וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי הכבד לצפון: חיזבאללה נתן פרומו למה שיקרה אם האיום הרב זירתי יתרחב

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 17:45

תוך פחות מ-24 שעות החריף ארגון הטרור את שיטות ההתקפה שלו לעבר ישראל, ושיגר מטח שכלל עשרות רקטות. אז מה מיוחד במטח הזה? חיזבאללה נקט בפעולה שנקראת "הצפה", ירי מסיבי לעבר אותו תא שטח מוגדר. המיקוד: אתרים אסטרטגיים ורגישים כמו בסיסים צבאיים וסמלי שלטון

צה"ל תוקף חוליית חיזבאללה, 6 בינואר 2024/דובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים אתמול (שישי) בנאומו בפני אלפי הפעילים וצמרת הארגון כי הוא "לא יוכל להבליג על חיסול חברו שייח' סלאח אל ערורי" בלב המרחב המאובטח ביותר מבחינתו, ולכן תגובה תגיע. תוך פחות מ-24 שעות החריף חיזבאללה את שיטות ההתקפה שלו לעבר ישראל ושיגר מטח שכלל לפי חיזבאללה 62 רקטות ולפי דובר צה"ל כ-40 רקטות. ניתן להעריך שחלק מהרקטות נפלו בשטח דרום לבנון.

מה היה מיוחד במטח הכבד? העובדה שחיזבאללה שיגר אותו לעבר תא שטח מוגדר. לפי הטקטיקה האיראנית מדובר בשיטת "הצפה". זה נשקו של החלש. אין לך נשק עוצמתי? השתמש בנשק המוקטן, אך בשיטה של "הצפה" או "נחיל" - כדי להקשות על היריב, במיוחד בהגנה. על אותו משקל נקטו מחבלי חמאס במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר לא חדירה אחת, אלא כ-30 מוקדי חדירה.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
נסראללה לא יוכל להבליג על חיסול חברו. סאלח אל-עארורי יחד עם בכירי חמאס/אתר רשמי, ללא

המטח הכבד הבוקר הוא פרומו למצב מלחמה במהלכו ישגרו פעילי חיזבאללה אלפי רקטות, אך עם מיקוד לעבר אתרים אסטרטגיים ורגישים כמו תשתיות לאומיות, בסיסי צבא וסמלי שלטון. שיגורים אלו מגיעים במטרה להקשות על מערכי ההגנה האוויריים של צה"ל, ולחדור אותם לפחות בכמה רקטות או טילים בודדים, מתוך מסה רחבה יותר ששוגרה במטח. במלחמה רב זירתית יהיו עשרות ואף מאות מוקדים דומים.

במקביל, מערכת ההתראה צה"ל החזיר לפעילות את המערכת "טל שמיים", וזאת אחרי שנה וחצי שהיתה מושבתת. המערכת, אחת הגדולות מסוגה בעולם, פועלת בעיקר לגילוי והתרעה מסוג בלון תצפית, המהווה אחד הנדבכים במערך ההגנה האווירית של ישראל. היא מסייעת למערך הבקרה של חיל האוויר לגבש תמונה מדויקת ורחבה של המרחב האווירי של ישראל וסביבתה.

עוד בוואלה!

מטחים כבדים לצפון; חיזבאללה: תגובה ראשונה לחיסול סאלח אל-עארורי

לכתבה המלאה

לפי חיזבאללה עד כה נהרגו 152 פעילי הארגון מאש צה"ל מתחילת המלחמה, כשליש מהם פעילי כוח רדואן. ביום רביעי האחרון סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, חוסל בתקיפת כטב"ם ישראלי ברובע הדאחיה בביירות, ביחד עם חברי חמאס עזאם אקרע וסמיר אפנדי. לפי הדיווחים, שלושה טילים פגעו במשרד של חמאס בפרבר של בירת לבנון, הנחשב למעוז חיזבאללה, כשלבנון מייחסת את החיסול לישראל, שסירבה להתייחס באופן רשמי לדיווחים.

אל-עארורי, בן 57, היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס. הוא ריצה עונשי מאסר בישראל, לפני שגורש ממנה והתמקם בסוריה. בין הפיגועים הבולטים שהוביל היה החטיפה והרצח של שלושת הנערים ב-2014, שלאחריהם פרץ מבצע "צוק איתן". הוא גם היה מעורב בעסקה לשחרור גלעד שליט, ואף תועד לצדו בעת שחרורו ב-2011.

עארורי מונה ב-2017 לסגנו של הנייה ושנה לאחר מכן הגיע לביקור נדיר ברצועה כחלק ממשלחת חמאס לשיחות על הסדרה מול ישראל. באותה שנה, ארצות הברית הכניסה אותו לרשימת הסנקציות שלה והציעה פרס כספי של חמישה מיליון דולר על מידע שיוביל למעצרו. בשנים האחרונות הוא העביר את זמנו בין לבנון, טורקיה וקטאר, בעודו מתכנן פיגועים בשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully