וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במילואים לרמטכ"ל: לא לחכות ל"יום שאחרי" - להתחיל בתחקיר 7 באוקטובר עכשיו

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 10:25

הקצינים סבורים כי טענת הלוי, שלפיה יש לקיים את התחקיר בסיום המלחמה, נשחקת. לדבריהם, כעת צריך לתחקר את המטה הכללי. הבכירים סבורים כי יש לבחון את צמרת הצבא ולא את היחידות הלוחמות. הערכה: תחקיר צבאי יוביל לתחקירים נוספים ולקיחת אחריות בממשלה ובגופים נוספים

הרמטכ"ל: מפקדי צה"ל מסכנים כעת את חייהם בלחימה - לא ראוי לשפוט אותם בזמן שהתותחים יורים/דובר צה"ל

קצינים בכירים במילואים קוראים להתחיל לקיים תחקיר על התנהלות המטה הכללי של צה"ל ב-7 באוקטובר, בניגוד לעמדת הרמטכ"ל הרצי הלוי שדחה הסוגיה למועד לא ידוע - כך נודע הבוקר (ראשון) לוואלה. הקצינים סבורים כי הטענה, לפיה לא ניתן להתחיל לתחקר את שרשרת הכישלונות והמחדלים כל עוד מתקיימת לחימה, נשחקת. לדבריהם, יש לבחון את התנהלות המטכ"ל ולא את היחידות הלוחמות, בעקבות השאלות הקשות שעולות על מדיניותו בעשור האחרון.

לכל העדכונים על המלחמה

כעת, כשצה"ל קרוב ל-90 ימי לחימה, אומרים הקצינים הבכירים במילואים, שנחשפו למידע באישור גורמים מוסמכים, כי הגיע הרגע שבו המטכ"ל חייב להתחיל לתחקר את עצמו. בשלב הראשון צמרת הצבא תצטרך לענות השאלות כיצד לא הייתה התרעה מודיעינית ברורה לקראת 7 באוקטובר, ואיך לא היו תוכניות פעולה למנוע פשיטות על יישובים ולמוצבים.

הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמים ברצועת עזה. 17 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרצי הלוי/דובר צה"ל

שאלות נוספות שיעלו בתחקיר יהיו מדוע ארבעה גדודים לא הצליחו להדוף את ההתקפות עד לתגבורים השונים, ולמה לקח למטכ"ל זמן רב לבנות תמונה כללית עדכנית המצב ברצועת עזה ובעוטף. בעקבות העיכוב בהבנת המצב, לקח זמן רב להוציא פקודות מסודרות על תגבורים, חלוקת משימות לפי גזרות והיערכות להמשך בשעות הראשונות שהיו קריטיות.

על פי הערכות, תחקיר מטכ"לי יוביל לשני תהליכים מרכזיים במדינה - תחקירים נוספים ולקיחת אחריות של עוד גופים במערכת הביטחונית, הממשלה והכנסת, שלא היוותה היוותה גוף בקרה חד מספיק. לכן, לדברי הקצינים, לא ניתן לחכות ל"יום שאחרי", כדי להתחיל בתחקיר. עם זאת, כבר מהימים הראשונים למלחמה, הדף דובר צה"ל את השאלות על הממצאים הראשונים על מה שקדם ל-7 באוקטובר ועל הפעולות שננקטו בעקבות מתקפת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully