וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: החיסול של עארורי הוא פשע חמור שלא יישאר ללא תגובה ועונש

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 8:29

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי סגן מנהיג חמאס "נהרג בתוקפנות ישראל בוטה" במעוז הארגון בדאחייה בביירות, אך לא איים בפעולה מפורשת. הוא הזהיר כי ארגונו יילחם ללא הגבלות אם ישראל תפתח במלחמה בלבנון. "מי שחושב על מלחמה נגדנו - יצטער על כך"

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר הערב (רביעי) כי חיסולו של סגן מנהיג חמאס סלאח אל-עארורי הוא "פשע חמור שלא יישאר ללא תגובה ועונש", אך לא נקט איום מפורש. נסראללה, המנהל לחימה מוגבלת מול ישראל מאז פרוץ המלחמה עם חמאס ב-7 באוקטובר, אמר כי זו הייתה "תוקפנות ישראלית בוטה בדאחייה של ביירות", שלא נראתה מאז המלחמה האחרונה ב-2006.

באפן רשמי, ישראל לא אישרה את אחריותה להתנקשות בעארורי, הראשון ממנהיגיה הפוליטיים של חמאס שמחוסל בעקבות מתקפת 7 באוקטובר. ובכל זאת, צה"ל העלה כוננות מפני אפשרות לתגובה רחבה של חיזבאללה, הסופג אבידות קשות בלחימה לאורך הגבול.

בנאום ששודר בטלוויזיה, נסראללה אמר שהחיסול של עארורי, בלב מעוז הארגון בדאחייה, הוא "פשע משמעותי ומסוכן". הוא הזהיר כי חיזבאללה ינהל מלחמה "ללא הגבלות או חוקים" אם ישראל תתקוף את לבנון.

"מי שחושב על מלחמה נגדנו, במילה אחת, הוא יצטער על כך. אם תיפתח מלחמה נגד לבנון, אז האינטרסים הלאומיים של לבנון דורשים שניקח את המלחמה עד הסוף", אמר נסראללה, שניהל קשר הדוק עם עארורי.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024/אתר רשמי, ללא

נסראללה נשא נאום לרגל יום השנה לחיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני. סולימאני, שהיה בעל ברית קרוב של נסראללה, חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני בבגדאד ב-2020. הוא גינה את הפיגוע שהתרחש מוקדם יותר סמוך לקברו בעיר כרמאן, שבו נהרגו כמאה בני אדם ומאות נוספים נפצעו.

הוא אמר גם כי מתקפת 7 באוקטובר הנחיתה מכה קשה ומכוונת על תהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות המתנהל בתמיכת ארצות הברית מאז 2020. חרף דבריו, בארצות הברית מעריכים כי המגעים עם ערב הסעודית לכינון יחסים עם ישראל יוכלו להתחדש בתום המלחמה בעזה.

אתמול הזהיר כוח משקיפי האו"ם בדרום לבנון (יוניפי"ל) כי לכל הסלמה בין ישראל לחיזבאללה "עלולות להיות השלכות הרסניות על אנשים משני צדי הגבול".

יוניפי"ל היה אמור לאכוף את החלטת 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה ונועדה להרחיק את חיזבאללה מהגבול. ואולם, המשקיפים הזרים נמנעו מעימותים ישירים מול חמושי הארגון השיעי, שהתמקם מחדש בחלוף השנים בסמוך ליישובי הגבול. תושביהם, שפונו בעשרות אלפים עם תחילת הלחימה, מסרבים לשוב לבתיהם עד שחיזבאללה יורחק מהגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully