וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הצהיר שאמסלם משקיף בקבינט - למרות שמעולם לא מונה רשמית

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 9:41

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל ראש הממשלה על נוכחותו של השר בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני, שבאחת מהן השתלח ברמטכ"ל. לדבריו, אמסלם נוכח בישיבות אלה מתוקף היותו משקיף קבוע - אלא שככל הידוע, הוא מעולם לא מונה רשמית לתפקיד

נתניהו: "אמסלם הוא משקיף קבוע בקבינט. יש לו שאלות ענייניות"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל הערב (שבת) במסיבת העיתונאים בקריה על הזמנתו של השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם לישבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שבה הוא התבטא בחריפות נגד הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי.

רה"מ נתניהו השיב כי מדובר ב"שאלה מגמתית", וכי "דודי אמסלם הוא משקיף קבוע בקבינט והוא שואל שאלות ענייניות ומחודדות". לדבריו, "יש לאמסלם דרך התבטאות שאינה גורעת ממה שאמרתי עכשיו".

אלא שככל הידוע אמסלם מעולם לא מונה רשמית כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני. יש שתי שרות במעמד משקיפה בקבינט: גילה גמליאל מהליכוד ויפעת שאשא ביטון מהמחנה הממלכתי, בעוד שלא ידוע שאושרה החלטה שמעניקה לאמסלם מעמד רשמי של משקיף.

בנימין נתניהו,דודי אמסלם, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
משקיף או לא? אמסלם ונתניהו/ראובן קסטרו

יצוין כי לראש הממשלה יש אפשרות להזמין שרים וחברי כנסת שאינם חברי קבינט להשתתף בישיבות ללא מינוי רשמי למעמד משקיף, כמו יו"ר ש"ס אריה דרעי שמשתתף קבוע בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט המלחמה ללא מעמד רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully