וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה מיליציה פרו-איראנית בעיראק אחרי שחיילים נפצעו במתקפה

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 15:21

שלושה חיילים אמריקנים נפגעו, בהם אחד במצב אנוש, בהתקפה של המיליציות הפרו-איראניות על בסיס בחבל הכורדי. בתגובה, ביידן הורה על תקיפת יעדים של גדודי חיזבאללה. גורמים עיראקיים אמרו כי לוחם אחד נהרג ו-16 נוספים נפצעו, הממשלה גינתה את הצדדים: "הפרה של הריבונות"

בווידאו: ארה"ב תקפה יעדים של המיליציות השיעיות בעיראק/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית תקפה הלילה יעדים בעיראק, בתגובה למתקפת מל"טים של המיליציות הפרו-איראניות שפצעה שלושה חיילים אמריקנים, בהם אחד במצב אנוש. לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על המזרח התיכון, התקיפות האוויריות בוצעו בהוראתו של הנשיא ג'ו ביידן.

לפי הודעת צבא ארצות הברית, בתקיפות הלילה נגד גדודי חיזבאללה, אחת המיליציות הגדולות בעיראק, נהרגו כמה מאנשיו ונהרסו מתקנים רבים שלו. "התקיפות הללו נועדו לגבות מחיר מאותם גורמים האחראים ישירות להתקפות על כוחות הקואליציה בעיראק ובסוריה ולפגוע ביכולתם להמשיך בהתקפות. אנחנו תמיד נגן על כוחותינו", אמר הגנרל מייקל קורילה, מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית.

ממשלת עיראק, הנשענת על תמיכתן של המפלגות המייצגות את המיליציות השיעיות, גינתה את התקיפה האמריקנית, אך גם את אלו נגד בסיסי צבא. ההסלמה הנוכחית מאיימת על יציבותה של הממשלה בבגדאד, הנעזרת בכוחות הקואליציה האמריקנית במאבקה המתמשך למניעת התבססותו מחדש של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לפי ההצהרה שמסרה, התקיפה האמריקנית הייתה "הפרה בלתי-מקובלת של הריבונות העיראקית", בעודה מדגישה שהתקפות של קבוצות חמושות נגד אותם בסיסים הן פעולות עוינות והפרה של הריבונות העיראקית גם כן. שני גורמי ביטחון עיראקיים אמרו כי התקיפות האוויריות של ארצות הברית פגעו במפקדות גדודי חיזבאללה מדרום לבגדאד. בתקיפות, לדבריהם, נהרג לוחם אחד ועוד 16 נוספים נפצעו.

ארה"ב תקפה יעדים של המיליציות השיעיות בעיראק
26.12.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה באחד היעדים שהותקפו הלילה בעיראק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה ב-7 באוקטובר, המיליציות השיעיות תקפו יותר ממאה פעמים כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה. ברוב המקרים, שיגורי הרקטות והמל"טים המתאבדים הסתיימו ללא נפגעים, אך ביידן ספג ביקורת על אופי התגובה להתקפותיהן המתמשכות של המיליציות.

התקיפה שהובילה לתגובה האמריקנית פגעה אתמול בבסיס אמריקני בארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק. הבסיס הותקף פעמים רבות על ידי המיליציות השיעיות, ובאחת התקיפות, ב-26 באוקטובר, הצליחו מל"טים לחדור את מערכת ההגנה האווירית אך לא התפוצצו.

הפנטגון לא חשף את זהותו של החייל שנפגע אנוש בהתקפה, ולא את מצב פציעתם של שני הנפגעים הנוספים. "אני מתפלל למען האמריקנים האמיצים שנפצעו", מסר בהצהרה שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שבשבוע שעבר ביקר באזור לטובת הקמת כוח ימי בינלאומי בים האדום.

במקביל, המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסרה כי ביידן עודכן על המתקפה אתמול והורה לפנטגון להכין אפשרויות תגובה נגד האחראים לה. "אין דבר החשוב יותר לנשיא מאשר הגנה על כוחות אמריקניים מפני פגיעה בהם. ארצות הברית תפעל בזמן ובאופן שתבחר אם ההתקפות הללו יימשכו", אמרה דוברת המועצה, אדריאן ווטסון.

קשה לראות כיצד התקיפה הלילה תרתיע את המיליציות מהתקפות נוספות. מוקדם יותר החודש, מתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד ספג ירי פצצות מרגמה, בהתקפה ראשונה עליו אחרי יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully