וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש השב"כ מתכוון להתפטר מתפקידו אחרי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 12:17

יעקב פרי, שכיהן בתפקיד בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, טען כי רונן בר אמר לעובדיו שבכוונתו להתפטר אחרי המלחמה. "הוא אמר במשרד ואני שמעתי על כך. הוא התבטא ש'כישלון צריך לשלם בשבילו'". גורמים בשב"כ: "האמירה היחידה בנושא הייתה בשבוע הראשון למלחמה"

בווידאו: "תגבירו את הקצב אנחנו מאחוריכם" - הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לגלי צה"ל כי ראש השב"כ הנוכחי, רונן בר, מתכוון להתפטר מתפקידו. פרי, ששירת בתפקיד בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, טען כי בר אמר לעובדיו שבכוונתו להתפטר מראשות הארגון אחרי המלחמה.

"אין לי ספק שהוא יהיה מהראשונים שיניח את המפתחות", אמר פרי לספי עובדיה ויובל שגב. "הוא לא אמר לי, הוא אמר במשרד ואני שמעתי על כך. הוא התבטא ש'כישלון צריך לשלם בשבילו'. והכוונה לשלם - זה לעזוב את התפקיד".

אלא שגורמים בשב"כ מסרו כי האמירה היחידה בנושא שנאמרה ע"י ראש השב"כ לעובדי השירות בשבוע הראשון של המלחמה הייתה: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון, האחריות על כך בארגון היא עלי".

כזכור, כשבוע לאחר פרוץ מתקפת הפתע של חמאס בשבת השחורה, שיגר בר איגרת לעובדי הארגון ובני משפחותיהם, שנפתחה בלקיחת אחריות. "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".

למכתב המלא

רונן בר, ראש השב"כ. מארק ישראל סלם, פול
ראש השב"כ רונן בר/פול, מארק ישראל סלם

בר סיכם באיגרת: "אנשינו גילו גבורה, עוז ורוח לחימה. הכוחות התפרסו בזירה ועברו מקרב לקרב, אל מול עשרות מחבלים. אינספור סיפורי גבורה, חתירה למגע ללא היסוס. אנחנו מצויים במלחמה, לא בסבב. סבב מנצחים בתמונת ניצחון ובשקט, מלחמה מסיימים בהכרעה ובשינוי המצב. אין מגבלת גבול, אין מגבלת זמן. עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully