וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 מילואימניקים במכתב לנתניהו וגלנט: "עצירת הלחימה תוביל לחזרת המצב שהיה לפני 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 10:33

קצינים ולוחמים, שמשרתים כעת בעזה, דורשים מהמדינה להפסיק עם האטת הלחימה. "אם לא נדע לגלות את אורך הרוח והנחישות הדרושים בעת הזו, נצטער על כך עוד שנים רבות"

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

יותר מ-100 מילואימניקים (חיילים וקצינים עד דרגת רס"ן) שנמצאים כעת בעזה משגרים היום (ראשון) מכתב לרה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי והקבינט המלחמה, ודורשים מהמדינה להפסיק עם האטת הלחימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
חברי קבינט המלחמה/ראובן קסטרו

המכתב המלא

בשבת, השביעי לאוקטובר 2023, התרחש האסון הכבד ביותר שידעה מדינת ישראל מאז היווסדה. בתוך ימים ספורים, צה"ל גייס מאות אלפי אנשי מילואים, בהיקף שלא היה כמותו מאז מלחמת יום הכיפורים. אחוזי הגיוס עלו על 100%, רבים הגיעו בהתנדבות למרות שלא נקראו לשירות. חלקנו חזרנו מטיול או לימודים בחו"ל. השארנו את משפחותינו מאחור, ביניהם ילדים שרק נולדו או בני זוג להם נישאנו ימים ספורים טרם המלחמה. עזבנו עבודות, גם כעצמאים, כאשר אנו יודעים שלא בטוח שנצליח לשקם את העסק לאחר המלחמה. פגענו לעצמנו בלימודים ובקידום הקריירה. מעל לכל, היינו ואנחנו עודנו מוכנים, אם נידרש לכך, גם למסור את נפשנו למען ההגנה על מדינת ישראל.

בתור אנשי מילואים, לא בחרנו בקריירה צבאית. כל אחד מאיתנו ממלא תפקיד בחברה האזרחית ותורם את תרומתו לכלכלת המדינה. חלק משמעותי מנזקה של המלחמה נובע בין היתר גם מהיעדרותנו מעבודתנו. גם משפחותינו ובמיוחד בני זוגנו וילדינו, משלמים מחיר יקר בדאגה לנו ובצורך להמשיך לתפקד ולנהל את משק הבית בלעדינו.

נכון להיום, אנו משרתים כבר 100 ימים ברציפות, מהם שבועות ארוכים בתוך רצועת עזה. אנו מוותרים על תנאים בסיסיים כמו מקלחת, מיטה, שירותים או אוכל מבושל. בתוכנו, אנשים בעלי דעות שונות ומנוגדות בנושאים רבים, התווכחנו והתכתשנו רבות בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה. אך כעת, אנו נלחמים יחדיו, כתף אל כתף, חילוניים ודתיים, ימנים ושמאלנים, עירוניים ומושבניקים, יהודים ושאינם יהודים. לצערנו, חלק מחברינו נפגעו בגופם ובנפשם ובהם גם כאלה שכבר לעולם לא יחזרו לביתם ומשפחתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 10 בינואר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

את כל זאת עשינו מתוך תחושת מחויבות עמוקה לעתיד המדינה ולביטחונה. הנהגת המדינה הגדירה שני יעדים ראשיים למלחמה - מיטוט כוחו הצבאי של החמאס והשבת החטופים לביתם. אנו, שנמצאים בעין הסערה של הלחימה בעזה, רואים ומבינים שעדיין נותרה כברת דרך לעבור בין המצב הנוכחי לבין השגת היעדים שהוגדרו.

כמו כולם, הן בתקשורת והן בתוך הצבא, אנו עדים לשחרורם של רבים מכוחות המילואים, לצמצום הסד"כ ברצועה ולמעבר ללחימה מסוג אחר. למרות שבאופן אישי, כל אחד מאיתנו רוצה מאד לשוב בהקדם לביתו, משפחתו וחייו, אנו מפצירים בהנהגת המדינה - לא זו העת להוריד את רמת הלחץ הצבאי מעל חמאס. על מנהיגות המדינה ואזרחיה לגלות נחישות ולהמשיך בלחימה, בעצימות גבוהה ככל הניתן, עד להשגת היעדים שהוגדרו. אנו מחזקים את ידי צמרת צה"ל והנהגת המדינה ומבקשים - המשיכו להטיל עלינו את המשימה עד להשגת המטרה המיוחלת. אנו חוששים שעצירה מוקדמת מדי של הלחימה, תביא תוך מספר שנים לחזרת המצב שהיה טרם השביעי באוקטובר ואף גרוע מכך. אויבי ישראל מביטים כעת ואומדים את כוח הרצון של החברה הישראלית. כמו במלחמת השחרור, שארכה כשנה, גם מלחמה זו שונה מרוב מלחמות ישראל ודורשת אורך רוח. אם לא נדע לגלות את אורך הרוח והנחישות הדרושים בעת הזו, נצטער על כך עוד שנים רבות ולדעתנו הדבר יעמיד בסכנה את המפעל הציוני כולו. ברמה האישית, אם תוצאות המלחמה יהיו דומות למצב כיום, נתקשה להסביר לעצמנו את המחיר שאנו ומשפחותינו שילמנו, ובמיוחד מדוע נפלו ונפצעו חברינו ושאר הקורבנות הרבים. אנא, תנו לצה"ל ובתוכו לצבא המילואים את הזמן הדרוש להביא לניצחון.

על החתום:
חיילים וקצינים המשרתים כעת באזור חאן יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully