וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח את חברתו לפני 32 שנה - וישוחרר מהכלא 4 שנים לפני הזמן

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 8:10

ועדת השחרורים קבעה שיקוצר עונשו של גלעד שמן, שרצח את חברתו. ב-1991 ירה למוות שמן בעינב רוגל בת ה-19, שנפרדה ממנו בעקבות גילויי אלימות מצדו. במשפחתה של רוגל מחו: "עינב שלנו לעולם תשאר בת 19. אבל מה יקרה מחר, הוא שוב יתאהב ויפגע? מי ייקח על כך אחריות?"

בווידאו: נדחה ערעורו של רוצח עינב רוגל ועונשו לא יקוצר/מערכת וואלה! NEWS

גלעד שמן, שרצח ב-1991 את בת זוגו לשעבר עינת רוגל לאחר שנפרדה ממנו, ישוחרר מהכלא ארבע שנים לפני תום תקופת המאסר שנגזרה עליו - כך החליטה אתמול (שני) ועדת השחרורים בשב"ס.

על שמן נגזר מאסר עולם, שנקצב מאוחר יותר ל-36 שנים מאחורי סורג ובריח, שאמורות היו להסתיים בשנת 2027. הוא פנה כבר מספר פעמים לועדת השחרורים בבקשה לשחרור מוקדם, ולפני שלוש שנים וחצי דחתה ועדת השחרורים את בקשתו.

בהחלטתם על קיצור עונשו כתבו חברי הוועדה כי בפניהם הוצגו נתונים שעמדו לטובת שמן - ובהם, "ההליך המשמעותי שעבר, תקופת המאסר שריצה וסיום כל טיפול אפשרי במסגרת שב"ס". על פי תנאי השחרור, יאסר על שמן להתקרב למרחק של חמישה קילומטרים מקיבוץ שער הגולן, שבו גרה משפחת רוגל. הוא שמן יתגורר בהוסטל "מפתחות", המיועד לטיפול בגברים אלימים ששוחררו למאסר, בתנאי מעצר בית מלא.

דיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020. שלומי גבאי
דיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020/שלומי גבאי

"מתוך חוות הדעת של הגורמים השונים עולה באופן ברור כי הפנייתו של האסיר להוסטל תביא להקטנה במסוכנות", נימקו חברי הוועדה את החלטתם "כשאנו מעמידים את האפשרויות השונות שלנגד עינינו ולאחר שהתלבטנו לא מעט ושלא ללא היסוס, אנו סבורים כי גם מבחינת האינטרס הציבורי הגיעה העת להורות על שחרורו".

רוגל, בת קיבוץ שער הגולן, נרצחה ב-1991 בגיל 19, כששירתה בצה"ל. שמן, בן קיבוץ מעגן השכן, היה אז חייל משוחרר. רוגל ביקשה להיפרד ממנו נוכח גילויי אלימות מצדו, אך הוא המשיך הטריד אותה בעקביות, עד שהתבקש לא להגיע לקיבוץ. בליל מוצאי שבת, 29 ביוני 1991, התגנב שמן לקיבוץ דרך כניסה אחורית, חדר לדירתה של רוגל וירה בה למוות. גופתה התגלתה על ידי אימה בבוקר.

שמן הורשע ברצח בבית המשפט המחוזי בנצרת, וערער לבית המשפט העליון בטענה כי היה בהתקף פסיכוטי בזמן המעשה, אך ערעורו נדחה. שנים לתוך עונשו, הוועדה לקציבת מאסרי עולם המליצה לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי יקצוב את עונשו של שמן ל-30 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים מחוץ לדיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020. שלומי גבאי
מפגינים מחוץ לדיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020/שלומי גבאי

משפחתה של רוגל ניהלה מאבק נוכח ההמלצה ואף הציגה מידע כי במהלך חופשה ממאסרו הרביץ לבת הזוג שלו, לעיני בנם המשותף. לבסוף החליט הנשיא לקצוב את עונשו ל-36 שנות מאסר.

במהלך שירותו הצבאי הואשם שמן בהרג בשוגג, לאחר שירה למוות בנערה פלסטינית בעזה, במהלך האינתיפאדה הראשונה. במשפט זה הוא זוכה מחמת הספק.

במהלך משפט רצח עינב רוגל, הערעור והמלצת ועדת השחרורים לקצוב את עונשו של הרוצח, הוביל גבריאל רוגל, אביה של עינב, את המאבק המשפטי נגדו. לפני תשע שנים הוא הלך לעולמו, ומאז האם נורית ושתי בנותיה, יעל וזוהר, מנהלות את המאבק בסיוע ותמיכה של עו"ד גלי עציון מנעמ"ת.

"מה יקרה מחר, הוא שוב יתאהב ויפגע? מי ייקח אחריות על הדברים שיקרו?", אמרה אחותה של עינב בפני ועדת השחרורים. היא הוסיפה: "עינב שלנו מתחת לאבן, לעולם תישאר בת 19, עד סוף הימים. שום דבר לא יחזיר אותה לחיים אבל את התקופות הקשות, הפחד והחרדה, הפצצה המתקתקת שנקראת גלעד שמן, אתם בהחלט יכולים למנוע".


עו"ד גלי עציון מנעמ"ת שמייצגת את משפחת רוגל: "ההחלטה לשחרר את הרוצח מצערת. המשפחה של עינב ואני מקוות שהפרקליטות תעתור נגד ההחלטה. בינתיים יש צו עיכוב של שבעה ימים. ידוע שלאסיר הזה חוסר יכולת לשלוט בכעסים כלפי בנות זוג. איך לזה תיקון ומה שלא השתנה עד היום כבר לא ישתנה. נגזר עליו מאסר עולם שאחר כך נקצב ל 36 שנים. הדרישה שלנו שאם לא מאסר עולם, לפחות שירצה את העונש שנקצב לו"

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully