וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד בהלוויית זמיר: "תדע כל אם ערבייה, אם בנה היה שותף ל-7 באוקטובר - דמו בראשו"

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 16:12

דוד ברנע ספד לראש המוסד לשעבר זמיר, והשווה בין פועלו כראש הארגון, למלחמה שמתנהלת כעת חמאס ברצעות עזה. "היום כמו לפני חמישים שנה, המוסד מחויב לבוא חשבון עם הרוצחים שפשטו על עוטף עזה בשבעה ב-7. עם המתכננים ועם שולחיהם".

ראש המוסד בהלוויית צבי זמיר: "תדע כל אם ערבייה, אם בנה היה שותף לטבח - דמו בראשו"/אתר רשמי, דוברות רה"מ

ראש המוסד דוד ברנע ספד היום (רביעי) לראש הארגון לשעבר צבי זמיר בהלוויתו. בדבריו סיפר על המבצעים אותם הוביל זמיר בשנות כהונתו, והשווה את מלחמתו בטרור ללחימה שנעשית בחודשים האחרונים בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר. "תדע כל אם ערבייה, שאם בנה השתתף, במישרין או בעקיפין, בטבח של ה- 7 באוקטובר, דמו בראשו", אמר.

"הרצח במינכן היה אירוע מכונן עבורו, עבור עם ישראל. המוסד החליט להוריד את הכפפות ולעבור להתקפה. בגיבוי ראש הממשלה גולדה מאיר החל המוסד לפעול באגרסיביות נגד המחבלים", סיפר ברנע. "למלחמה הזו בטרור היו גם מחירים כבדים. אבל אלה הם מחיריה של מלחמה חשאית, והמוסד, בהנהגתו של זמיר, ניהל אותה בעוצמה ובנחישות, בסמטאות ארצות ערב וברחובות אירופה. ‏

"היום אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה. והמוסד, היום כמו לפני חמישים שנה, מחויב לבוא חשבון עם הרוצחים שפשטו על עוטף עזה בשבעה באוקטובר, עם המתכננים ועם שולחיהם. זה ייקח זמן, כפי שלקח אחרי הטבח במינכן, אבל ידינו תשיג אותם בכל מקום בו יהיו. תדע כל אם ערבייה, שאם בנה השתתף, במישרין או בעקיפין, בטבח של ה- 7 באוקטובר, דמו בראשו".

דדי ברנע בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר צבי זמיר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תדע כל אם ערבייה, אם בנה היה שותף ל-7 באוקטובר - דמו בראשו". ברנע בהלוויה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרדי עיני, מי שהיה עוזרו של זמיר במהלך מלחמת יום הכיפורים, ספד גם הוא למנהלו לשעבר. "הוא נכנס לתחום עשייה מורכב והשתלב במהירות מפתיעה וחינך דורות של צעירים. צביקה היה ראש מוסד אנרגטי", אמר. לדבריו, פצע חמור יותר מטבח הספורטאים מבחינת זמיר היה מלחמת יום כיפור. "מלחמה אומללה זו הותירה לצביקה פצע דרמטי שליווה אותו עד יומו האחרון. הוא הגיש הצעה לדרגים הבכירים להפקת לקחים לעתיד אך למגינת לבו למרות ההבטחות היא לא נדונה".

עיני סיפר על "לוחם מוסד שהיה כלוא במצרים והמצרים סירבו בתוקף להשיבו במסגרת חילופי שבויים בתום מלחמת יום הכיפורים. צביקה התעמת עם ראש הממשלה ואיים להתפטר אם הלוחם לא יוחזר. הלוחם שוחרר. צביקה היה אופטימיסט מושבע שהאמין בטוב של האדם. צביקה ביטא חרדה לעתיד המדינה נוכח האירועים מבפנים ומצב העניינים הקשה מול הפלסטינים. הוא האמין שהיפרדות מהפלסטינים היא הכרח קיומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרדי עיני, ראש לשכתו של צבי זמיר, בהלוויתו של זמיר, 3 בינואר 2024. שאול רחבי, אתר רשמי
פרדי עיני בהלוויה/אתר רשמי, שאול רחבי

אלוף (במיל') עמוס חורב, שהכיר את זמיר בפלמ"ח, ספד לו אף הוא. "הכרתי את צביקה עם תחילת דרכי בפלמ"ח, וכשחזרתי הפכתי לסגנו. הכרתי אדם, מנהיג, איש שמוכן לדון איתך על כל דבר, שעמד על שלו, ושידע גם לוותר ולסגת", העיד עליו. "צביקה הביט לך ישר בעיניים. הוא לא ידע לשקר, לנפח. עברתי איתו את כל חייו. אהבתי אותו. אבל זהו, אלה החיים. כולנו מבוגרים. כבר לא ילדים. גם אני מבוגר, אני אחריו, כמה שאפשר. להיות הגון כמוהו, ישר כמוהו. עוד נזכור אותו, את צביקה'לה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully