וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: שופט העליון פסל את עצמו מלדון בתיק - בלי הסבר

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 11:11

יוסף אלרון החליט שלא ידון בתיק פלילי שהועבר אליו, אך לא נימק מדוע. אפילו עורכי הדין המעורבים בתיק לא יודעים מה הסיבה לפסילה. ההחלטה נוגדת את חוק בתי המשפט שמחייב את השופט לנמק מדוע הוא לא דן בתיק שמגיע לפניו

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, פסל את עצמו מלדון באחת הבקשות שהונחה לפניו - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. הבקשה הוגשה לאלרון לפני יומיים, והוא פסל את עצמו בהחלטה לאקונית וללא הסבר: "מפאת מניעות, הדיון שנקבע להמשך השבוע יבוטל המזכירות תעביר את הטיפול בתיק לשופט אחר בבית משפט זה".

בהחלטתו לא נימק השופט באיזה מניעות מדובר - ובכך לא עמד בהוראות החוק המפורשות בחוק בתי המשפט, שקובעות כי "החלטת שופט או בית משפט בעניין פסלות תהיה מנומקת, ורשאי בעל דין לערער עליה לפני בית המשפט העליון". באופן אירוני, הדיון בתיק עבר ליריבו של אלרון על תפקיד נשיא בית המשפט העליון, השופט יצחק עמית.

השופט יוסף אלרון בערעור שהגיש אביעד משה על הכרעת דין וגזר דין , ביהמ"ש העליון, 22 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יוסף אלרון/פלאש 90, יונתן זינדל

הצדדים בתיק שעליו הוגשה הבקשה, פרקליטות המדינה והסניגורים, גם אינם יודעים מדוע אלרון פסל את עצמו, כך שאם ירצו לערער על החלטתו של השופט - הם לא יכולים. הבקשה הוגשה לבית המשפט העליון על תיק שמתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה, ועוסק בעבירות נשק שמיוחסות לכמה נאשמים.

במענה לפניית וואלה הפנה השופט אלרון לרשימת המניעויות שלו באתר בית המשפט העליון, אך השמות שמוצגים ברשימה אינם תואמים את אלו שמופיעים בבקשה שהוגשה לאלרון ממנה פסל את עצמו, ולכן סיבת הפסילה נותרה לא ברורה. משפטן בכיר ששוחח עם וואלה הסביר שמדובר בהחלטה תמוהה מאוד, שכן לפי הכללים למניעויות שקבעה נשיאת העליון בדימוס, אסתר חיות, שופטים חייבים לדון בבקשות שעולות בפניהם. לדבריו, "אם השופט אלרון לא מסביר ולא מנמק לצדדים מדוע הוא פסל את עצמו מלדון בתיק - הוא פשוט פוגע בהליך וזה לא תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully