וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבתה ומחאה: רשימת האירועים המלאה לציון 100 ימים למלחמה

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 10:34

שורת אירועי מחאה יתקיימו היום ומחר ברחבי הארץ לציון 100 ימי לחימה, בהם שבויים חטופים בידי חמאס. לצד זאת, חברות רבות במשק ישביתו את פעילותן ל-100 דקות | כל האירועים

סרטון מטה המשפחות, 13 בינואר 2024/מטה המשפחות

משפחות החטופים יציינו היום (שבת) ומחר מאה ימים ל-7 באוקטובר בשורת אירועי מחאה ברחבי הארץ. במרכזם תעמוד עצרת של 24 שעות ברחבת מוזיאון תל אביב עם הופעות ונאומים של משוחררות מהשבי. לצד זאת, חברות רבות במשק ישביתו את פעילותן למאה דקות.

העצרת לשחרור החטופים תיערך הערב כמדי מוצאי שבת, אך תימשך זמן ארוך בהרבה. תחת הכותרת "מאה ימים של גיהנום" יעלו על הבמה שגרירים, מנהיגים, אומנים - וחטופות משוחררות, בהן דניאל אלוני, רז בן עמי, לנה טרופנוב וספיר כהן. לכולם קרובים שנותרו בשבי בעזה.

שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו, שמונה לתפקיד לאחרונה, יפתח את המחאה לצד נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית בייניש. את הערב ינחו ארז טל, ישראל קטורזה, עמוס תמם ושלום מיכאלשווילי. בין המופיעים יהיו שרית חדד, איתי לוי, רן דנקר, אהוד בנאי, יסמין מועלם, עילי בוטנר, זהבה בן ואמיר דדון.

בהמשך יופיעו גם אבי אברומי, אודיה קורן, אסף אמדורסקי. אתניקס, גורי אלפי, גיא זו-ארץ, ג'יין בורדו, ג'ימבו ג'יי, דודו אהרון, דני רובס, דניאל וייס ודורון רפאלי מבארי, דרור קרן, הראל סקעת, ואלרי חמאתי, טדי נגוסה, טל מוסרי, יונתן רזאל, יעל בר זהר, כנסיית השכל, לינוי בר גפן, לירן דנינו, מוקי, מירי נבו, נועם קליינשטיין, נטע ברזילי, עדן הראל ועודד מנשה, עומר אדם, עידן רייכל, קרן פלס, רגב הוד, רועי בר נתן, רמי ומשי קליינשטיין, שולה חן, שולי רנד, שי גבסו, שי המבר, שי צברי, שייקה לוי, שלומי שבת ותמיר גרינברג.

משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס. 11 בינואר 2023. אבי רוקח
משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס. 11 בינואר 2023/אבי רוקח

עוד יישאו דברים ב"כיכר החטופים" חתן פרס נובל אהרון צ'חנובר, מעיין אדם ששכלה את אחותה מפל, משפחתו של אברה מנגיסטו, לינור אברג'יל ויחיא מחאמיד, לוחם צה"ל מאום אל-פחם. "כולם ידרשו מקבינט המלחמה וממנהיגי קטאר, מצרים, אירופה וארצות הברית: Bring them home. Now", מסרו במטה המשפחות.

אירועים אחרים שיתרחשו בעצרת, פירטו המארגנים, יהיו "שחזור 06:29 במסיבת הנובה עם הדי-ג'יים של המסיבה, נערי העוטף בסשן לילה עם אמני העוטף, תפילת שחרית המונית בכיכר וביצוע ראשון של שיר אחד, שכולם מכירים ואף אחד לא ישכח לעולם".

כחלק מההכנה לעצרת "מאה ימים של גיהנום", מטה משפחות החטופים פתח השבוע מיצב המדמה מנהרה בה מוחזקים חטופים ברצועה, מיזם שמתקיים בכיכר החטופים שברחבת מוזיאון תל אביב. אופיר אנגל, שחזר משבי חמאס לאחר 54 ימים, הגיע לבקר במיצב. במהלך ההליכה במנהרה, אופיר אמר בקול רועד: "ההליכה במנהרה היא נוראית ולהיות שבוי מתחת לאדמה זה דבר בלתי אפשרי. הזמן שלהם הולך ואוזל. חייבים לשחרר אותם עכשיו".

משפחות החטופים הזמינו את הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וחברי קבינט המלחמה לעלות גם הם על הבמה. הרצוג ולפיד הם היחידים שאישרו את הגעתם עד כה. "כבר 98 ימים שאהובינו נמצאים בשבי החמאס, בגיהנום עלי אדמות, בלב עזה. אנו מזמינים אתכם לנאום בעצרת כהבעת הזדהות ותמיכה בחטופים ובבני המשפחות. יחד נקרא: אין דבר חשוב יותר מהחזרת החטופים", כתבו במכתב ששלחו להם.

עוד בוואלה!

אלפים השתתפו בתפילה המונית בכותל המערבי להשבת החטופים

לכתבה המלאה
מנהרה באורך 30 מטרים נבנתה ב"כיכר החטופים" בתל אביב, 13 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מנהרה באורך 30 מטרים נבנתה ב"כיכר החטופים" בתל אביב, 13 בינואר 2023/ראובן קסטרו
מנהרה באורך 30 מטרים נבנתה ב"כיכר החטופים" בתל אביב, 13 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מנהרה באורך 30 מטרים נבנתה ב"כיכר החטופים" בתל אביב, 13 בינואר 2023/ראובן קסטרו

100 דקות הזדהות

במהלך שהזכיר את ימי השיא של המחאה נגד המהפכה המשפטית, משפחות החטופים קראו לחברות במשק לשבות במקביל בקריאה להשבת החטופים. ההסתדרות הייתה הראשונה שנענתה לבקשה, והובילה אחריה עשרות, אם לא מאות, גופים נוספים. חלקם בחרו לצאת בפעילויות הסברה והפעלת לחץ במקום פעילותן הסדירה באותן מאה דקות.

בין השאר,הרשתות רנואר, טוונטי פור סבן, קסטרו, הודיס, טופטן, קרולינה, טוגו, פקטורי 54, H&M, קרביץ, תיק התיקים, אריסטו שמט, מיה, צומת ספרים, רונן חן, ביגוד ופוקס ישביתו את פעילותן במרכזי ביג. גם מטא ישראל (פייסבוק ואינסטגרם), תנובה, אלשטולר שחם, פלייטיקה, קבוצת רציו וקרן Team8 יהיו בין השובתות.

עצרת השבועית לשחרור החטופים בתל אביב 06 בינואר 2024. אורי סלע
עצרת השבועית לשחרור החטופים בתל אביב 06 בינואר 2024/אורי סלע

היוזמה תצא לפועל גם בחינוך, ברובו בפעילות חלופית ולא בהפסקה מוחלטת של השגרה. מכון ויצמן למדע יעצור את פעילות המחקר וההוראה ל-100 דקות להזדהות עם המשפחות. האוניברסיטה העברית תקיים עצרת הזדהות בהשתתפות דיקני הפקולטות ונציגי משפחות החטופים, אוניברסיטת תל אביב תקיים גם היא עצרת, לצד צעדה לכיכר החטופים, הרצאות וסיור בתערוכה בנושא החטופים. ברחבה המרכזית של בניין הסנאט באוניברסיטת בן-גוריון עומד מיצב אומנותי שמתעדכן על כל חטוף שמשוחרר או נהרג. החל מיום ראשון, בכל הכיתות בקמפוס יהיה כסא שמור לנועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטה, שעדיין חטופה. צעדות, אקסים ואירועים אחרים ייערכו באוניברסיטת חיפה, בר אילן, הפתוחה, הטכניון ואריאל.

ארגון המורים הודיע שיעצור את הפעילות השגרתית בבתי הספר החל מ-12:00, ובמקומה יעסקו המורות והמורים בפעילות חינוך והסברה עך החטופים וב"הקניית עקרונות וערכים הומניטריים בנוגע למצב החמור של שהייה בשבי".

כמו כן, יתקיים מחר אירוע רכיבה למעם החטופים בוולודרום בתל אביב, מיצגי סרט צהוב של האמן דורות גזית יוצגו בכנסת, במוזיאון אנו, באוניברסיטת תל אביב ומכון ויצמן, ונשילוט הדיגיטלי של תחנות האוטובוס והרכבת ישתנה כך שבשורה הראשונה יופיע מספר החטופים העדכני במקום מספר הקו בצירוף המילים מעזה לישראל, ובמקום בו מצוין הזמן שנותר לאוטובוס להגיע תופיע המילה "עכשיו".

מכללת אפקה תעצור גם היא את פעילותה ב-11:00. הסטודנטים והסגל יצאו לרחוב הסמוך ויפגינו יחד עם משפחות חטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully