וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוטציה אושרה: השרים ישראל כץ ואלי כהן התחלפו בתפקידיהם

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 12:57

ההצרחה בין תיקי החוץ לאנרגיות והתשתיות נעשתה בהתאם למינויים שאושרו בשנה שעברה. כמו כן, הממשלה קבעה שכהן ימשיך לכהן כחבר בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי. במהלך ישיבת הממשלה תקף ברקת את מדיניות ישראל בהעברת דלקים וסחורות לרצועה, ואמר שמדובר ב"אבסורד"

בווידאו:הממשלה אישרה את הרוטציה בין השרים אלי כהן וישראל כץ/יותם רונן

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה את הרוטציה בין השרים אלי כהן וישראל כץ. כהן ימונה לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כץ; וכן השר כץ ימונה לתפקיד שר החוץ במקום השר כהן. המינויים כפופים באשירו הכנסת.

כמו כן, הממשלה קבעה כי כהן ימשיך לכהן כחבר בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) שלא מכוח תפקידו. זאת בכפוף לקבלת אישור הכנסת לשינוי בחלוקת התפקידים בין השרים.

הרוטציה במשרד החוץ נקבעה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה שעברה, בחלוקת התיקים שקדמה להקמת הממשלה, ובמסגרתה נקבע כי כהן יכהן שנה כשר החוץ, שלאחריהן תבוא כהונה של שנתיים לכץ, שבמהלכן כהן יכהן כשר האנרגיה. נתניהו החליט לבצע את ההצרחה כמתוכנן, בעיצומה של המלחמה, על אף שכהן הוביל את הפעילות המדינית של משרד החוץ בחודשיים וחצי האחרונים. כץ, כמו כהן, לא יהיה חבר בקבינט המלחמה המצומצם שמקבל את ההחלטות האסטרטגיות הגדולות, אך שניהם יישארו חברים בקבינט המדיני ביטחוני המורחב.

אלי כהן, ישראל כץ. ראובן קסטרו, פלאש 90, עיבוד תמונה
יתחלפו בתפקידים. כץ וכהן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה תקף שר הכלכלה ניר ברקת את מדיניות הממשלה בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. בישיבה אמר: "גם הבוקר נמצאים בעזה 133 חטופים ישראלים בידי חמאס. בזמן שהם שם, מדינת ישראל ממשיכה להעביר סחורות ודלקים לידי החמאס. ביד אחת מדינת ישראל נלחמת בחמאס וביד השניה שולחת מאות משאיות מידי יום, שמאריכות את חיי חמאס ומאפשרים לו להמשיך להלחם בחיילים שלנו. זה אבסורד. לא קם בהיסטוריה מקרה של מדינה שנלחמה במדינת אויב וסיפקה לו דלקים וסחורות. הדבר הזה חייב להפסק היום".

גם בשבוע שעבר ברקת תקף פומבית את מדיניות הממשלה בעזה, וטען שהממשלה נכנעת ללחצים בינלאומיים ומסכנת את חיי הלוחמים. ברקת, שנערך להתמודדות מול נתניהו על ראשות הליכוד, גם איים להצביע נגד תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023 אך בסופו של דבר תמך לאחר שקיבל תוספת תקציב למשרדו.

עוד בוואלה!

השר אלי כהן: "להקים ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר"

לכתבה המלאה
ניר ברקת,  דיון ועדת הכלכלה, 6 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שוב מתנגד פומבית למדיניות הממשלה. ברקת/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטענת דרום אפריקה, שישראל "מבצעת רצח עם": "לא דרום אפריקה, אלו לא אנחנו שבאנו לבצע רצח עם, זה חמאס. הוא היה רוצח את כולנו אם רק היה יכול", אמר. הוא הוסיף, "איפה היית, דרום אפריקה, ושאר המטיחים בנו, איפה הייתם כשמיליונים נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה, בתימן ובזירות אחרות. לא הייתם שם. כי כל מה שאתם עושים עכשיו זה רק הבל, שקר, רעות רוח. אנחנו נמשיך במלחמת המגן שלנו, שאין צודקת ומוסרית ממנה".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הממשלה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתחילתה הישיבה התייחס שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, לשאלת "היום שאחרי" המלחמה בעזה, ובאיזה פורום צריכות להתקבל החלטות לגביו: "עם כל הכבוד הראוי, ויש כבוד ענק לקבינט המלחמה ולקבינט המורחב, כל עניין מדיני על פי מסורת ישראל בא למליאת הממשלה. כך זה היה בניצחוננו המפוארים בששת הימים, אחרי מלחמת יום כיפור, בסכמי קמפ דיוויד, הסכמי מדריד, הסכמי אוסלו וההתנתקות כל דבר מדיני מגיע למליאת הממשלה. אפשר לדון גם במקומות אחרים אבל בסוף ההכרעות נופלות רק במקום אחד. הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully