וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה: ישראל השיבה להאשמות בבית הדין הבינלאומי בהאג

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 14:23

אחרי הפארסה של דרום אפריקה בהאג, ישראל השיבה לטענות ל"רצח עם" בעזה. "ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס אנסו נשים, עינו ילדים וחטפו אזרחים - גם ניצולי שואה", טען נציג ישראל בדיון ההיסטורי. "ישראל מחויבת לדין הבינלאומי, פעולות צה"ל - נבחנות"

בווידאו: הדיון ההיסטורי בהאג: ישראל משיבה לטענות דרום אפריקה/צילום: אתר האו"ם
  • 14:09/המשנה ליועמ"שית גיל-עד נעם: הפסקת אש תאפשר לחמאס להחזיק את החטופים בתנאים לא אנושיים

    נועם טען כי הוצאת צו להפסקת אש יאפשר לחמאס לתקוף את אזרחי ישראל, וכן להחזיק את החטופים בתנאים בלתי אנושיים מתוקף הכוח שיינתן לו.

    בתום דבריו, אמר כי ישראל מבקשת מבית הדין לדחות את הבקשה של דרום אפריקה ולדחות את התביעה. ישראל סיימה לטעון.

    המשנה ליועמ"שית, גיל-עד נועם, במהלך הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 12 בינואר 2024. רויטרס
    המשנה ליועמ"שית, גיל-עד נועם, במהלך הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 12 בינואר 2024/רויטרס
  • 13:59/המשנה ליועמ"שית גיל-עד נעם: ישראל בוחנת את פעולות צה"ל ומחויבת לדין הבינלאומי

    בפתח דבריו, טען המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל-עד נעם כי בדיון אמש ניסתה דרום אפריקה להציג את ישראל כמדינה שלא עומדת בתנאי החוק הבינלאומי, והוסיף: "זה לא נכון. אני מייעץ ליועצת המשפטית לממשלה בנושא הדין הבינלאומי - וזה לא השתנה ב-7 באוקטובר".

    עוד טען כי על אף מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס, ישראל מקפידה על הסדרים המוניטריים שיסייעו לאזרחים בעזה, והוסיף כי הינה מחויבת לדין הבינלאומי. "למרות המלחמה, הדלתות של בתי המשפט פתוחות בפני העותרים. מערכת המשפט הישראלית עצמאית ובוחנת את פעולות צה"ל".

  • 13:16

    בני משפחות החטופים מול בית הדין הבינלאומי בהאג במהלך הדיון נגד ישראל. 12 בינואר 2024. משרד החוץ, אתר רשמי
    משפחות החטופים מפגינות מחוץ לבית הדין בהאג/אתר רשמי, משרד החוץ
  • 13:06/רג'ואן: אין מחלוקת שאזרחים בעזה סובלים בגלל המלחמה, חמאס מגביר זאת

    נציגת ישראל, ד"ר גלית רג'ואן, אמרה כי "אין מחלוקת שהרבה אזרחים בעזה סובלים בגלל המלחמה בעזה. בעוד שישראל עושה הכל כדי לצמצם את הסבל שלהם, חמאס עושה הכל כדי להגביר אותו". היא הציגה תמונה בה נראה ההרס במנהלת התיאום והקישור בעזה, שנועדה לסייע לעזתים. עוד הציגה תמונות של מחבלי חמאס משתלטים על משאיות של הסיוע ההומינטרי שנכנסו לעזה בהסכמת ישראל. בנוסף הראתה תמונה של ציוץ של סוכנות אונר"א, בו נכתב כי היא בודקת את הדיווח לפיו חמאס השתלט על המשלוח לסיוע הומניטרי. ואולם, הציוץ נמחק כנראה בגלל הלחץ שהופעל על הסוכנות.

    צילום של ציוץ שפרסמה סוכנות אונר"א, בו נכתב כי היא בודקת דיווח לפיו חמאס השתלט על משלוח לסיוע הומניטרי. בצילום מימין נראה שהציוץ נמחק, כנראה בגלל הלחץ שהופעל על אונר"א. התמונות הוצגו בדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 12 בינואר 2024. רויטרס
    הציוץ שהוצג בבית הדין/רויטרס
  • 12:52/רג'ואן הציגה תמונות בה נראות רקטות שהוחבאו מתחת למיטה של ילד בעזה

    נציגת ישראל, ד"ר גלית רג'ואן, הציגה בפני בית הדין תמונות בהן נראות רקטות, שהוחבאו מתחת למיטה של ילד בעזה. לדבריה, "אכן נזק ופגיעות נעשו בעזה אך הם נעשו כתגובה לעוינות של חמאס. ישראל הזהירה את האזרחים לפי כללי הדין הבין לאומי, אך דרום אפריקה שכחה לציין את זה בפני בית הדין".

    תמונות שהמציגות רקטות שהוחבאו במיטת ילד ברצועת עזה, אותן הראתה ד"ר גלית רג'ואן בפני בית הדין הבינלאומי בהאג. 12 בינואר 2024. רויטרס
    התמונות שהוצגו בבית הדין/רויטרס
  • 12:47/רג'ואן: "חמאס טען שצה"ל תקף בית חולים, אך תחקיר הראה שחמאס עשה זאת"

    הטוענת הבאה מטעם ישראל היא ד"ר גלית רג'ואן. בראשית דבריה אמרה כי "העתירה של דרום אפריקה מתעלמת ממתקפת חמאס ומהפעולות שישראל נקטה על מנת לא לפגוע באזרחים". בדבריה הזכירה את הפרסום השקרי על תקיפת בית החולים אל-אהלי ברצועה. "חמאס טען שצה"ל תקף את בית החולים, וכך פרסמו הכותרות בעולם. אך לאחר תחקיר של צה"ל העובדות הראו הפוך - בית החולים נפגע בעקבות ירי של חמאס, שנכשל, ובמקום לפגוע באזרחים ישראלים הוא פגע בבית החולים בעזה".

  • 12:14/שואו: "צריך לבחון את האמירות של שרי הקבינט ולא של שרים לא רלוונטיים"

    נציג ישראל, פרופ' מלקולם שואו, אמר כי "צריך לבחון את האמירות של שרי הקבינט ולא של שרים לא רלוונטיים". זאת, בהמשך להצגת דבריהם של השר עמיחי אליהו וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי בטיעונים של דרום אפריקה אתמול. כמו כן, שואו הציג ציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת X , שאומר: "כל אבידה של אזרח היא טרגדיה ולכן מה שאנחנו עושים הוא לפנות את האזרחים משטח הלחימה".

  • 12:12/שואו: "צה"ל תוקף מטרות אזרחיות רק כשהן משמשות גם ללוחמה, זה מותר לפי הדין הבינלאומי"

    נציג ישראל, פרופ' מלקולם שואו, אמר כי "המתקפות שצה"ל מוציא הן נגד מטרות צבאיות. צה"ל תוקף מטרות אזרחיות רק כשהן משמשות למטרה מעורבת - שיש בהן גם פעילות לוחמה, וזה מותר לפני הדין הבינלאומי. וגם בשלב זה צה"ל מזהיר את האזרחים". הוא הוסיף כי "צה"ל עושה הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. הצבא הצהיר: 'אנחנו לא נלחמים נגד הפלסטינים בעזה, המלחמה שלנו היא נגד ארגון הטרור חמאס'".

  • 12:07/שואו: אם חיילים ביצעו פשעי מלחמה, מערכת המשפט העצמאית של ישראל תדון בכך

    נציג ישראל, פרופ' מלקולם שואו, אמר כי "גם אם חיילים ביצעו פשעי מלחמה, זה ידון במערכת המשפט העצמאית והחזקה של ישראל". הוא הוסיף ותיאר את צה"ל: "כמו כל צבא אחר, צה"ל בנוי בצורה של מפקדים. פעולה של חייל לא יכולה להשליך על המדיניות של הצבא. הפקודות בצה"ל מתקבלות על ידי המפקדים ונערכות עליהן בדיקות".

  • 11:47/שואו: לא כל קונפליקט הוא רצח עם, צו שיקפיא את הלחימה יסייע לחמאס

    נציג ישראל, פרופ' מלקולם שואו, טען בדיון כי "לא כל קונפליקט הוא רצח עם, לפי הדין הבינלאומי צריך להבחין בין המקרים. דרום אפריקה לא עשתה הבחנה נדרשת בין ישראל לבין חמאס, מבחינתם שני הצדדים שווים". עוד טען כי אם בית הדין יוצא צו ביניים שיקפיא את הלחימה, האמנה נגד רצח עם "לא שווה כלום והיא תפורש בצורה שמסייעת לתוקפים".

  • 11:37/שואו ציטט את דברי נשיא הוועדה האירופאית: "מתקפת חמאס נעשה רק בגלל שמדובר ביהודים"

    פרופ' מלקולם שואו עלה לטעון מטעם ישראל. שואו הוא מומחה למשפט בינלאומי בריטי ממוצא יהודי. הוא הציג בפני בית הדין קטע מתוך דבריו של נשיא הוועדה האירופאית, בו נאמר כי "המתקפה של חמאס על ישראל הייתה רק בגלל שמדובר ביהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully