וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חיסלה בכיר במיליציות בעיראק: "היה אחראי על תקיפת חיילים אמריקנים"

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 16:25

מטה של א-נוג'בא, הנתמכת על ידי איראן הותקף על ידי כטב"ם בבגדאד ואחד ממפקדיה נהרג עם עוזרו. לאחרונה הגבירו המיליציות את התקפותיהן על הכוחות האמריקניים בשל תמיכתם בישראל, והן מאיימות לנקום: "נגרום לאמריקנים להתחרט". ממשלת עיראק גינתה את התקיפה

בווידאו: תקיפה נגד המליציות השיעיות בבגדד/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צבא ארצות הברית חיסל היום (חמישי) בכיר במיליציות השיעיות בעיראק בבגדאד, בצל ההתקפות הבלתי-פוסקות על כוחות אמריקניים במדינה ובסוריה. גורם אמריקני, שתדרך כלי תקשורת בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הבכיר היה חבר במילציית א-נוג'בא הפרו-איראנית, ויחד עמו נהרג אדם אחד.

גורמים עיראקיים אמרו כי התקיפה, שאירעה במזרח הבירה, בוצעה על ידי כלי טיס בלתי-מאוייש שבה נהרג טאלב א-סעידי, שכונה "אבו תקווא", ועוזרו. מקורות במשטרה ובמיליציות אמרו כי הטילים פגעו בכלי רכב בתוך מפקדה של א-נוג'בא. תיעודים שפורסמו על ידי כלי תקשורת המזוהים עם המיליציות הראו כלי רכב עולה בלהבות.

החיסול הממוקד החריג של ארצות הברית בלב בגדאד הגיע אחרי ממאה התקפות של המיליציות על כוחות אמריקניים באזור מאז 7 באוקטובר. המיליציות השיעיות, הנתמכות על ידי איראן, הן חלק מ"ציר ההתנגדות" ומצדיקות את התקפותיהן בתמיכתה של ארצות הברית במלחמה של ישראל נגד חמאס.

טאלב א-סעידי. טלגרם, צילום מסך
טאלב א-סעידי, הבכיר שחוסל/צילום מסך, טלגרם

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיעה א-סודאני, אמר כי הייתה זו התקפה "בלתי-מוצדקת" נגד גוף ביטחוני עיראקי. המיליציות השיעיות אוגדו תחת גוף אחד, כוחות הגיוס העממי, שנטמע כמנגנון ביטחון רשמי של המדינה. עם זאת, לממשלה יש שליטה מוגבלת על המיליציות, שמתנגדיהן רואים בהן זרוע איראנית.

עליית המדרגה מצדה של ארצות הברית, המחזיקה כ-2,500 חיילים בעיראק כדי למנוע את התבססותו מחדש של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), מערערת את יציבות הממשלה הנשענת על נציגיהן הפוליטיים של המיליציות.

"אנחנו ננקום ונגרום לאמריקנים להתחרט על התוקפנות הזו", אמר אבו עקאל אל-מוסאווי, מפקד באחת המיליציות.

א-סעידי היה מקורב לאבו מהדי אל-מוהנדס, מפקד המיליציות השיעיות שנהרג לצדו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בהתקפה אמריקנית בבגדאד לפני ארבע שנים בדיוק.

הוא הדמות הבכירה השלישית המחוסלת באזור בתוך פחות משבועיים: סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי ובכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי. שניהם נהרגו בהתקפות המיוחסות לישראל, שמצדה לא קיבלה אחריות רשמית.

עוד בוואלה!

ארה"ב תקפה מיליציה פרו-איראנית בעיראק אחרי שחיילים נפצעו במתקפה

לכתבה המלאה
חמושים מהמיליציות השיעיות אחרי חיסול אמריקני בבגדאד, עיראק, 4 בינואר 2023. רויטרס
ממשלת עיראק נשענת על תמיכתן. חמושים מהמיליציות בבגדאד אחרי התקיפה, היום/רויטרס

ארצות הברית תקפה כמה פעמים את המיליציות לאורך ההסלמה האחרונה, אך היום זו הייתה התגובה החריפה ביותר שלה. בחודש שעבר הותקפו יעדים של גדודי חיזבאללה, מיליציה עיראקית אחרת, בעקבות פציעתם של שלושה חיילים אמריקנים במתקפת כטב"ם מתאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully