וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טחנות הצדק: 8 שנים אחר רצח הקשיש במעלות - הורשע בגינו צעיר תושב העיר

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 3:12

המשטרה פענחה את הרצח של סמיון ויאולין - על ידי הפקת פרופיל DNA מגרב שנמצא בזירה. "הוא נכנס לדירה במטרה לגנוב את כספו של הקורבן", נכתב בכתב האישום. "תכניתו של הנאשם השתבשה כשהנרצח התעורר וצעק, אז הוא הטיח את ראשו ברצפה"

בווידאו: אישה כבת 30 נרצחה כתוצאה מאלימות ברחוב ארלוזורוב בחיפה/דוברות מד"א

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שני) את אילן אפשטיין, בן 33 ממעלות, ברצח סמיון ויאולין בן ה-93 באוקטובר 2015. בהכרעת הדין קבעו השופטים אבי לוי, ערן קוטון ועידית וינברגר כי אפשטיין גרם למותו של ויאולין בכוונה תחילה כדי לשדוד אותו ולגנוב שלל מדירתו. "בעבירת הרצח של הנאשם יש נסיבות מחמירות, היא נעשתה תוך עבירה אחרת ובאכזריות מיוחדת", ציינו השופטים בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום, הנאשם נכנס לדירתו של הנרצח כשהוא ככל הנראה תחת השפעת סם, במטרה לגנוב את כספו. הנאשם הכיר את הנרצח עוד מילדותו כששימש עבורו מדריך סייף. לא מדובר בפעם הראשונה שבה התפרץ לדירתו על מנת לגנוב. עם זאת, הוא לא תכנן מראש את מעשיו אך הוא ידע שהנרצח נוהג להלוות כספים לאנשים, ועל כן הניח שקיים סיכוי טוב שימצא בדירתו כסף מזומן.

הנאשם נהג לפרוץ בעבר לבתים דרך החלון, וכך נכנס לדירתו של הנאשם - שאליו טיפס כשהוא יחף ומסכה על פניו. "פעולותיו העידו על חשיבה רציונלית, על דרך פעולה שגרתית ומתוכננת", קבעו השופטים.

אילן אפשטיין , החשוד ברצח קשיש לפני שש שנים במעלות, בעת מעצרו. 9 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
"נכנס לדירתו במטרה לגנוב את כספו". אפשטיין בעת מעצרו, 9 בדצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

תוכניתו של הנאשם השתבשה כשהנרצח התעורר וצעק, והנאשם החל לאחוז בגרונו, הטיח את ראשו ברצפה ותחב גרב לפיו עד שקולו לא נשמע. לאחר מכן, הנאשם ניסה לאתר כספים בדירה ולאחר זמן קצר הנרצח השמיע קולות בשנית, והנאשם שוב הטיח את ראשו מספר פעמים וחנק אותו עד שנדם. הנאשם המשיך לחפש בדירה וכשלא מצא - יצא מדלת הכניסה ונעל את נעליו בכניסה לבניין.

סמיון ויולין ז״ל. 09 בדצמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
ה"נרצח התעורר וצעק והנאשם תחב גרב לפיו עד שקולו נדם". סמיון ויאולין, 9 בדצמבר 2021/מערכת וואלה!, ללא

הרצח נותר בגדר תעלומה במשך כשש שנים ובעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, בחנה המשטרה שוב את הגרב שנמצאה בזירה, והצליחה להפיק פרופיל DNA שהוביל לנאשם. ההפקה התאפשרה מדגימת חלקיקי עור, זיעה, שיער או רקמות. בנוסף, דגימת ה-DNA שלו נמצאה במאגר נוכח עברו הפלילי, ובמחלק הרצח של ימ"ר צפון ערכו תרגיל חקירה ובמהלכו הנאשם הפליל את עצמו.

קלסתרון של אילן אפשטיין. תיק החקירה, דוברות משטרת ישראל
קלסתרון של אילן אפשטיין/דוברות משטרת ישראל, תיק החקירה

לשם כך, המשטרה פרסמה קלסתרון של הנאשם כחשוד בפשע חמור משנת 2015. במקביל המשטרה החלה להאזין לטלפון שלו ובשיחה בין הנאשם לאימו על פרסום הקלסתרון, ובה אמירות מפלילות שלו. בין אמירות אלה הוא נשמע אומר כי סבר ש"יהיה לו יותר זמן בטרם ייתפס", וכן כי אין מדובר במעשה התפרצות בלבד, אלא ברצח. גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully