וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס עם 379 נוסעים עלה באש אחרי שהתנגש במטוס אחר בנמל התעופה בטוקיו

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 17:26

מטוס של חברת יפן אירליינס התנגש בעת הנחיתה בכלי טיס של משמר החופים בנמל התעופה בהאנדה, ויותר מ-370 מנוסעיו חולצו ממנו בשלום פרט לכמה פצועים. מנגד, חמישה מתוך ששת נוסעי מטוס משמר החופים, שהיה בדרך להגיש סיוע למוקד רעידת האדמה, נהרגו

מטוס עולה בלהבות בנמל תעופה בטוקיו/טוויטר

מטוס עם 379 נוסעים ואנשי צוות עלה היום (שלישי) בלהבות בנמל התעופה האנדה בטוקיו, אחרי שהתנגש במטוס של משמר החופים בזמן נחיתתו. נוסעי מטוס חברת יפן אירליינס, שהמריא ממחוז הוקאידו, פונו ממנו בבטחה פרט ל-17 פצועים, בעוד שחמישה מששת נוסעי מטוס משמר החופים נהרגו. הטייס הצליח להימלט.

המטוס מדגם "איירבוס A350" תועד עולה בלהבות בשידור חי בערוץ השידור הציבורי NHK, בעודו מחליק במורד המסלול כשצוותי כיבוי מנסים ללא הצלחה להשתלט על האש. כל כבישי הגישה לנמל התעופה, אחד מהשניים המרכזיים בבירת יפן, נסגרו בעקבות התאונה. "אנחנו מעריכים בשלב זה את היקף הנזק", מסרה חברת התעופה.

משמר החופים אמר כי המטוס שהיה מעורב בתאונה, שאירעה בסביבות השעה 18:00, היה בדרכו לחוף המערבי של יפן, כדי להגיש סיוע לנפגעי רעידת האדמה שהכתה אתמול באזור. לפחות 48 בני אדם נהרגו ברעש העוצמתי. משמר החופים אמר כי הוא חוקר את נסיבות התאונה.

מטוס של חברת יפן אירליינס עולה באש בנמל תעופה בטוקיו, 2 בינואר 2024. רויטרס
טרם ברור מה הוביל להתנגשות. המטוס הבוער בנמל התעופה בטוקיו, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הנחה את הסוכנויות הרלוונטיות לפעול בתיאום כדי להעריך במהירות את מידת הנזק ולספק מידע לציבור.

קישידה אמר כי הרשויות פועלות כדי להבטיח שהתאונה בהאנדה לא תשפיע על משלוחי הסיוע למוקדי רעידת אדמה. לדבריו, התאונה מצערת מאוד מאחר "שאנשי הצוות מילאו את תפקידם מתוך תחושת שליחות ואחריות גדולה לקורבנות האסון".

עוד בוואלה!

48 הרוגים ברעידת האדמה ביפן, "קרב נגד הזמן" לאיתור ניצולים

לכתבה המלאה
מטוס של חברת יפן אירליינס עולה באש בנמל תעופה בטוקיו, 2 בינואר 2024. רויטרס
המטוס התמלא בעשן ובגז. צוותי הכיבוי פועלים להשתלט על השריפה במטוס/רויטרס

נוסעים במטוס תועדו צועקים בבהלה כשהוא התמלא בעשן ורצים לאורך המסלול אחרי שיצאו ממגלשת חירום. "הרגשתי בום כאילו שפגענו במשהו ועפנו באוויר ברגע שנחתנו", אמר אחד הנוסעים לסוכנות הידיעות קיודו. "ראיתי ניצוצות מחוץ לחלון והתא התמלא בגז ובעשן".

קאורו אישיאי, אם שחיכתה מחוץ לשער הטיסות הנכנסות לבתה בת ה-29 ולבן זוגה שחזרו בטיסה, סיפרה כי בתחילה היא חשבה שהטיסה התעכבה עד שבתה התקשרה אליה. "היא אמרה שהמטוס עלה באש והיא יצאה דרך מגלשה", אמר אישי. "הוקל לי מאוד שהיא בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully