וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מתנגד ליוזמת דרעי נגד החלטת בג"ץ: "תקדים מסוכן"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 13:40

במחנה הממלכתי טענו שהיוזמה לדחיית פרסום פסקי הדין של בג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות והנבצרות, מהווה "שינוי של כללי המשחק", שייפגע בעצמאות בית המשפט תוך חקיקה פרסונלית. "דרך המלך לעשות זאת היא לקיחת אחריות של חברי הכנסת וביטול החקיקה"

גנץ: אנשי חמאס שלא ייכנעו - ייקברו בקרקע או עמוק מתחתיה/ללא

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בני גנץ התנגד היום (שני) ליוזמת יו"ר ש"ס אריה דרעי לדחיית פרסום פסק הדין על עילת הסבירות והנבצרות. בהודעה של מפלגתו נכתב כי היוזמה "מהווה שינוי של כללי המשחק, על פסק דין ספציפי, מועד קצר לפני פרסום ובכך היא פוגעת בעצמאות בית המשפט ויוצרת תקדים מסוכן לעתיד תוך חקיקה פרסונלית". הם הוסיפו כי "דרך המלך לעשות זאת היא לקיחת אחריות של חברי הכנסת וביטול החקיקה".

"ביטול עילת הסבירות היה מהלך רע, שטוב שלא היה בא לעולם", מסרו. "התרענו על כך בזמן אמת, וניסינו לתקן ולהביא להסכמות רחבות. בעת הזו, טוב היה לעשות מהלכים שימנעו את הקרע שתיצור הפסיקה הצפויה של בג"ץ בנושא - תהא אשר תהא. דרך המלך לעשות זאת היא לקיחת אחריות של חברי הכנסת וביטול החקיקה.

"אנו בטוחים שיוזמת ראש סיעת ש"ס אריה דרעי ושל קבוצת הפרופסורים, לאפשר את דחיית פרסום מועד פסק הדין, הגיעה ממקום טוב, אך היא שגויה ולכן אנו מתנגדים לה".

אריה דרעי ובני גנץ. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
"יוזמת השר שגויה". דרעי וגנץ/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

אתמול הנחה דרעי את שר הפנים משה ארבל וחברי כנסת נוספים לגבש ולקדם בחקיקת בזק חוק שימנע את פרסום פסקי הדין של בג"ץ. זאת, בטענה שהפרסום יביא להעמקת השסע בעם בזמן מלחמה.

הצעת החוק אותה דרעי מנסה לקדם מתבססת על מכתב של משפטנים בכירים בהם רז נזרי, ידידיה שטרן ועוד, בו קראו לכנסת לחוקק חוק שיאפשר את דחיית פסק הדין. "פרסום פסק הדין בזמן שהמלחמה מתנהלת בעצימות גבוהה - כשתומכי הרפורמה והמתנגדים לה נלחמים ומסכנים את חייהם יחדיו - איננו רצוי", כתבו. לדבריהם, יש לבצע תיקון מהיר לחוק ולקבוע הוראת שעה לפיה יידחה תאריך פסק הדין בין שישה לתשעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully