וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד רצו לפרסם הודעה של ראשי הקואליציה בתגובה לבג"ץ הנבצרות - סמוטריץ' סירב

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 15:29

אמש, אחרי פסק הדין של בג"ץ בו הוחלט לדחות את תחולתו של חוק הנבצרות, בליכוד פנו לראשי מפלגות הקואליציה בבקשה לתאם נוסח להודעה משותפת. לפי גורמים בממשלה, יו"ר הציונות הדתית התנגד ולכן לא פורסמה לבסוף הודעה. מלשכת סמוטריץ' לא נמסרה תגובה

בצלאל סמוטריץ'/משרד האוצר

בליכוד רצו לפרסם אתמול (רביעי) הודעת תגובה משותפת של כל ראשי הקואליציה לפסק הדין של בג"ץ בעניין חוק הנבצרות - אך יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב - כך נודע לוואלה!.

שופטי בג"ץ קבעו ברוב של שישה מול חמישה כי חוק הנבצרות יידחה לכנסת הבאה, ובליכוד רצו לפרסם תגובה משותפת של כל ראשי מפלגות הקואליציה נגד פסק הדין, בדומה להודעות משותפות שהוציאו ראשי הקואליציה נגד בית המשפט בשנה האחרונה בזמן המהפכה המשפטית. לפי גורמים בממשלה, אף הופץ נוסח של הודעה לראשי הקואליציה - אך סמוטריץ' הבהיר כי הוא מתנגד ולכן לא פורסמה לבסוף ההודעה המשותפת. מלשכתו של סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
לא נמסרה תגובה מלשכתו. סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם הליכוד לא פרסמו אתמול תגובות לפסק הדין של בג"ץ שביטל את החוק שהיה אמור להקשות על הוצאתו של ראש הממשלה לנבצרות, בין השאר כי החוק עסק בנתניהו באופן פרסונלי, ועל כן בג"ץ הכריע שתחולתו תידחה לכנסת הבאה.

שר המשפטים יריב לוין תקף בתגובה את בית המשפט העליון ואמר כי "החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם פסקי דין השנויים במחלוקת קשה אפילו בינם לבין עצמם, תוך כדי שלוחמינו מחרפים את נפשם בחזית, היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו. ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי מחליפים בקלפי ולא בפסק דין. הביטול החפוז כלאחר יד של חקיקת הכנסת, הוא הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות. אי אפשר למנוע מהעם לממש את רצונו בדמוקרטיה מתוקנת ולבטל פעם אחר פעם את החלטות נבחריו".

גם סיעת ש"ס פירסמה תגובה ברוח דומה: "מצער שוב לראות שדווקא בזמן מלחמה, כאשר החזית והעורף מאוחדים במטרה לנצח, דווקא בית המשפט העליון ממשיך עם פסיקות תקדימיות ומעוררות מחלוקת, המערערות את האחדות הכל כך חיונית כעת הזו. העם הוא הריבון היחיד לבחור ראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully