו כראש תחום מבצעים במזכירות הביטחונית, פעל לקדם את פרויקט החסימה הסלולרית בבתי הסוהר הביטחוניים - נושא אסטרטגי ורב-חשיבות בשב"ס הדורש שת"פ ותיאום מול גופי ביטחון אחרים ומשרדי ממשלה שונים; בתפקידו הנוכחי עסק בסוגיות אסטרטגיות המעסיקות את שב"ס בתקופה זו, לרבות היערכות הארגון לאירועי סד"צ ואלימות מול אוכלוסיית המחבלים הכלואים, העלייה הדרמטית בהיקף הכלואים ועוד.

מדובר בקצין איכותי, אשר הוביל, פיקד וניהל מאות שוטרים וקצינים במשימות שגרה וחירום, ולאורך תקופות ביטחוניות מורכבות, בין היתר במחוז ירושלים.

בתפקידו כמפקד מרחב מוריה זכה ניצב יעקובי בעיטור המופת, כאשר הוביל את פקודיו וקציני משטרה נוספים, תוך חירוף נפש, להציל חיי אדם מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית החולים "איתנים".
לאורך תפקידיו המגוונים, הוביל ניצב יעקובי את היחידות עליהם פיקד לנתונים עסקיים חסרי תקדים ולהצטיינות ברמה הארצית, ועל כך אף זכה לאות מצטיין נשיא המדינה.

בתפקידו האחרון זכיתי להכיר אדם איכותי, מסור, בעל יכולות פיקוד וראייה רחבה ואסטרטגית, אדם אמין וערכי, וברור לי כי הוא האדם הנכון להוביל את שירות בתי הסוהר, גם להבראתו המתחייבת של הארגון, וגם למיצובו כגוף ביטחוני משמעותי, חוליה חשובה בשרשרת הלחימה בטרור ובפשיעה.

לאור כל האמור, אבקשכם לאשר את מינויו של ניצב קובי יעקובי לתפקיד ממלא מקום נציב בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully