וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו מול בניין האו"ם בניו יורק בקריאה להשבת החטופים

12.1.2024 / 18:57

בני משפחות חטופים נאמו בהפגנה בקריאה להשיב את החטופים הביתה. "החיים בשבי הם לא חיים", סיפרה הילה רותם שושני בת ה-13 ששוחררה משבי חמאס. בנו של גדי מוזס סיפר על אביו שיציין יום הולדת 80 בשבי בעוד חודש. בעצרת השתתפו גם מושלת מדינת ניו יורק והסנטור צ'אק שומר

אלפים הפגינו בארה"ב למען השבת החטופים מרצועת עזה/עומר קפלן

כ-2,500 מפגינים התכנסו הערב מול מטה האו"ם בניו יורק בקריאה לקהילה הבינלאומית ולכל הגורמים המעורבים להחזיר את החטופים הביתה באופן מיידי. העצרת מתקיימת בהובלת פורום משפחות החטופים בניו יורק ובשיתוף עם עשרות רבות של ארגונים מכל הקשת החברתית, הדתית והפוליטית.

בין הנואמים, הילה רותם שושני בת ה-13 ששוחררה מהשבי לפני 50 יום ואמרה: "הגעתי עד לפה כדי לקרוא - החזירו את כולם הביתה. החיים בשבי הם לא חיים. המשפחות שלהם מחכות להם. עכשיו, בבקשה".

עצרת למען החטופים מול האום בניו יורק. עומר קפלן, אתר רשמי
העצרת מול האום, 12 בינואר 2023/אתר רשמי, עומר קפלן

עוד נכחו באירוע - הסנטור צ'אק שומר, מושלת מדינת ניו יורק קטי הוצ'ול, יאיר מוזס, בנו של גדי מוזס שהגיע לניו יורק לאירועי 100 הימים בשבי, הרב אליוט קוסגרוב, מבית הכנסת הקונסרבטיבי הגדול בניו יורק, רייצ'ל טימונר, הרבה הרפורמית של בית הכנסת הגדול בברוקלין, גילי רומן, אחיה של ירדן רומן וקרוב משפחתה של כרמל גת, וכן משפחות נוספות. במהלך סוף השבוע הזה מתכננות המשפחות לוח אירועים אינטנסיבי - כולל הצבת שעון חול ענק בכיכר טיימס, בדומה לזה שבכיכר הבימה בתל אביב, וכן צעדה בסנטרל פארק תחת הכותרת "רוץ למען חייהם".

יאיר מוזס, בנו של גדי מוזס, אמר בנאומו: "אבא שלי, גדי מוזס, הוא בן 79. גם הוא נחטף מקיבוץ ניר עוז. עוד חודשיים הוא יחגוג את יום הולדתו ה-80. תחשבו על זה. יש עוד גברים מבוגרים שם, כמו אבא שלי. אף אחד לא יודע אם הם יהיו מסוגלים להתאושש מזה. פיזית או נפשית. יש נשים צעירות שם. כבר שמענו עדויות על הזוועות שהן עברו ושהן ממשיכות לעבור. יש גברים צעירים שעוברים עינויים נוראיים ומשפילים, רק בגלל שהם יהודים. ישראלים. הזמן אוזל. וככל שהם נשארים שם יותר, כך גדל הסיכון לחיים שלהם".

גילי רומן, אחיה של ירדן רומן וקרוב משפחה של כרמל גל החטופה אמר, אמר בעצרת: "קשה להבין איך זה מרגיש לא להיות חופשי אף פעם. ירדן מדברת על זה שזה מרגיש כאילו תמיד צופים בך. כל תנועה שאתה עושה, כל רגע, אי אפשר לברוח מכך שאתה נצפה ונשלט ע"י האנשים שלקחו אותך. אין מקום להסתתר ואין דרך להילחם בחזרה. אנחנו אף פעם לא צריכים להיות בסדר עם זה, לא רק למען כרמל ושאר השבויים, אלא למען כולם."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
עצרת למען החטופים מול האו"ם בניו יורק. עומר קפלן, אתר רשמי
העצרת בניו יורק/אתר רשמי, עומר קפלן

הרב אליוט קוסגרוב אמר: "היום גורלה של ישראל נמצא בנקודת מפנה, המדינה מוקפת אויבים. היום אני עומד - אנחנו עומדים - נחושים במחויבותנו לישראל - מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה. היום אנחנו מצהירים: אנחנו עומדים לצידכם. היום אנחנו מצהירים על זכותה של ישראל להגדרה עצמית והגנה עצמית. אהבת ישראל פירושה לעמוד לצידה, להגן עליה בכל ליבנו, בכל נשמתנו ובכל כוחנו. היום, אני עומד כאן, אנחנו עומדים כאן, כדי שהעולם ידע, כדי שילדינו ידעו שכאשר עתידה של ישראל היה תלוי על בלימה, נקטנו עמדה - עבור מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה."

הרבה רחל טימונר אמרה: "יותר מ-100 בני ערובה מחכים באומץ, ממשיכים לקוות יום יום. לילה אחר לילה במנהרות החמאס, ממתינים לשחרורם. אנחנו לא יכולים לגרום להם להמתין עוד יום אחד. במקום זאת, עלינו לדרוש עכשיו, בדחיפות, מיידית, ללא דיחוי: שלח את עמי. אין עדיפות חשובה יותר. פדיון שבויים, שחרור החטופים, היא מצווה המוטלת על כולנו. הרב עובדיה יוסף, שהיה במשך שנים הרב הראשי הספרדי של ישראל, טען כי הסכנה המיידית לחיי בני הערובה גוברת על האפשרות לסכנה עתידית משחרור של אסירים. עכשיו זה הזמן. שלח את עמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully