וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף רופאה באמצעות פטיש - ונשלח ליותר מ-6 שנות מאסר בכלא

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 16:49

תושב באר יעקב הורשע בתקיפת מנהלת מרפאה בעיר לפני כשנה וחצי. מכתב האישום עולה כי לאחר שהרופאה סירבה לתת לו מרשם לריטלין, על רקע התמכרותו לתרופה - פרץ למשרדה, הלם בראשה באמצעות פטיש ופצע אותה באורח בינוני. "האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה למכת מדינה"

בווידאו: מנהל מחוז מרכז בקופת חולים כללית מתייחס לתקיפת הרופאה/צילום: קופ"ח כללית

בית המשפט המחוזי בלוד גזר אמש (שלישי) יותר משש שנות מאסר על יעקב חבא, תושב באר יעקב בן 31, שהורשע בתקיפת מנהלת מרפאה בעיר באמצעות פטיש לפני כשנה וחצי. חבא התפרץ לחדרה של המנהלת לאחר שזו סירבה לקבלו, הלם בראשה באמצעות הפטיש ופצע אותה באורח בינוני.

מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז עלה כי בשנים האחרונות אובחן חבא כמכור לריטלין - ובשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים בקופות החולים שבהן היה חבר לספק לו מרשמים לריטלין. הרופאים טענו כי מניעת המרשמים נעשתה בעקבות בקשתו של חבא, שרצה להיגמל. זאת, למרות שבפועל ככל הנראה השיג ריטלין בדרכים שונות.

הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים/אתר רשמי, מערכת וואלה!

ביום התקיפה, 14 ביוני - כך מתאר כתב האישום, הצטייד חבא בפטיש מתכתי ובסכין, אותם החביא בתיק גב שנשא על גבו. חבא הגיע למרפאה, אותה מנהלת ד"ר א.ו, התפרץ לחדרה וכעס על כך שלא ניתן לו מרשם. הרופאה סירבה לקבלו, והוא בתגובה הוציא את הפטיש והלם בראשה בחוזקה כמה פעמים, עד שראש הפטיש ניתק ממקל האחיזה. כתוצאה מהמעשה נגרם לרופאה חתך שהגיע עד גולגולתה, והיא הובהלה לבית החולים תל השומר כשהיא במצב בינוני.

חבא נעצר על ידי המשטרה זמן קצר לאחר האירוע, כשבחיפוש בתיקו נמצאה גם סכין ארוכה מגולגלת במגבת.

הפטיש איתו הכה יעקוב חבא את הרופאה. 30 ביוני 2022. דוברות משטרת ישראל
הפטיש איתו הכה יעקוב חבא את הרופאה. 30 ביוני 2022/דוברות משטרת ישראל

כיומיים לאחר המקרה, פתחה ההסתדרות הרפואית בשביתה כללית בת יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות, כתגובה על אירוע האלימות החריג. "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצדנו", הצהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, "כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש". במסגרת השביתה, עבדו העובדים הרפואיים במתכונת שבת בלבד.

בעקבות המקרה אמר אז מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר כי "המציאות הזו לא יכולה להימשך. האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully