וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וסרלאוף על הערות הפוליטיקאים במלחמה: "הרבה מהן סולפו ולא נאמרו באמת"

השר התייחס לאמירות הפוליטיקאים במלחמה, שמתדלקות את התביעה במשפט נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג: "יש הרבה דברים שיצאו מפרופורציה". עם זאת, קרא לחבריו להנהגה המדינית לשקול מילים: "לא צריך להכניס לסחרור אף אחד, בטח כשחיילינו בשטח"

בווידאו: דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"/רויטרס

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף התייחס הבוקר למשפט נגד ישראל שנפתח אתמול בבית הדין הבינלאומי בהאג ולאמירות שרי הממשלה וחברי הכנסת - שתדלקו את דרום אפריקה, העותרת לבין הדין, בתביעתה נגד מעשי ישראל במלחמה. "יש הרבה דברים שיצאו מפרופורציה, והרבה דברים שסולפו ולא נאמרו באמת", טען וסרלאוף כששוחח עם אודי סגל ואלי כהן ב-103FM. "זו הזדמנות להוכיח כמה דברים יצאו מפרופורציות. כשאתה בא לבית משפט אתה בא עם עובדות. דברים יצאו מהקשרם, אבל כן, יש דברים שאנחנו לא צריכים להתנצל עליהם. אני לא רוצה לייצר כותרת ולהגיד על מה אנחנו לא צריכים להתנצל. לי יש אחריות כשר בממשלה להיזהר במילותיי".

על רקע אמירות חבריו לקואליציה, בהן של סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי שהציע "למחוק את עזה מהמפה", וסרלאוף הציע כי דווקא בעת הזו, בצל הלחימה, "צריך לשקול מילים".

"לא רוצה להכניס לסחרור אף אחד, במיוחד כשאנחנו נמצאים במלחמה והחיילים שלנו בחזית", טען וסרלאוף. "יש לי אחריות לא רק מדינית גם ביטחונית, לא רוצה להיכנס לפינות שאתם תקבלו כותרת אבל מדינת ישראל תיכנס לסחרור מסוים. אני לא מחנך אף אחד, אני אומר את דבריי וכל אחד ישמע ויפיק לקח".

יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום: אסי אפרתי לע״מ, אתר רשמי
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל/אתר רשמי, צילום: אסי אפרתי לע״מ

באשר לפעילות משרדו, ומנהלת התקומה שהוקמה מאז פרוץ המלחמה ברצועה, והביאה עמה פינוי מסיבי של תושבים מהדרום והצפון, אמר וסרלאוף: "המנהלת היא לא גוף ביצוע, היא גוף מתכלל. יש לי קשר רציף וישיר עם מנהלת תקומה, הצוותים שלנו עובדים יחד ואנחנו מבצעים. הם יכולים להעביר תקציב והמשרד שלי דואג שזה יקרה מול הרשויות. הם מבצעים ממשרדי ממשלה, יש להם דברים שהם כן יכולים לעשות אבל לפחות מה שאני יודע הם עושים את זה איתנו כי הם לא יכולים לבצע מעצמם".

"אני רוצה לייצר תעסוקה איכותית בנגב", עדכן, "זאת אומרת גם להביא חברות למקומות הללו שאני נותן להן תמריצים, מענקים. מה שחסר לאנשים שם זו תעסוקה איכותית, אם זה בתחום ההייטק, דברים כאלו שקשורים למאה שלנו. המינימום ההתחלתי זה 9 אלף ש"ח, שזה מעל הממוצע שם, והיא פותחת שלוחה. אנחנו אומרים 'תפתחו שלוחה', היום אפשר לעשות את הדברים האלה משלט רחוק".

עוד הדגיש השר וסרלאוף כי "אנחנו סיירת מטכ"ל במובנים שבאים אלינו רשויות מפרוץ המלחמה, המשרד הראשון שהעביר תקציב לרשויות בעוטף זה המשרד שלי, כבר בשמונה באוקטובר הם קיבלו. היכולת של המשרד שלי שאנחנו מזהים שיש וואקום ונותנים מענה. ראינו בימים הראשונים של המלחמה, פינו מלא תושבים למלונות והייתה בעיה של כביסה. הבאנו תקציבים רלוונטיים לטובת רכישת מכונות כביסה והתאמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully