וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מטרים מתחת לאדמה: צה"ל פשט על מרכז מודיעין של חמאס בעזה

2.1.2024 / 14:00

הכוחות הלוחמים חשפו רשת פירים שהובילו אל הבונקר התת-קרקעי, שכלל בין היתר חדר מבצעים וחדרי שהייה עבור מפקדי הזרוע הצבאית של הארגון, שניהלו את הלחימה ברצועת עזה

בווידאו: תיעוד מפעילות צה"ל מעוז המודיעין של חמאס/דובר צה"ל

כוחות צה"ל השתלטו על מרכז מודיעין של חמאס בעיר עזה - כך הודיע היום (שלישי) דובר צה"ל. לוחמים מחטיבה 401 ומהיחידות שלדג ויהל"ם פשטו יחד על המבנה - המרכזי שבין 37 מבני "המוצב המזרחי", מרכז אסטרטגיה של חמאס הממוקם סמוך לבנייני מגורים, בתי ספר ובתי חולים.

בנוסף, איתרו הלוחמים בונקר שליטה תת-קרקעי של חמאס בעומק של 20 מטרים, שממנו ניהלו מפקדי הזרוע הצבאית של הארגון את הלחימה בשטחי רצועת עזה. בבונקר, לבד מחדר מבצעים גדול, נמצאו גם חדרים שבהם יכלו המפקדים לשהות למשך זמן ארוך, וכמו כן גם כלי נשק ומסכים רבים. הלוחמים איתרו חמישה פירים המחוברים זה לזה, המובילים אל הבונקר התת קרקעי, כשבאחד מהם אף התרחש קרב מול לוחמי חמאס מתחת לקרקע. בסיומו של הקרב נהרגו כל המחבלים, ותוואי המנהרות כולו הושמד בידי לוחמים מגדוד ההנדסה 601 ומיחידת יהל"ם.

היום ה-88 למלחמה - כל העדכונים

בווידאו: אינפוגרפיקה של הפירים במרחב המוצב המזרחי בעזה/דובר צה"ל

בנוסף, גדוד 52 שפעל באזור "המוצב המזרחי", פשט על אחד הבניינים, שבו התנהל קרב קשה מול מחבלים. לוחמי חמאס ירו על החיילים מהקומות העליונות של המבנה, וכוחות צה"ל השיבו באש, כשהקרב הסלים והתרחב גם למבנים נוספים.

עוד בוואלה!

"כל פרט יכול לעזור למצוא אותם": מאמצים אדירים לאיתור החטופים

לכתבה המלאה

בסופו של הקרב, לוחמי הגדוד, יחד עם כוחות מיחידת שלדג, הרגו את חברי חוליית המחבלים תוך כדי פינוי נפגעים. בקרב נהרגו סרן ירון אליעזר ציטיז, סמ"ר אפרים יכמן וסמ"ר איתי בוטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully