וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום על תחילת הביקורת בצה"ל, אנגלמן הבהיר: "איש לא יהיה חסין"

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 22:07

מבקר המדינה שב והבהיר שיבדוק את ההתנהלות ב-7 באוקטובר של כלל הדרגים: המדיני, הצבאי והאזרחי. זאת, בהמשך לפרסום בוואלה לפיו החל לעשות זאת קודם בצה"ל. הוא הדגיש שהביקורת תתבצע "בהתאם להתפתחות המלחמה" כדי לאפשר לצה"ל להתמקד בה. "כל אמירה אחרת הינה חסרת שחר"

בווידאו: המבקר אנגלמן מפרסם דוח מיוחד של נציבות תלונות הציבור: "הממשלה נכשלה בטיפול בעורף"/משרד מבקר המדינה

משרד מבקר המדינה הבהיר הבוקר (חמישי) כי כלל הדרגים, המדיני, הצבאי והאזרחי, ייבדקו במסגרת ביקורת של המשרד על המחדלים שקדמו לטבח ב-7 באוקטובר. זאת, בהמשך לפרסום בוואלה, לפיו משרד המבקר יפתח בבדיקה קודם בצה"ל. "איש לא יהיה חסין מביקורת עמוקה ונוקבת", נכתב בהודעתו.

עוד הבהיר המבקר, כי הביקורת תתבצע בהתאם להתפתחות המלחמה, וזאת כדי לאפשר לצה"ל להתמקד בה: "כל אמירה אחרת הינה חסרת כל שחר", נכתב.

הוא הוסיף, "הביקורת אינה מאיינת כלל וכלל הקמת ועדת חקירה ממלכתית. ההיפך הוא הנכון: חוק מבקר המדינה מאפשר למנות ועדת חקירה על בסיס דוחות של המבקר. ביצוע ביקורת נוקבת ומקיפה בעת הזו על כלל הדרגים היא חובתנו המוסרית לנרצחים, לחטופים ולכלל אזרחי ישראל".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"איש לא יהיה חסין מביקורת". אנגלמן מבקר בשדרות באוקטובר האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבחינת החוק, למבקר המדינה ניתנת הסמכות לבקר את צה"ל, זאת מתוקף חוק יסוד מבקר המדינה, שמעניק לו סמכות רחבה למדי להעביר ביקורת על הגופים הממשלתיים במדינה: "מבקר המדינה יקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים אחרים או מוסדות אחרים שהועמדו על-פי חוק לביקורתו של מבקר המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully