וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: מפקדי צה"ל מסכנים כעת את חייהם בלחימה - לא ראוי לשפוט אותם

26.12.2023 / 18:00

רא"ל הלוי גינה את הביקורת כנגד מפקדי צה"ל תוך כדי המלחמה, ונקב רק בשמו של מפקד פיקוד המרכז: "כל רדיפה או הכפשה שלו היא חמורה". הוא קבע כי המלחמה תימשך עוד חודשים רבים: "אין פתרונות קסם בפירוק יסודי של ארגון טרור, נגיע גם להנהגת חמאס"

הרמטכ"ל: מפקדי צה"ל מסכנים כעת את חייהם בלחימה - לא ראוי לשפוט אותם בזמן שהתותחים יורים/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא דברים היום (שלישי) אחרי שפגש לוחמים בצפון רצועת עזה, וגינה את הביקורת כנגד מפקדי צה"ל במהלך המלחמה. "מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד בשבעה באוקטובר (...). את החלטות המפקדים, כמו גם את החלטותיי שלי, נתחקר ונלמד ביסודיות, כשהמצב המבצעי יאפשר זאת", אמר.

דבריו מגיעים ימים לאחר הפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם אישר שהוא זה שהורה על ירי הפגז בבית בקיבוץ בארי. "כל אחד מהמפקדים האלה מסכן כעת את חייו בלחימה", הדגיש הרמטכ"ל, "לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם בזמן שהתותחים עוד יורים והם מובילים כוחות בתוך הרצועה בלחימה". הלוי נקב בשמו של מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס ואמר, "כל רדיפה או הכפשה שלו היא חמורה ויש לגנות אותה באופן ברור ומכל כיוון".

עוד אמר הלוי כי המלחמה צפויה להימשך עוד חודשים רבים. "אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה, ואנחנו מאוד מאוד נחושים", קבע. הוא שיבח את הפעילות הקרקעית, שלדבריו "מביאה ערך מוסף ייחודי, השמדה של תשתיות, שלא ניתן לבצע מהאוויר. הפעולה הזו מביאה לחיכוך עם מחבלים רבים ולחיסולם", הסביר.

הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמים ברצועת עזה. 17 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמים ברצועת עזה. 17 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הדגיש, "נגיע גם להנהגת חמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים. בזכות הרוח, בזכות המקצועיות אנחנו נגיע. אנחנו לומדים ומשנים את צורת הלחימה כל הזמן, מתאימים לכל אזור בלחימה את שיטת הלחימה, לשטח, לאויב ולכוחות שלנו. הכוחות שלנו מתרעננים בהתאם להערכת המצב, לרבות כוחות המילואים - נדאג לטפל בהם, באנשי המילואים, ולהוקיר את עשייתם ואת תמיכת משפחותיהם, משפחות שהן שותפות מלאות למאמץ הלחימה הזה".

הלוי התייחס גם לחטופים שעדיין ברצועת עזה. "המחויבות שלנו להשבת החטופים נותרה בעינה - נעשה הכול כדי להחזיר את החטופות והחטופים הביתה. במלחמה הזו אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה, וכמו במלחמה - יש לה מחיר כבד וכואב. מטובי בנינו ובנותינו נפלו בקרב על ביטחון המדינה. נבטיח שנפילתם לא הייתה לשווא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 25 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
"לומדים ומשנים את צורת הלחימה כל הזמן". כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

לבסוף הרמטכ"ל התחייב, "הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות - על כולן אנחנו מחויבים לספק, ונספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully