וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי כהן: "להקים ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 9:31

שר החוץ קרא בראיון ל-103FM לבחון את שרשרת המחדלים והכישלונות בעזרת ועדה שאינה כפופה לממשלה. לדבריו, לממשלה יש אחריות לאירועים והוועדה צריכה לבחון "את כל הגורמים השונים". על המו"מ מול חמאס לשחרור החטופים: "היינו בטוחים שתהיה הסכמה תוך 24 שעות - וזה לא קרה"

שר החוץ אלי כהן בסיור בצפון/יואב איתיאל

שר החוץ אלי כהן אמר הבוקר (ראשון) כי בסיום המלחמה צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבחן את שרשרת הכישלונות והמחדלים שהובילו ל-7 באוקטובר. בכך קרא השר להשתמש בוועדה עם יותר "שיניים", שאינה כפופה לממשלה - בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפי דיווחים, מעוניין בוועדת חקירה ממשלתית. לדבריו, "לממשלה יש אחריות, הוועדה צריכה להיות בלתי תלויה שתבדוק את כל הגורמים השונים, מי אחראי, מי כשל, מי צריך לתת את הדין", אמר.

לכל העדכונים על המלחמה

עוד הוסיף השר כהן בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM: "חשוב שהוועדה תיתן המלצות על מנת להבטיח שאירוע קשה מאוד כפי שקרה ב-7 באוקטובר, לא יחזור על עצמו - היא צריכה לפעול כמה שיותר מהר, ולכן צריכה להיות עם האנשים הרציניים ביותר, הבלתי תלויים, שתבדוק את כלל הגורמים, המדיניים, הצבאיים, הפוליטיים".

שר החוץ אלי כהן סייר בצפון: "נסראללה צריך להבין שהוא הבא בתור"
27.12.23. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ אלי כהן סייר בצפון: "נסראללה צריך להבין שהוא הבא בתור" 27.12.23/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

שר החוץ התייחס גם לסוגיית המשא ומתן על חטופים מול חמאס. לדבריו, קשה לדעת אם תהיה הסכמה בשיחות בקרוב. "היו מקרים שהיינו בטוחים שזה עומד לקרות ב-24 שעות וזה לא קרה, והיו מקרים שהיינו קצת יותר סקפטיים וזה התקדם יותר מהר", הסביר. "אתה לא מנהל משא ומתן עם גורם רציונלי, אני חושב שהלחץ הצבאי שסוגר עליהם, שאולי הם ירצו איזה מרווח נשימה כזה או אחר, בהחלט תורם".

"סיום הלחימה לא יהיה בקרוב כי אנחנו מחויבים לבוא ולפעול למיטוט חמאס, להשמדת היכולות שלו", המשיך השר כהן. "אנחנו שמענו רק בימים האחרונים את העדויות המזעזעות, המזוויעות, לגבי מה שעשה חמאס בנושא של נשים ודברים שהדעת לא יכולה לסבול שיישאר לידינו עם הנאצים החדשים, כפי שהגדיר אותם קנצלר גרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully