וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תתמוך בישראל במשפט בהאג: "הטענות נגדה לא מבוססות"

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 20:18

שגריר גרמניה בישראל הודיע כי גרמניה תתשתף כצד שלישי בדיונים בבית הדין הבינלאומי, והוסיף שממשלתו דוחה את האשמות על רצח ברצועת עזה עם שהועלו על ידי דרום אפריקה נגד ישראל

בווידאו: הדיון ההיסטורי בהאג: ישראל משיבה לטענות דרום אפריקה/צילום: אתר האו"ם

ממשלת גרמניה הודיעה הערב (שישי) כי תצטרף כצד שלישי לדיונים נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג, השגריר הגרמני בישראל מסר כי ממשלתו דוחה את האשמות על רצח עם שהועלו נגד ישראל. "הטענות לא מבוססות", כתב בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר).

לכל העדכונים מהדיון בהאג

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והודה לו על החלטת גרמניה להצטרף כצד שלישי לדיון. "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל. אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו", אמר נתניהו לשולץ.

מוקדם יותר היום השיבה ישראל לטענות שהועלו אתמול על ידי דרום אפריקה. "ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס אנסו נשים, עינו ילדים וחטפו אזרחים - גם ניצולי שואה", טען נציג ישראל בדיון ההיסטורי. "ישראל מחויבת לדין הבינלאומי, פעולות צה"ל - נבחנות".

בדיון אתמול ביקשה דרום אפריקה סעדים זמניים, במידה שבית הדין יחליט לקבל בקשה זו, הוא עלול להוציא צו שיורה לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. אמנם לבית הדין אין "שיניים", והוא לא יכול לאכוף דה-פקטו את הצו, אך מועצת הביטחון של האו"ם עלולה להוציא החלטה נגד ישראל בעקבות צו כזה. צו של בית הדין עלול להקשות מאד על מדינות ידידותיות כמו ארצות הברית להטיל וטו על הצעת החלטה כזאת. בנוסף, האמריקנים עלולים להיתקל בקושי להעביר חבילת סיוע בקונגרס למימון ולחימוש ישראל במידה ויצא צו כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully