וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: המתקפה נגד הרמטכ"ל בקבינט - ממניעים פוליטיים

עודכן לאחרונה: 5.1.2024 / 18:28

אחרי הדיון הסוער בקבינט, גנץ הגיב לביקורת שהטיחו שרים ברמטכ"ל, וגינה אותה. בליכוד השיבו: "מצופה מגנץ לנהוג באחריות ולהפסיק לחפש תירוצים להפר את הבטחתו להישאר בממשלה". גלנט בתגובה: "קורא לכל אנשי הציבור לחדול משימוש חסר אחריות בצה"ל להשגת רווח פוליטי"

גנץ בסיור באיו"ש: "בכל מקום שבו יהיה טרור - צה"ל יפעל"/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף היום (שישי) את השתלחות חברי הקבינט המדיני-ביטחוני ברמטכ"ל הרצי הלוי וצה"ל. זאת, לאחר ישיבה מתוחה שהתקיימה אמש ובה תקפו את רא"ל הלוי השרים מירי רגב, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בנוסף, הבהיר גנץ את תמיכתו בהקמת ועדת חקירה ממלכתית בתום המלחמה, שתחקור את "כל הדרגים", כדבריו, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "בין אחדות וביטחון לבין פוליטיקה".

"מה שקרה אתמול היה התקפה ממניעים פוליטיים בעיצומה של מלחמה", מסר גנץ. "השתתפתי בישיבות קבינט רבות - התנהלות כזו מעולם לא הייתה, ואסור שתהיה. אנחנו נמצאים במלחמה הקשה בתולדותינו, שמתנהלת בכמה חזיתות, ומולן עלינו להתנהג כאגרוף אחד. טוב שהרמטכ"ל שידע לקחת אחריות אחרי האסון של 7 באוקטובר, לוקח אחריות ומקים צוות שיפיק לקחים מבצעיים להמשך הלחימה - זוהי חובתו. זוהי גם חובתו של דרג מדיני לשאול שאלות ולאתגר".

השר בני גנץ. 16 בדצמבר 2023. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
גנץ, בחודש שעבר/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

לדברי גנץ, "הקבינט היה צריך לדון אתמול בתהליכים אסטרטגיים שישפיעו על המשך המערכה ועל ביטחוננו בעתיד. זה לא קרה, והאחריות על כך היא על ראש הממשלה. עליו האחריות לתקן, ולבחור - בין אחדות וביטחון ובין פוליטיקה. אם מה שחשוב כעת זה ביטחון ואחדות, עלינו לקיים את הדיון המהותי להמשך הלחימה ובהקדם. אין ספק שאחרי המלחמה תוקם ועדת חקירה ממלכתית, שתעסוק בכל מה שאירע עד ל-7 באוקטובר, בכל הדרגים, אך עיקר תרומתה צריכה להיות להיבטים הלאומיים ולא בתחום המבצעי. זה מה שציבור הישראלי דורש, ובעיקר - זה מה שהוא צריך, וכך גם יהיה".

שר הביטחון יואב גלנט מסר הערב בהודעה: "שוחחתי כעת עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ביקשתי לחזק אותו ולהעביר למפקדים והלוחמים כי אני סומך עליהם ומגבה את צה"ל. עם ישראל זכה ברמטכ"ל אמיץ ושקול בשעת מלחמה קשה. ‏חיילי צה"ל נלחמים עבור כל עם ישראל - פונה לכל אנשי הציבור לחדול משימוש חסר אחריות בצה"ל ובמפקדיו להשגת רווח פוליטי".

דוברות הליכוד הגיבה היום לביקורת של השר בני גנץ על התנהלות השרים בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בהודעה נמסר כי "חובתו של הקבינט המדיני ביטחוני היא לשאול שאלות ולקבל תשובות. זאת לא פוליטיקה. בעת מלחמה, כשהעם מאוחד, מצופה מגנץ לנהוג באחריות ולהפסיק לחפש תירוצים להפר את הבטחתו להישאר בממשלת האחדות עד לסיום המלחמה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

השר בן גביר אמר בתגובה: "בני גנץ מי שהיה חלק מחבורת הקונספציה והזמין את אבו מאזן אליו הביתה, ממשיך גם בקבינט הקטן וגם בקבינט המורחב באותו הקו הכושל. חובתנו לשאול את הרמטכ"ל שאלות וחובתנו לדאוג שלא יחזרו על טעויות העבר שבני גנץ היה שותף בהם. לגבי 'היום שאחרי', אכן חובה לקיים דיון בפורום החוקי ולא להשאיר את ההחלטה לגנץ שחותר להביא לעזה את שלטון אבו מאזן וחבריו. לפני הכל יש להבטיח הכרעה ולנצח, עדין לא סיימנו את המלחמה ואסור לעצור באמצע".

במענה לגל התגובות אמרו במחנה הממלכתי: "נתניהו מטיף על קיום הבטחות - היקום קורס לתוך עצמו. מצפים מנתניהו ונציגיו, להביא הארכה למינוי המפכ"ל ונציבת שירות בתי הסוהר ביום ראשון בישיבת הממשלה, כפי שהתחייבו, וכפי שנכון לביטחון ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "ישיבת הקבינט אתמול היא ירידה לשפל שלא נודע כמותו. תוך כדי מלחמה שרים תוקפים ומנסים לבזות את הרמטכ"ל, וראש הממשלה לא מתייצב מנגד. בן גביר, תומך הטרור שלא שירת בצבא תוקף את שאול מופז, רמטכ"ל חומת מגן וגיבור ישראל השרים האחרים מנסים להשפיל את מפקדי צה"ל. זה לא קבינט, זה אסון לאומי".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה לא קבינט, זה אסון לאומי". יאיר לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך ישיבת הקבינט אתמול, השרה מירי רגב קיבלה עידכון על הדיווחים בתקשורת, לפיהם הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז ימונה לחבר בצוות שיחקור את אירועי ה-7 באוקטובר. בעקבות הדיווח, תקפו השרים רגב, אמסלם, ובן גביר את הרמטכ"ל וטענו כי "ממנים לתחקיר את האנשים שעומדים מאחורי תכנית ההתנתקות".

על פי מקור, במהלך העימות אמרה מירי רגב: "רוצה לשאול על הפרסום לפיו צוותי חקירה הוקמו ומינתם את שאול מופז ומפקד פיקוד דרום סמי תורג'מן לחקור את ההתנהלות של מה שקרה ב-7 באוקטובר".

הרמטכ"ל ענה: "לא החלו תחקירים".

השר בן גביר אמר: "השאלה היא האם מונו צוותים לחקור".

הרמטכ"ל ענה: "טרם התחלנו תחקיר, חשבנו שיש לתחקיר (על שלושת החטופים) השפעה על המלחמה עצמה ולכן ביצענו אותו תוך כדי מלחמה. החלטנו לא לעשות תחקירים על ה-7 באוקטובר, זה מעלה מתחים וכאשר אנחנו עוסקים בלחימה עצימה אנחנו לא עושים את זה. אני נשאל הרבה מתי זה הזמן להתחיל, לא החלטנו מתי. בדיוק כפי שעשינו ארבעה או חמישה תחקירים תוך כדי המלחמה, אנחנו נחליט מתי נעשה תחקיר. לא מדובר על מדיניות לאומית או אסטרטגיית ישראל, זה תחקיר מקצועי של צה"ל - על כוננות ועל מוכנות. תחקיר זה נשמת אפו של צבא, עניין פנימי. יהיה תחקיר בשרשרת הפיקוד והתבוננות חיצונית. התחקיר נועד לבחון את הצבא, לא את הרובד הלאומי".

סמוטריץ' אמר: "אתה לא מכחיש".

רגב אמרה לרמטכ"ל: "אתה לא עונה לי ואני רוצה שזה יהיה ברור. יש לנו לא מעט שאלות על התנהלות הצבא, על מה שקרה אבל אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו 'זה לא הזמן אנחנו במלחמה' ואתם בזמן הזה מתחילים לתחקר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully