וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שווקים ומחלקים דוחות: חמאס מנסה לשדר שהוא עדיין הריבון בעזה

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 12:31

100 יום לתוך הלחימה, ובחמאס מנסים לשדר עסקים כרגיל. קצינים בכירים אמרו לגלנט כי הציבור בעזה עדיין חושש: "ההשתלטות על משאיות הסיוע נועדה להראות שליטה, להנהגה לא חסר תרופות". בד בבד, נמשכים המאמצים לשקם את בתי החולים שבהם בנו תשתיות טרור: "שיפא חזר לפעול"

בווידאו: תושבי רצועת עזה על מנהיגי חמאס: "הם כולם שם בחו"ל יושבים בבתי מלון"/דובר צה"ל

חרף הטענות לשליטת הצבא בצפון הרצועה והעיר עזה, קצינים בכירים בצה"ל הציגו תמונת מצב מורכבת ברצועה. לדברי הקצינים עשרות אלפי פלסטינים החלו לחזור אל בתיהם בעיר עזה וסביבתה, ובכך עלה לפי הערכות מספר הפלסטינים במרחב ליותר מ-150 אלף.

"חמאס לא מוותר על המשילות ועושה הכול כדי להחזיר את השליטה על שטחים שבהם צה"ל נלחם, כולל במרחב חאן יונס", אמרו הקצינים והוסיפו: "בשכונת רימאל שבעזה ראינו בימים האחרונים שוטרי חמאס על מדים מחלקים דוחות. גם אם זה למראית עין, הם מייצגים את הרעיון של חמאס לשדר שליטה".

עוד אמרו הקצינים ביחס לשליטה של חמאס בשטחים נרחבים: "כל עוד ולא מצליחים לסכל את שלושת הבכירים, יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא, חמאס יצליח להשיג שליטה על הרחוב הפלסטיני ברצועת עזה. הם ממשיכים להטיל אימה. הציבור הפלסטיני ממש בחרדות שהנה עוד רגע הם יוצאים מהמנהרות ומחזירים את השליטה על כל רצועת עזה. אם השלושה יסוכלו יש סיכוי גבוה לשינוי ברצועת עזה. אין סיכוי שחמאס ייכנע כל עוד הם בחיים".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
"ממשיכים להטיל אימה". מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/רויטרס
לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
"הציבור הפלסטיני בחרדות שהם יצאו מהמנהרות". מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12

לפי הקצינים, המאמץ של חמאס להשיג שליטה ולשדר שהוא עדיין הריבון באים לידי ביטוי בפתיחת השווקים, כמו בדיר אל בלאח וחאן יונס ומקומות נוספים. "הירקות שמציגים שם לא הגיע מסיוע הומניטארי (נכנס רק מזון יבש). זו תוצרת מקומית. חלק מזה זו הצגה של חמאס להראות שליטה, וחלק מזה זה הצורך של האנשים להתקיים. מצד שני זו הוכחה שאין הרעבה", אמרו הקצינים.

בנוסף ציינו כי ההשתלטות "האלימה והכוחנית" של פעילי חמאס על משאיות הסיוע ההומניטארי נועדה להראות שליטה: "להנהגת חמאס לא חסר אוכל ותרופות. הם חוששים מאוד שיחשבו שהם כבר לא שולטים".

בווידאו: פלסטינים בוזזים משאיות סיוע/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הקצינים הבכירים הוסיפו במהלך הסקירה כי חמאס מנסה לשקם את המאמץ הרפואי שנפגע לאחר שמתוכו בנה תשתיות טרור. "בית החולים שיפא למשל חזר לפעול והחל לבצע ניתוחים. האזרחים מגיעים אליו לקבלת טיפול רפואי".

חטופים מובלים ע"י מחבלי חמאס בבית החולים שיפא בעזה. דובר צה"ל
חטופים מובלים לבית החולים שיפא/דובר צה"ל

הקצינים התייחסו גם ליום שאחרי: "חמאס פירק באופן שיטתי לאורך השנים את החמולות ואת התאים המשפחתיים המורחבים כדי שלא יקומו כוחות חזקים בשטח, למעט חמולות מהפת"ח שהצליחו לשמר אורח חיים כזה. לכן זו שאלה מאוד מעניינת מי ייקח את האחריות על השטח ביום שאחרי במיוחד שידוע שכל ראשי הערים הם נציגי חמאס. נוצר חלל שצה"ל יצטרך למלא אותו לאורך זמן".

עוד הדגישו הקצינים בפני שר הביטחון כי בכל תא שטח יש מדד שליטה של צה"ל בהתאם לפגיעה בתשתיות חמאס, פירוק הגדודים, נוכחות אזרחים פלסטינים ותשתיות אזרחיות קיימות. לפי הערכות בצה"ל, בצפון הרצועה חמאס לא שולט בכלל, בעיר עזה הוא מנסה להחזיר שליטה, בחאן יונס יש לו שליטה חלקית גבוהה וברפיח הוא שולט באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully