וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשאלת וואלה: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני"

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 20:31

"תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו ברצח עם", אמר נתניהו כשהתייחס להליך המשפטי נגד ישראל בהאג, "מסע ההכפשה הבינלאומי לא ירפה את ידינו". על ההחלטה לפנות את תושבי הצפון: "חיזבאללה לא מקבל כאן ניצחון - בגבול הצפון יש חילופי מהלומות" | ההצהרה המלאה

נתניהו: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) להליך המשפטי שמתנהל נגד מדינת ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג - שבו מואשמת ישראל ברצח עם, ואמר כי "ההתנפלות הצבועה בהאג בשליחות אלה שבאו לבצע ביהודים שואה נוספת היא שפל מוסרי בתולדות האומות - תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו ברצח עם". לשאלת וואלה! השיב נתניהו: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני".

"אתמול שוחחתי עם הקנצלר והודיתי לו על כך שגרמניה שולחת משלחת להאג כדי להזים את השקר", סיפר נתניהו בעקבות הודעת גרמניה שתשתתף כצד שלישי בהליך המשפטי. "מדינת ישראל צה"ל וכוחות הביטחון נלחמים מלחמה מוסרית וצודקת נגד מפלצות החמאס הנאצים החדשים. מסע ההכפשה הבינלאומי לא ירפה את ידינו ולא יחליש את נחישותונו".

"אף אחד לא יכול לשים את עצמו במקומם של משפחות החטופים - זה סיוט נורא", השיב נתניהו כשנשאל מה היה עושה אם משפחתו הייתה חטופה בעזה. "כמו שאף אחד לא יכול לשים את עצמו במצב של משפחת שכול. אבל יש אמת הפוכה - שלצד הלב שיוצא אליהם יש גם אחריות כוללת ושיקולים נוספים. וכשם שאנחנו לא יכולים לשים את עצמנו במקום המשפחות הם לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני שצריך לקבל החלטות קשות".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 13 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 13 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

עוד הוסיף ראש הממשלה: "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב - לשם כך מחר נביא תקציב שיבטיח את המשך המלחמה. עוד כסף לביטחון. עוד תגמולים למילואמניקים ולכל הנושאים בעול".

"אנחנו בדרך לניצחון ולא נעצור עד שנשיג את הניצחון. יודע שיש מי שמטיל ספק בזה. אני לא שם. ואני יודע שגם אתם לא שם. אחרי הטבח של ה7 באוקטובר לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. שמעתי שהפרשנים באולפנים מסבירים שזה לא אפשרי ולא הכרחי אז אני אומר - זה ועוד איך אפשרי", אמר נתניהו. "הוכחנו לחמאס ולחיזבאללה שכל מחבל הוא בן מוות. אנחנו מחסלים מחבלים בפעילות צבאית עוצמתית ובפעולות טיהור לחיסול מחבלים מתחת ומעל לקרקע"

על פגישתו עם בלינקן, סיפר נתניהו: "פגשתי את בלינקן הודיתי לו על הסיוע והדגשתי בפניו: יצאנו למלחמה אחרי שהמפלצות שחטו בנו. אנחנו לא עוצרים ולא מפסיקים. זאת לא רק המלחמה שלנו אלא גם המלחמה שלכם של בני האור מול בני החושך. מלחמה נגד ציר הרשע ושלושת החתים- החיזבאללה החמאס והחות'ים. יש לנו כל הזמן משימה קיומית למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אמרתי לבלינקן זו צריכה להיות גם המשימה העליונה שלכם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 לינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו נשאל על החזרת תושבי עוטף עזה לבתיהם, והשיב: "יש חוק בינלאומי שאומר דבר פשוט - אתה מוציא אוכלוסיה ולא מחזיר אותם כל עוד הסכנה קיימת. יש לחימה נרחבת בצפון הרצועה ולא נחזיר תושבים כשיש לחימה".

כשנשאל נתניהו על התבטאויות חברי הקואליציה שגורמות נזק בינלאומי ועלו במהלך הדיון המשפטי בהאג, השיב: "מעניין שציינת רק את חברי הקואליציה. לרוחב השדרה הפוליטית אמרו דברים שאין להם משמעות מסיבה אחת - כי מה שקובע זה מדיניות הממשלה שנקבעת בממשלה ובקבינט שמבטאת את הכוונות שלנו. אנחנו פועלים לפי החוק הבינלאומי. כל דבר אחר הוא ניסיון להטיל בישראל האשמות חסרות שחר".

נתניהו התייחס גם לדיווחים על המבצע של צה"ל להשתלטות על ציר פילדלפי, ואמר: "ציר פילדלפי הוא אפשרות אחת של חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי לסגור את הפרצה הזו כי אחרת נחסל את החמאס, נפרז את עזה, ואז ייכנסו עוד אמל"ח ואמצעים קטלניים דרך הפרצה הדרומית. יש כמה אפשרויות איך לסגור אותה אנחנו בודקים וטרם קיבלנו החלטה".

נתניהו: "אמסלם הוא משקיף קבוע בקבינט. יש לו שאלות ענייניות"/לע"מ

ראש הממשלה נשאל על צוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, והשיב: "אני מכבד את הרמטכ"ל וחושב שההחלטה או הצורך לבצע בדיקה פנימית בתוך צה"ל זה מובן מאליו אבל בדיקה חיצונית זה משהו אחר. לא רוצה שמפקדים בצה"ל ירוצו לחפש עורכי דין. מבין ששר הביטחון טרם נדרש לנושא הזה ומאמין שהם יסוכמו שם".

נתניהו התייחס גם לתקציב ולקיצוצים בשירותים החברתיים: "אמרתי שבתקציב 2024 לא תהיה ברירה לעשות תיקונים כדי לממן את תקציב הביטחון הענק שאנחנו מביאים. וזה יקרה ואין ברירה. שואלים מאיפה מנוע הצמיחה של הכלכלה - זה הביטחון ואנחנו צריכים כסף ענק להתחמש ולממן את המלחמה ולהכין את התעשיות הביטחוניות שלא נהיה תלויים באף אחד". אולם לדבריו, "זה לא יכלול ויתור על נקודות הזיכוי שהבטחתי וחינוך חינם מאפס עד שלוש".

נתניהו נשאל על נוכחות ח"כ דודי אמסלם בדיוני הקבינט והשיב: "לפי השאלה שלך אמסלם זומן במיוחד בקבינט - הוא משקיף קבוע בקבינט הוא היה בכל ישיבות הקבינט. האם הוא שואל שאלות? הרבה פעמים הן מאוד ענייניות ומחודדות וחבל שלא מקבלים את התשובות לשאלות שהוא מעלה. יש לו דרך התבטאות שלא גורעת ממה שאמרתי עכשיו".

שלט אזהרה מפני ירי נ"ט בשלומי. יואב איתיאל
שלט אזהרה מפני ירי נ"ט בשלומי/יואב איתיאל

על ההחלטה לפנות את תושבי הצפון אמר נתניהו: "חיזבאללה לא מקבל כאן ניצחון - בגבול הצפון יש חילופי מהלומות והוא סופג מהלומות קשות ממה שציפה. היתה לו הערכת חסר לעוצמה שלנו ולתעוזה שלנו והיתה לו הערכת יתר ליכולות שלו אבל הנושא עדיין פתוח. צריך להחזיר את הביטחון לצפון".

"החמאס פועל כפי שהחמאס פועל הוא מנסה להוציא את מה שהוא מוציא אבל מה שדוחף את השבת החטופים זה הלחץ הצבאי. אם נוריד את הלחץ הצבאי לא נקבל אף אחד. הלחץ שלנו זה הדרך שלנו להחזיר את יתרת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully