וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים והפעלת ארגוני פשיעה: כך קידמו בחמאס פיגועים נגד יעדים יהודים ומערביים בעולם

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 19:26

משרד רה"מ חשף כי בארגון פעלו לקדם פיגועים במזה"ת, אפריקה ואירופה וכי בכירי הארגון שחוסלו בביירות היו גורמי מפתח בפעילות זו. בין היתר, בחמאס ביססו תשתיות טרור באמצעות פעילי ארגון הפשיעה "LTF". "למרות ניסיונות ההכחשה קיים קשר מובהק בין איראן לחמאס", מסרו

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משרד ראש הממשלה, המוסד והשב"כ, חשפו הערב (שבת) כי ארגון הטרור חמאס פעל כדי לקדם פיגועים נגד יעדים במזרח התיכון, אפריקה ואירופה. בנוסף נחשפו זהותם של פעילי חמאס בכמה מדינות באירופה, אחרי מבצע מעצרים שהיה בחודש שעבר ביבשת. בין היתר, נחשף כי בארגון עסקו בקידום פיגוע בשגרירות ישראל בשבדיה באמצעות רחפנים ובביסוס תשתיות טרור באירופה באמצעות ארגוני פשיעה מקומיים.

לפי הדיווח, בכירי הנהגת הארגון שחוסלו בשבוע שעבר בביירות - צאלח עארורי, עזאם אקרע וסמיר פנדי היו גורמי מפתח משמעותיים בפעילות זו. "במאמץ מודיעיני מתמשך נחשף מידע רב המוכיח כיצד פועל ארגון הטרור חמאס להרחיב את פעילותו האלימה לחו"ל במטרה לפגוע בחפים מפשע ברחבי העולם".

בהודעת המשרד הוסיפו כי "בזכות שילוב כוחות בין-ארגוני בארץ ובעולם נחשפת תמונה מקיפה ומעמיקה של פעילות הטרור של חמאס, כולל פרטים על זירות הפעולה, יעדי הפיגועים והמעורבים במימוש הפעילות - ממפקדי חמאס בלבנון ועד אחרון המפגעים בתשתית המבצעת, וכן מידע על כוונה לפגיעה בשגרירות ישראל בשבדיה, רכש רחפנים והפעלת גורמים מארגוני פשיעה באירופה".

תרשים של מנגנון חמאס בהפעלת טרור בחו"ל. ללא קרדיט, אתר רשמי
תרשים של מנגנון חמאס בהפעלת טרור בחו"ל/אתר רשמי, ללא קרדיט
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024/אתר רשמי, ללא

ב-14 בדצמבר 2023, הודיעו רשויות הביטחון והאכיפה בדנמרק ובגרמניה על מעצר נרחב של חשודים באירופה שמתנהל מולם הליך משפטי. מהודעת המשרד נחשף כי את פעילות הטרור של הארגון באירופה הוביל ח'ליל ח'ראז, עד למותו בלבנון בנובמבר האחרון. ח'ראז, שהיה פקודו של עזאם אקרע במרחב הגדה של חמאס, שימש סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון.

במסגרת תפקידו, כך נחשף, ח'ראז היה אמון על חלק מהתשתיות שנעצרו במדינות אירופה בדצמבר האחרון, ועל רכש של רחפנים לטובת מימוש הפיגועים. כמו-כן, עסק ח'ראז, באמצעות אנשי אמון, בבנייה וביסוס תשתיות טרור על בסיס סייענים של חמאס באירופה ופעילי ארגון פשיעה בשם "LTF - LOYAL TO FAMILIA".

גורמים אלו פעלו מטעם חמאס כשלוחיו באירופה - חלקם אף פעלו ביותר מזירה אחת. "LTF" הוצא מחוץ לחוק בדנמרק ב-2021, וחלק מפעיליו שוהים כעת בלבנון.

זירת חיסול אל-עארורי בביירות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת חיסול אל-עארורי בביירות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עזאם אקרע בכיר הזרוע הצבאית הנוספים שנהרג בביירות יחד עם חיסול עארורי. ללא, אתר רשמי
עזאם אקרע בכיר הזרוע הצבאית הנוספים שנהרג בביירות יחד עם חיסול עארורי/אתר רשמי, ללא
סמיר אפנדי בכיר הזרוע הצבאית הנוספים שנהרג בביירות יחד עם חיסול עארורי. ללא, אתר רשמי
סמיר אפנדי בכיר הזרוע הצבאית הנוספים שנהרג בביירות יחד עם חיסול עארורי/אתר רשמי, ללא

בהודעת משרד ראש הממשלה הסבירו כי מדובר בשיטת פעולה של שימוש בגורמי "'פרוקסי' פלילי מקומי", כפי שארגוני הטרור האיראנים נוהגים לעשות כחלק מאסטרטגיה של המשטר האיראני לשמור על מרחב ההכחשה ולהרחיק את איראן מתשלום מחירים על פעילויות טרור שהם מכוונים. "למרות ניסיונות ההרחקה וההכחשה האיראניים קיים קשר מובהק בין איראן לחמאס", מסרו בהודעה.

"חמאס שואב השראה מפעילות הטרור של המשטר האיראני, וכמוהו שואף לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר. המוסד, השב"כ וצה"ל, בשותפות עם גופי הביטחון והאכיפה הבינלאומיים, ימשיכו לפעול לסיכול כוונות הטרור של חמאס ושל כל ארגוני הטרור, לבוא עימם חשבון בכל מקום בעולם למען ביטחון מדינת ישראל והעם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully