וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב שכונות השוטרים בדרום יקוצץ? במשטרה זועמים: "לא יעלה על הדעת"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 13:22

במשרד האוצר מתכננים קיצוץ נוסף בדיונים על תקציב המדינה, הפעם של שכונות השוטרים בעוטף עזה ובפריפריה, שלפי נתוני המשרד לביטחון לאומי תקציבם עומד על 75 מיליון שקלים. גורמים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי התנגדו: "זה הזמן לחזק את הנוכחות המשטרתית באזורים אלו"

בווידאו: תיעוד ממצלמת הקסדה: כך נעצרו תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע 11.01.24/דוברות המשטרה

בדיונים על תקציב המדינה במשרד האוצר עולה קיצוץ נוסף על הפרק, הפעם של שכונות השוטרים בעוטף עזה ובפיריפריה. בכוונת המשטרה להקים בשנים הקרובות שכונות שוטרים ביישובי העוטף ובערים שדרות, נתיבות ואופקים. גורמים במשטרה אומרים כי לא יעלה על הדעת שדווקא בתקופה זאת יקצצו בתקציבי השכונות הללו.

גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה: "לא יעלה על הדעת כי בעוד המציאות הנוכחית הוכיחה את הצורך להעצים את כוח האדם והאמצעים העומדים לרשות המשטרה, מתנהל שיח על קיצוץ וצמצום יכולותיה. במיוחד בימים אלו, זמן מלחמה, כאשר הטרור מרים ראשו מכל עבר - בחזית ובעורף - ישנה חשיבות עליונה לחזק את המשטרה".

שוטרים תופסים מכסה במהלך אזעקה בשדרות 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
שוטרים תופסים מחסה במהלך אזעקות בעוטף/ראובן קסטרו

גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מאשימים את משרד האוצר, ואומרים כי "המשטרה פעלה ב-7 באוקטובר בצורה מדהימה ומנעה ממחבלי חמאס להגיע לשערי ת"א, כנראה שבאוצר מעדיפים להתעלם מזה. בכל מקרה השר בן גביר לא יתמוך בתקציב שמקפח את המשטרה ופוגע פגיעה אנושה בה ובביטחון האישי של אזרחי ישראל של אזרחי הדרום בפרט".

במשטרה עוד סבורים כי לאחר ה-7 באוקטובר ברור לכולם כי השוטרים ולוחמי מג"ב הצילו את העוטף מטבח קשה יותר ולחמו בכל מקום, באופקים שדרות נתיבות ובקיבוצים, "זה הזמן לחזק את הנוכחות המשטרתית באזורים אלו. לא לקצץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
"השר לא יתמוך בתקציב שמקפח את המשטרה". בן גביר והמפכ"ל שבתאי/עיבוד תמונה, פלאש 90

לפי נתוני המשרד לביטחון לאומי, תקציב מגורי השוטרים בדרום ובעוטף עזה עומד על 75 מליוני שקלים. גורם בכיר במשטרה: "מגורי שוטרים הינו פרוייקט חשוב במעלה המשלב את כוחות הביטחון בסביבה אזרחית ומאפשרת שמירה על הביטחון והסדר הציבורי".

תגובת משרד האוצר: "המענים הביטחוניים לחבל תקומה נמצאים בדיונים עם מנהלת תקומה ועם גורמי הביטחון השונים. נציין כי המשרד לביטחון לאומי אינו מתעדף את הפרויקטים השונים שהוא רוצה לקדם במסגרת דיוני התקציב, ומקשה על מתן מענה לסוגיות הדחופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully