וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון, הנסיך אנדרו וטראמפ: רשימת החברים של ג'פרי אפשטיין נחשפת

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 19:39

מסמכים הקשורים לתביעה נגד גיליין מקסוול, "המאדאם" של עבריין המין, פורסמו על ידי בית משפט בניו יורק ומצביעים על האנשים שהקיפו את אפשטיין לאורך השנים. עוד הוזכרו סטיבן הוקינג, מייקל ג'קסון ודייוויד קופרפילד. עם זאת, נגד רובם אין טענות לעבירות כלשהן

ג'פרי אפשטיין עם גיליין מקסוול באירוע בניו יורק, 15 במרץ 2005. GettyImages
ג'פרי אפשטיין עם גיליין מקסוול באירוע בניו יורק, 15 במרץ 2005/GettyImages

בית משפט בארצות הברית החל לפרסם מסמכים שבהם מופיעים מקורביו של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, ובין האישים הבולטים המוזכרים בהם נמצאים נשיאי ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ודונלד טראמפ והנסיך הבריטי אנדרו. שמות מפורסמים נוספים שהוזכרו ברשימה המפוקפקת כוללים את הזמר מייקל ג'קסון ואמן החושים דייוויד קופרפילד, אך כלפי רובם אין טענות לעבירה על החוק.

המסמכים הם חלק מתביעה שהוגשה נגד גיליין מקסוול, חברתו של אפשטיין שנשלחה למאסר על כך שעזרה לו לשדל נערות לזנות ולנצל אותן מינית. אפשטיין שם קץ לחייו בתא המעצר שלו בניו יורק ב-2019, בעודו ממתין למשפט על סחר במין. הוא כבר הודה בעבירה אחת של שידול נערה לזנות ב-2009 בהסדר טיעון מפוקפק.

גיליין מקסוול, ג'פרי אפשטיין, מלניה טראמפ ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, 12 בפברואר 2000. GettyImages
גיליין מקסוול, ג'פרי אפשטיין, מלניה טראמפ ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, 12 בפברואר 2000/GettyImages

חלק מהשמות המוזכרים במסמכים שפורסמו הם כאלו שהעלו טענות נגד אנשים אחרים או עדי ראייה פוטנציאליים, ורבים מהם כבר דווחו על ידי כלי תקשורת או הופיעו במשפטה של מקסוול או לא התנגדו לחשיפת שמם. זו הייתה הסיבה שבגללה השופטת לורטה פרסקה מניו יורק הסכימה לשחרר כ-900 עמודים, שעוררו ציפייה רבה אך בשלב זה לא העלו חשיפות מרעישות חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הנסיך אנדרו

המסמכים מזכירים את יוהנה סוברג, שטענה כי הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת המנוחה, אחז בחזה שלה בזמן שישב על ספה בדירתו של אפשטיין במנהטן ב-2001 והצטלם עם מתלוננת אחרת, וירג'יניה ג'ופרה, ויחד עם בובה שעליה נכתב "הנסיך אנדרו".

ההצהרה הזו כבר פורסמה בעבר, וזכתה להכחשה גורפת מצד ארמון בקינגהאם. ב-2022, הנסיך אנדרו שילם מיליוני דולרים לג'ופרה כחלק מהסדר בתביעה שהגישה נגדו בטענה שהוא ניצל אותה מינית כשהייתה בת 17. למרות זאת, הוא טוען שהוא מעולם לא פגש אותה ומכחיש את הטענות שלה.

הנסיך אנדרו. GettyImages
הנסיך אנדרו/GettyImages

ביל קלינטון

ביל קלינטון מוזכר אף הוא במסמכים, אף שאין רמיזה לכך שהוא עבר על החוק. לפי המסמכים, סוברג העידה שאפשטיין פעם אמרה לה שהנשיא לשעבר "אוהב אותן צעירות", בהתייחסו לנערות.

נציגיו של קלינטון פרסמו הצהרה שבה הם הפנו לתגובתו מ-2019, אז הוא טען כי הוא "לא ידע דבר" על פשעיו של אפשטיין.

התיקים כוללים עדות של מקסוול המאשרת כי קלינטון טס במטוסו הפרטי של אפשטיין, אך היא לא ידעה כמה פעמים. אותן טיסות תוארו כנסיעות הומניטריות לאפריקה בתחילת שנות ה-2000, וקלינטון בזמנו שיבח את אפשטיין כפילנתרופ מסור, אם כי אמר כי מאוחר יותר ניתק את קשריו עמו.

בהצהרתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ב-2019 נאמר כי הוא לווה בטיסותיו במטוסו של אפשטיין על ידי אנשי צוות ותומכים מקרן הצדקה שלו, קרן קלינטון. "אנשי השירות החשאי שלו נסעו בכל שלב של הנסיעה", נמסר בהצהרה.

דונלד טראמפ

המסמך כולל גם עדות של סיוברג, שאמרה כי אפשטיין אמר לה שהוא יצור קשר עם דונלד טראמפ בדרכם לאחד מבתי הקזינו שלו בניו ג'רזי ב-2001.

"ג'פרי אמר, 'נהדר, נתקשר לטראמפ'", היא העידה, לאחר שהטייסים אמרו כי מטוסם לא יוכל לנחות בניו יורק ויצטרך לעצור באטלנטיק סיטי, ניו ג'רזי. המסמכים אינם מכילים שום עבירה שביצע לכאורה טראמפ.

סיוברג נשאלת בשלב מסוים בתצהיר אם היא אי פעם עיסתה את טראמפ והשיבה: "לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully