וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ובעל אולם אירועים שנקלע לקשיים: אישום הוגש נגד אם ובנה שניהלו רשת הלוואות בניגוד לחוק

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 23:26

בווידאו: תושבי ירושלים חשודים בסחיטה באיומים ותקיפה של קשישים/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד מזל לינור ששון (48) ורותם חודידה (24), אם ובנה תושבי ירושלים, שניהלו רשת הלוואות בניגוד לחוק, איימו על בעלי חוב שלוו מהם כספים ולא החזירו בזמן ובחלק מהמקרים תקפו אותם.

על פי כתב האישום, בשנים 2020-2023 עסקו הנאשמים במתן הלוואות במזומן ליחידים וגבייתן. השניים קבעו בעצמם את תנאי ההלוואות במעמד מתן ההלוואה ללא חתימה על חוזה - זאת במטרה להתחמק מהחובות ומהאיסורים הקבועים בחוק אשראי הוגן.

עוד עולה מכתב האישום כי על פי השיטה בה נהגו הנאשמים הם הלוו סכום ראשוני לבעלי החוב אשר היווה את קרן ההלוואה. כנגד הסכום הראשוני שניתן, נדרש בעל החוב לשלם מדי חודש תשלום ריבית בגובה קבוע ומוסכם מראש זאת ללא הגבלת זמן או תקרת סכום אפשרי, וזאת עד לפריעת תשלום קרן ההלוואה בפעימה אחת על ידי בעל החוב.

עצור אזוק. דוברות משטרת ישראל
עצור אזוק/דוברות משטרת ישראל

הנאשמים גבו מהלווים, בין היתר, מנהל אולם אירועים שנקלע לקשיים כלכליים, חייל בשירות סדיר ונהג מונית שבשל מחלת אביו הוריו נקלעו לקשיים כלכליים והוא ביקש לסייע להם - ריבית העולה באופן ניכר על שיעור העלות המרבית של האשראי, בניגוד להוראות חוק אשראי הוגן. ההלוואות התקבלו אצל הנאשמים בעיקר באמצעות כסף מזומן ובמקרים מועטים באמצעות העברות כספים לחשבון בנק על שמה של מזל ובאמצעות העברות כספים באמצעות אפליקציות להעברות כספים.

עוד מפרט כתב האישום כי השניים הפעילו סנקציות אלימות ואיימו על בעלי החוב על מנת להטיל עליהם ועל בני משפחותיהם אימה ולהניע אותם לשלם סכומי כסף על פי דרישתם. הנאשמים פעלו ביחד ולחוד בצורות שונות כלפי בעלי החוב תוך כדי שהם נוקטים באיומים שונים בשיחות, בהודעות טלפוניות ובהתנהגות מטילת אימה, לרבות איומים כי יפקדו את ביתם של הנאשמים במטרה להטיל פחד בקרב בעלי החוב ועל משפחותיהם ולהניעם לשלם את החוב. בחלק מהמקרים אף מימשו הנאשמים את האיומים והגיעו לביתם של בעלי החוב ובכך זרעו בהלה בקרב בעלי החוב.

באחד המקרים תקף רותם באלימות את אחד מבעלי החוב ואמר לו "אני אשחט אותך ואת כל המשפחה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully