וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לגנץ ולשרי הליכוד: "אל תפנו עורף למילואימניקים ותגררו את ישראל לבחירות"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 8:50

לקראת הדיון הבוקר בממשלה, שר האוצר בקריאה נוקבת לאשר את דחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר. "מה אתם מצפים, שמילואימניקים יעזבו את הלוחמים שלהם ויחזרו הביתה כדי לנהל קמפיין? לא הוגן להציב אותם בדילמה הזו"

בווידאו: נתניהו: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים" 30.12.23/לעמ
בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
"קבלו את ההחלטה הנכונה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

86 ימים לתוך המלחמה, הדיון קיום הבחירות המוניציפליות בצל הקרבות מוסיף להסעיר את המערכת הפוליטית. לקראת ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), שבה צפויים השרים לאשר את דחיית הבחירות לסוף פברואר הקרוב, פנה יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ולשרי הליכוד, עם מסר נוקב במיוחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
כבר הודיע שימליץ לדחות את הבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"הבוקר תצטרכו להחליט אם להתנתק מהעם ולהפנות עורף למאות אלפי המילואמינקים ולמיליוני בני המשפחות שלהם, או להיות קשובים ומחוברים אליהם", כתב סמוטריץ' בהודעתו, "תצטרכו להחליט אם להיכנע ללחצים של קבלני קולות, לעסוק בפוליטיקה קטנה ולגרור את עם ישראל לבחירות בזמן מלחמה - או להתעלות לגודל השעה, ולהבין שהמשימה העיקרית עכשיו היא לנצח את חמאס, וכל השאר יחכה לאחר כך".

לצורך ההמחשה, נקב סמוטריץ' בשמו של המועמד לראשות עיריית אריאל יאיר שטבון, המשרת במילואים בימים אלה. "מה אתם מצפים שהוא יעשה?", תהה רטורית, "שיעזוב את הלוחמים שלו ויחזור הביתה כדי לנהל קמפיין בחירות? שיוותר על השפעה על עתיד העיר שלו? פייר לשים אותו בכלל בדילמה כזו?"

שר האוצר הוסיף כי "לפי נתוני צה"ל, יש מאות לוחמים ומפקדים במילואים כמו יאיר שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות ונדרשים להמשך המאמץ המלחמתי, כך שגם אם ירצו הם לא יוכלו להשתחרר. ראש הממשלה קיבל אתמול את עמדתנו והודיע שיצטרף לדרישתנו לדחות את הבחירות. תצטרפו גם אתם וקבלו את ההחלטה הנכונה".

כוחות צה"ל בחאן יונס, 30 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צרה של לוחמים ב-144 רשויות מקומיות. כוחות צה"ל פועלים בעזה/דובר צה"ל

הבוקר, כאמור, צפויה הממשלה להחליט על דחיית מועד הבחירות המקומיות, מסוף ינואר לסוף פברואר. זאת, ברקע לחצים כבדים בקואליציה ועתירות לבג"צ שדורשות לדחות את הבחירות כדי לא לפגוע במתמודדים המשרתים במילואים. רוב סיעות הקואליציה, בהובלת הציונות הדתית, תומכות ולוחצות לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר, אך בליכוד דחו את ההחלטה עד כה בגלל לחצים נגדיים מראשי ערים מכהנים של המפלגה, שהעדיפו לקיים את הבחירות במועד המוקדם - ב-30 בינואר. אמש, לאחר שהתקבלו נתונים עדכניים של צה"ל על מספר משרתי המילואים שלא יוכלו להתמודד בבחירות, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לתמוך בדחיית המועד והודיע במסיבת העיתונאים כי זו תהיה המלצתו לממשלה. בסוף השבוע הועברו לממשלה הנתונים שמהם עולה כי צה"ל לא יוכל לשחרר כ-688 משרתי מילואים פעיל שמתמודדים בבחירות, ושיש עוד 1,141 משרתים שכן ניתן יהיה לשחרר בסבירות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully