וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קיבלה את העתירה: גלעד שמן יישאר במאסר עד 2027

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 9:57

ועדת השחרורים קבעה לפני שלושה שבועות שיקוצר עונשו של שמן בארבע שנים, המרצה כבר 32 שנות מאסר. הפרקליטות הגישה עתירה נגדית ובית המשפט נעתר לבקשה וקבע בהחלטה "לא שוכנענו כי הנאשם רשאי ליהנות משחרור מוקדם נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו"

בווידאו: נדחה ערעורו של רוצח עינב רוגל ועונשו לא יקוצר/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל היום (חמישי) את העתירה שהגישה פרקליטות מחוז צפון נגד שחרורו המוקדם של גלעד שמן, לאחר שוועדת השחרורים קבעה לפני מספר שבועות שיקוצר עונשו. בכך, שמן, שרצח ב-1991 את בת זוגו לשעבר עינת רוגל לאחר שנפרדה ממנו, יישאר במאסר עד 2027.

בית המשפט נימק בחלטתו וקבע כי "ניכר שהנאשם התמיד ועבר כברת דרך מבחינה טיפולית ושיקומית - והדבר ראוי לציון. עם זאת, לא שוכנענו כי הנאשם רשאי ליהנות מפריבילגיה של שחרור מוקדם נוכח המסוכנות המשמעותית הנשקפת ממנו".

חברי ועדת השחרורים כתבו לפני שלושה שבועות בהחלטתם על קיצור עונשו, כי הוצגו בפניהם נתונים שעמדו לטובת שמן - ובהם, "ההליך המשמעותי שעבר, תקופת המאסר שריצה וסיום כל טיפול אפשרי במסגרת שב"ס". "מתוך חוות הדעת של הגורמים השונים עולה באופן ברור כי הפנייתו של האסיר להוסטל תביא להקטנה במסוכנות", נימקו חברי הוועדה את החלטתם. "כשאנו מעמידים את האפשרויות השונות שלנגד עינינו ולאחר שהתלבטנו לא מעט ושלא ללא היסוס, אנו סבורים כי גם מבחינת האינטרס הציבורי הגיעה העת להורות על שחרורו".

דיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020. שלומי גבאי
"הפרקליטות קיבלה את העתירה - ויישאר במאסר", גלעד שמן, דיון בבקשה לשחרור מוקדם, ביהמ"ש המחוזי בנצרת,17 ביוני 2020/שלומי גבאי

רוגל, בת קיבוץ שער הגולן, נרצחה בהיותה בת 19, כששירתה בצה"ל. שמן, בן קיבוץ מעגן השכן, היה אז חייל משוחרר. רוגל, ביקשה להיפרד ממנו נוכח גילויי אלימות מצדו, אך הוא המשיך להטריד אותה בעקביות, עד שהתבקש לא להגיע לקיבוץ. בליל מוצאי שבת, 29 ביוני 1991, התגנב שמן לקיבוץ דרך הכניסה האחורית, חדר לדירתה של רוגל וירה בה למוות. גופתה התגלתה בבוקר על ידי אמה.

שמן הורשע ברצח בבית המשפט המחוזי בנצרת, וערער לבית המשפט העליון בטענה כי היה בהתקף פסיכוטי בזמן המעשה, אך ערעורו נדחה. שנים לתוך עונשו, הוועדה לקציבת מאסרי עולם המליצה לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי יקצוב את עונשו של שמן ל-30 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפגינים מחוץ לדיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020. שלומי גבאי
"את עינב אי אפשר להחזיר, לכל הפחות שהרוצח ירצה את מלוא עונשו", מפגינות מחוץ לדיון בבקשה לשחרור מוקדם, ביהמ"ש המחוזי בנצרת,17 ביוני 2020/שלומי גבאי

גלי עציון, עורכת הדין מנעמ"ת שמלווה את משפחתה של עינב אמרה לאחר החלטת בית המשפט כי "אנו מודות לפרקליטות, באמצעות עו"ד בני משה, שלא ויתרה ולחמה את מלחמתה של עינב. בית המשפט קבע שהזכות לשחרור מוקדם אינה זכות קנויה, בפרט לא לאסיר עולם שרצח בדם קר ושנקבע לגביו שהוא עדיין מסוכן. משפחתה של עינב ז"ל חוזרת ומזכירה כי למרבה הצער בישראל אין באמת מאסר עולם, את עינב אי אפשר להחזיר, לכל הפחות שהרוצח ירצה את מלוא עונשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully